P0683 gloeibougie Control Module voor PCM Communication Circuit
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
gloeibougies Control Module voor PCM Communicatie Circuit
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.
Code P0683 geeft aan dat de gloeibougies Control Module voor PCM communicatie Kring heeft verloren communicatie. Een storing opgetreden die de aandrijflijn (PCM) communiceren’s naar de gloeibougies regeleenheid verbiedt. De opdracht is in wezen een ‘aan en uit’ signaal.
De codes doen een specifiek onderdeel binnen het systeem, maar het gebied van mislukking niet aan te geven. De gloeiplug schakeling is relatief eenvoudig en kan worden gediagnosticeerd en gerepareerd met weinig achtergrond automobiel, zijnde een basiskennis van het gebruik van een volt / ohmmeter.
Wat is het doel van de gloeibougies?
Het begrijpen van hun functie vereist een basiskennis van de werkingsprincipes van een diesel.
In tegenstelling tot een benzinemotor die moet een vonk om de brandstof te ontsteken, een dieselmotor is gebaseerd op extreem hoge compressie. Sterk gecomprimeerde lucht zorgt voor extreme hitte. De diesel perst de lucht in de cilinders op het punt dat de lucht bereikt temperaturen die hoog genoeg is voor zelfontsteking van de brandstof.
Wanneer een dieselmotor blok koud is, is het moeilijk om voldoende warmte te creëren door middel van compressie om de brandstof te ontsteken. De reden is dat de koude motorblok koelt de lucht waardoor een langzamere temperatuurstijging voldoende voor het starten.
Wanneer het voertuig aandrijflijn (PCM) detecteert koude motor door middel van signalen van de olie en transmissie temperatuursensoren, schakelt deze de gloeibougies. De gloeibougies krijgen roodgloeiend en de overdracht van warmte naar de verbrandingskamer te helpen bij het starten van de motor. Ze zijn op een timer en werken alleen voor een paar seconden. Elke langer en zij zouden snel burn-out.
Hoe werken ze?
Als de PCM registreert de motor koud is reden een gloeibougie besturingsmodule (GPCM). Eenmaal geaard, de GPCM terrein Bougie solenoïde (zelfde als startrelais) op het klepdeksel.
De elektromagneet op zijn beurt stuurt macht om een gloeibougie bus bar. De stroomrail heeft een aparte draad aan elk gloeiplug. Stroom reist naar de gloeibougies waar warmte de cilinder inbedrijfstelling steun.
De GPCM een timer en blijft uitsluitend bij enkele seconden. Dit is voldoende om de motor te starten, maar tegelijkertijd beschermt het gloeipluggen oververhitting bij langdurige activering.
Symptomen
De symptomen van een P0683 code kunnen zijn:
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:
Diagnostic & Repair Steps
In de loop der jaren heb ik gemerkt dat dit een veelvoorkomend probleem met diesels, ongeacht de fabrikant. Door de hoge stroomsterkte die nodig is om de gloeibougies en hun neiging opereren uit te branden, stel ik beginnen met de meest voorkomende problemen.
De GPCM maakt gebruik van lage stroomsterkte, en hoewel mogelijk, het minst waarschijnlijk mislukken. De solenoïde wordt eveneens zelden vervangen. Wanneer je te maken hebt met een hoge stroomsterkte, zal zelfs de kleinste mate van speling in een verbinding te maken en boog en burn-out van de connector.
Als het bovenstaande niet te duwen om het probleem, krijgen een service manual en draai naar de pagina die de gloeibougie circuit. Kijk naar de kleur en pincode om de macht aan de GPCM en de kracht van dit aan de elektromagnetische. Probe deze terminals zoals aangegeven met de voltmeter.
Als er geen macht om de GPCM, de PCM is mislukt. Als er spanning op de GPCM, controleer de spanning van de GPCM aan de solenoïde. Als er geen spanning op de spoel, vervang dan de GPCM.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0683 te vinden en de problemen op te lossen.