P0650 storingsindicatielampje (MIL) Controle Circuit Storing

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0650 storingsindicatielampje (MIL) Controle Circuit Storing

P0650 storingsindicatielampje (MIL) Controle Circuit Storing

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

storingsindicatielampje (MIL) Controle Circuit

Wat betekent dat?

Deze code is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

Deze diagnostische code (DTC) wordt ingesteld als het voertuig Powertrain control Module detecteert een fout met u de storing controlelampje (MIL) elektrisch circuit

de MIL wordt vaak aangeduid als de ” Check Engine Light ” of ” Dienst Engine Binnenkort ” licht. MIL de juiste termijn echter. Eigenlijk wat er gebeurt op sommige voertuigen is de voertuigen PCM zintuigen te hoog of te laag of geen spanning door de M.I. lamp. De PCM regelt de lamp door het bewaken grond circuit van de lamp en controleert de spanning uit dien hoofde circuit

. Opmerking: Het is normaal om de storing lamp licht enkele seconden en dooft wanneer het contact wordt ingeschakeld of de auto wordt gestart

Symptomen

de symptomen van een P0650 DTC kunnen zijn:.

  • storing controlelampje NIET verhelderend wanneer het moet (check engine licht of onderhoud van de motor snel licht)
  • MIL wordt verlicht de hele tijd
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  • brandwond uit MIL lamp / LED
  • MIL bedradingsprobleem (kortgesloten of open elektrische toestand)
  • Slechte elektrische aansluiting aan de lamp / cluster / PCM
  • Kan / defecte PCM
  • Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen

    Het eerste ding om te controleren is of de lamp gaat branden als het zou moeten. Het is de bedoeling om op te komen voor een paar seconden wanneer het contact wordt ingeschakeld. Als het lampje gaat branden voor een paar seconden en dan weer uit gaat, weet je de lamp / LED is goed. Als het lampje gaat aan en een verblijf op je ook de lamp kennen / LED is goed.

    Als de MIL niet brandt helemaal niet, moet u een diagnose waar het probleem ligt. Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebt, kunt u deze gebruiken om de MIL opdracht aan en uit. Controleer werking op die manier.

    Fysiek te controleren of de lamp is doorgebrand. Vervangen als het is. Ook inspecteren om te controleren of de lamp goed zit en het maken van een goede elektrische verbinding. Visueel alle bedrading & connectors die vanaf de M.I. lamp het PCM. Controleer de draden voor geschuurd isolatie, enz. Scheid alle connectoren zoals vereist te inspecteren verbogen pennen, corrosie, gebroken terminals, etc. Reinig of repareren indien nodig. U krijgt toegang tot een voertuig specifieke reparatie handleiding nodig hebben om de juiste draden en harnassen te identificeren.

    Controleer of andere dingen in het instrumentenpaneel goed werken. Andere waarschuwingslampen, meters, etc. Merk op dat u kan nodig zijn om het cluster tijdens de diagnostische stappen te verwijderen.

    Als uw auto is uitgerust met een PCM of MIL zekering controleren, zo nodig vervangen. Als alles tot nu toe controles, moet u een digitale volt ohm meter (DVOM) gebruiken om de juiste draden in het circuit op het lamp einde en het PCM einde onderzoeken, controleren juiste werking. Controleer op korte broek op de grond, of een open circuit.

    Als alles tegen de specificaties van de fabrikant, vervang dan de PCM, kan een interne fout zijn. de PCM Vervangen is het laatste redmiddel en vereist het gebruik van gespecialiseerde apparatuur om het programma, raadpleeg dan een gekwalificeerde technicus om te helpen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0650 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X