P0684 gloeibougie Control Module voor PCM Communicatie Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0684 gloeibougie Control Module voor PCM Communicatie Circuit Range / performance

P0684 gloeibougie Control Module voor PCM Communicatie Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

gloeibougies Control Module voor PCM Communicatie Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

P0684 geeft aan dat de gloeibougies Control Module voor PCM Communication circuit heeft een probleem in de Range / performance aspect van de communicatie. Een storing opgetreden die de aandrijflijn (PCM) communiceren’s naar de gloeibougies regeleenheid verbiedt. De opdracht is in wezen een ‘aan en uit’ signaal.

De codes doen een specifiek onderdeel binnen het systeem, maar het gebied van mislukking niet aan te geven. De gloeiplug schakeling is relatief eenvoudig en kan worden gediagnosticeerd en gerepareerd met weinig achtergrond automobiel, zijnde een basiskennis van het gebruik van een volt / ohmmeter.

Wat is het doel van de gloeibougies?

Het begrijpen van hun functie vereist een basiskennis van de werkingsprincipes van een diesel.

In tegenstelling tot een benzinemotor die moet een vonk om de brandstof te ontsteken, een dieselmotor is gebaseerd op extreem hoge compressie. Sterk gecomprimeerde lucht zorgt voor extreme hitte. De diesel perst de lucht in de cilinders op het punt dat de lucht bereikt temperaturen die hoog genoeg is voor zelfontsteking van de brandstof.

Wanneer een dieselmotor blok koud is, is het moeilijk om voldoende warmte te creëren door middel van compressie om de brandstof te ontsteken. De reden is dat de koude motorblok koelt de lucht waardoor een langzamere temperatuurstijging voldoende voor het starten.

Wanneer het voertuig aandrijflijn (PCM) detecteert koude motor door middel van signalen van de olie en transmissie temperatuursensoren, schakelt deze de gloeibougies. De gloeibougies krijgen roodgloeiend en de overdracht van warmte naar de verbrandingskamer te helpen bij het starten van de motor. Ze zijn op een timer en werken alleen voor een paar seconden. Elke langer en zij zouden snel burn-out.

Hoe werken ze?

Als de PCM registreert de motor koud is reden een gloeibougie besturingsmodule (GPCM). Eenmaal geaard, de GPCM terrein Bougie solenoïde (zelfde als startrelais) op het klepdeksel.

De elektromagneet op zijn beurt stuurt macht om een ​​gloeibougie bus bar. De stroomrail heeft een aparte draad aan elk gloeiplug. Stroom reist naar de gloeibougies waar warmte de cilinder inbedrijfstelling steun.

De GPCM een timer en blijft uitsluitend bij enkele seconden. Dit is voldoende om de motor te starten, maar tegelijkertijd beschermt het gloeipluggen oververhitting bij langdurige activering.

Symptomen

De symptomen van een P0684 code kunnen zijn:

  • De check engine lampje gaat branden en de bovenstaande codes set zijn.
  • Weinig of geen indicatie aanwezig zal zijn als slechts één of twee gloeibougies hebben gefaald. Als de motor is erg koud kan het een beetje moeilijker om te beginnen.
  • De motor kan missen vertonen totdat deze voldoende is opgewarmd.
  • Als er meer dan twee gloeibougies niet goed functioneren, de motor zal zeer moeilijk om te beginnen.
  • mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:

  • Open of kortsluiting in de bedrading van de PCM aan de GPCM , naar de bus bar, of uit de bus bar aan de gloeibougie.
  • Kan gloeibougie
  • Losse of gecorrodeerde verbindingen
  • Kan GPCM
  • Losse of gecorrodeerde aansluitingen op de gloeibougie elektromagnetische
  • Glow plug elektromagnetische storing
  • Onvoldoende batterijvoeding om elektromagnetische
  • code P0670 kan deze code te begeleiden. Deze code wijst op de bedrading van de GPCM aan de solenoïde als een probleem.
  • Diagnostic & Repair Steps

    In de loop der jaren heb ik gemerkt dat dit een veelvoorkomend probleem met diesels, ongeacht de fabrikant. Door de hoge stroomsterkte die nodig is om de gloeibougies en hun neiging opereren uit te branden, stel ik beginnen met de meest voorkomende problemen.

    De GPCM maakt gebruik van lage stroomsterkte, en hoewel mogelijk, het minst waarschijnlijk mislukken. De solenoïde wordt eveneens zelden vervangen. Wanneer je te maken hebt met een hoge stroomsterkte, zal zelfs de kleinste mate van speling in een verbinding te maken en boog en burn-out van de connector.

  • Controleer de bedrading visueel gescheiden van de PCM aan de GPCM. Ga verder naar de solenoïde van het klepdeksel en de solenoïde naar de verzamelrail en naar beneden naar de gloeibougies. Kijk of er losse of gecorrodeerde aansluitingen.
  • Verwijder de zwarte en groene elektrische connector aan het GPCM. Inspecteer de connector geduwd kunnen corrosie.
  • Met de ohmmeter elk van de aansluitingen kort naar massa. Repareer de korte als dat nodig is.
  • Breng diëlektrisch vet aan de pennen en sluit het harnas de GPCM.
  • Controleer de accu positieve en GPCM aansluiting op de gloeibougie elektromagnetische. Zorg ervoor dat alle draden zijn schoon en strak.
  • Controleer de gloeibougie bus bar. Controleer de verbinding elke draad op de bus bar en zorg ervoor dat ze zijn ook schoon en strak.
  • Verwijder de draad van de gloeiplug en controleren op een kort naar massa.
  • De ohmmeter probe de gloeiplug terminal met een lood en plaats het andere op een terrein. De gloeiplug mislukt als de weerstand niet tussen 0,5 tot 2,0 ohm.
  • Controleer de weerstand in de bedrading van de gloeibougie naar de bus bar. De weerstand moet ook in het bereik 0,5 tot 2,0. Zo niet vervang de draad.
  • Als het bovenstaande niet te duwen om het probleem, krijgen een service manual en draai naar de pagina die de gloeibougie circuit. Kijk naar de kleur en pincode om de macht aan de GPCM en de kracht van dit aan de elektromagnetische. Probe deze terminals zoals aangegeven met de voltmeter.

    Als er geen macht om de GPCM, de PCM is mislukt. Als er spanning op de GPCM, controleer de spanning van de GPCM aan de solenoïde. Als er geen spanning op de spoel, vervang dan de GPCM.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0684 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X