P0685 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Open

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0685 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Open

P0685 ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

ECM / PCM Vermogen Relais Controle Circuit Open

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke aandrijflijn code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwere voertuigen (Honda, VW, Ford Dodge, Chrysler, Acura, Audi, GM, enz.).

Hoewel generieke, de motoren verschillen tussen merken en kunnen enigszins verschillende oorzaken voor deze code te hebben.

In mijn persoonlijke ervaring, een no-start conditie zal hoogstwaarschijnlijk begeleiden een code P0685. Wanneer deze code wordt opgeslagen in de aandrijflijn (PCM), betekent dit dat een lage of geen spanning is gedetecteerd in het circuit waarin de PCM voorziet van batterijspanning.

Veel OBD-II uitgerust voertuigen maken gebruik van een relais de PCM met batterij voedingsspanning, terwijl enkele gebruik een gefuseerde circuit. Relais zijn typisch vijf terminalontwerp. Een constante toevoer van de accuspanning wordt toegevoerd aan de eerste ingangsaansluiting, wordt de aardaansluiting geaard om een ​​motor of chassis aarde, wordt de secundaire ingangsaansluiting voorzien accuspanning (via een gecondenseerde circuit) wanneer de contactschakelaar wordt in de ” ON ” positie. De vierde aansluiting is de uitgang voor PCM en de vijfde aansluiting is een signaalleiding voor het controller area network (CAN).

Wanneer de startschakelaar wordt in de “AAN” stand, een kleine spoel binnen het relais wordt bekrachtigd. Dit zorgt ervoor dat de contacten binnenkant van het relais dicht; hoofdzaak voltooien van een circuit waardoor accuspanning met de uitgangsaansluiting en bijgevolg het PCM.

Symptomen

Omdat de code P0685 meestal gepaard gaat met een niet-startcommando, het negeren van het zal waarschijnlijk niet een optie. Als deze code aanwezig is om de motor te starten en uit te voeren, vermoedt dat een defecte PCM of een PCM programmeren fout

Oorzaken

Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:.

  • Een defecte PCM vermogenrelais
  • Een gesprongen zekering of smeltloodmechanisme
  • gecorrodeerde of beschadigde bedrading of bedrading connectors (met name in de buurt van het PCM-relay)
  • Defecte contactschakelaar
  • Gedeeltelijk of volledig losgekoppeld elektrische terminal van de contactschakelaar
  • Losse of gecorrodeerde accukabeluiteinden
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoals met de meeste andere codes van deze aard, begin je de diagnose met een visuele inspectie van systeem kabelbomen, connectoren en componenten. Besteed speciale aandacht aan ongedekte relais die uit kunnen hebben gleed van hun respectieve terminals of kan gecorrodeerde bladen of terminals hebben. Dit is vooral aanwezig wanneer het relais of het gemak bevindt zich bij de accu of koelvloeistofreservoir. Controleer de accu en kabeleinden goed vastzitten en overmatige corrosie. Reparatie of defecten zoals vereist.

    U vervangt een scanner (of codelezer), een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bedradingsschema nodig. Elektrische schema’s kan worden verkregen via de fabrikant (soortgelijke dienst als handleiding of), of door middel van een secundaire bron zoals All Data. Vóór de aankoop van een dienst handleiding, zorg ervoor dat een schema voor de PCM voedingscircuit zich daarin bevindt.

    Voor het vervolg van mijn diagnose, ik wil alle opgeslagen foutcodes te halen (met behulp van de scanner of codelezer) en schrijf ze op voor toekomstig gebruik, indien nodig. Ik hou ook van een notitie van alle relevante freeze frame data te maken. Deze informatie kan zeer nuttig zijn als de storing in kwestie moet blijken te worden onderbroken.

    Begin om de kracht relais (voor de PCM), zorg ervoor dat er accuspanning op de primaire ingang. Raadpleeg het aansluitschema connector view of pin-out grafiek van de service manual (of gelijkwaardig) om de locatie van elke afzonderlijke terminal. Indien er geen spanning, vermoedt dat er een storing aansluiting op een zekering of een zekering.

    Vervolgens testen de tweede invoerterminal. Wanneer geen spanning aanwezig is, vermoeden een gesprongen zekering of foutieve contactschakelaar (elektrische gedeelte).

    Controleer nu het aardsignaal. Als er geen sein, controle systeemmassa lokaties harnas schutbordconnectoren, chassis gronden en accukabeluiteinden.

    Als al deze circuits normaal, test uitgangsspanning op de circuits die het PCM voorzien Spanning. Als deze schakelingen geen spanning, vermoedt dat er een defecte module.

    Als de spanning uitgangssignalen aanwezig is, test het systeem spanning aan de PCM-stekker. Wanneer geen spanning aanwezig is, beginnen met het testen systeembedrading. Zorg ervoor dat u disconnect systeem controllers van het harnas voordat u de weerstand met de DVOM. Repareren of vervangen geopend of kortgesloten circuits zoals vereist.

    Als er spanning op de PCM, vermoeden dat het defect is of het ervaren van een programmeerfout.

  • De verwijzingen naar de ” contactschakelaar ” in dit geval betrekking op het elektrische gedeelte enige
  • verwisselen identiek (matching numbers) relais testen kan zeer nuttig zijn
  • altijd terugkeren relais naar hun oorspronkelijke positie, ter vervanging van de defecte relais met nieuwe relais
  • bij het testen van het systeem zekeringen, zorg ervoor dat het circuit is op maximale spanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0685 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X