P064B PTO Control Module

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P064B PTO Control Module

P064B PTO Control Module

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

PTO Control Module

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chrysler, Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Toyota, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model, en powertrain configuratie.

een opgeslagen code P064B betekent dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een storing in de power take off (PTO) regeleenheid.

de PTO control module is verantwoordelijk voor het initiëren van verschillende PTO functies. Deze kunnen activeren van bepaalde verlichting en maakt motortoerental (wanneer de aftakas is ingeschakeld), alsmede ontkoppeling van aandrijfwielen (met de verdeelbak) Meestal wordt de aftakas regelaar geïntegreerd in de PCM, maar het kan ook een stand-alone module.

De PTO is een functie die is opgenomen op veel hydraulisch aangedreven voertuigen zoals vernielers en dump opbouw. Het maakt een grote hydraulische pomp aan te drijven via de motorkracht. Met het geparkeerde voertuig en de motor stationair, een verdeelbak op de transmissie uitgaande as staat de aandrijfwielen worden losgekoppeld en de pomp worden ingeschakeld via een extra aandrijfas. Dit systeem is vrij duurzaam en biedt een overvloed aan vermogen voor zware functies, zoals het opheffen van een ander voertuig (kraanwagen) of dumping zware materialen (dump lichaam). Er zijn vele gespecialiseerde toepassingen die een PTO-systeem te gebruiken dan alleen vernielers en dump trucks.

Elke keer dat het contact wordt ingeschakeld en de PCM wordt bekrachtigd, meerdere controller zelf-tests worden uitgevoerd. Door het uitvoeren van besturing zelftests, kunnen de PCM seriële data die wordt overgedragen het controller area network (CAN) om te bewerkstelligen dat aan boord controllers correct interfacing.

Wanneer een storing wordt gedetecteerd in de controle op de PTO regelmodule, een code P064B worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

Met het oog op de veiligheid, PTO besturingsmodule codes moeten serieus worden genomen. Een opgeslagen code P064B zou kunnen resulteren in een gebrek aan PTO functie en kan leiden tot ernstige veiligheidsrisico’s voor te stellen.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P064B foutcode kan omvatten :

  • uitgevallen PTO
  • Langzaam en moeizaam starten van de motor
  • engine kraam op de start-up
  • motor drivability kwesties
  • Andere opgeslagen codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte PTO controller of PCM
  • Open PTO regeleenheid voedingsspanning circuit
  • PCM programmafout
  • open of kortgesloten aftakas besturingsschakeling
  • Wat zijn sommige P064B stappen voor probleemoplossing?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig vereist zal zijn om een ​​code P064B diagnosticeren.

    Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de technische dienst bulletins (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig repliceren (jaar, merk, model, en engin e), en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Begin met het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) totdat de code wordt gereset of de PCM binnenkomt readiness stand.

    Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en zal meer moeilijk te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de oorzaak van de P064B op te slaan, kan het nodig zijn om te verslechteren alvorens een nauwkeurige diagnose kan worden bereikt. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.

    De bron van informatie voertuig uitzicht connector gezicht, connector pin-out charts, component locators, elektrische schema’s en diagnostische flow charts met betrekking tot het verkrijgen en het voertuig in kwestie.

    Controleer of er accuspanning de aftakas regelkring door middel van geschikte bedradingsschema en de DVOM. Indien niet gecontroleerd systeem zekeringen en relais en defecte onderdelen te vervangen indien nodig.

    Als er geen spanning (en / of gemalen) op de aftakas besturingsschakeling (en alle zekeringen en relais goed blijkt te functioneren) een inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik voertuiginformatie bron met aarde plaatsen te verkrijgen op gerelateerde circuits.

    Als er spanning (en massa) aanwezig op het PTO besturingsschakeling Controleer systeemregelaars op tekenen water, warmte of collision damage. Elke controller die beschadigd is (met name door water) moet worden beschouwd als defect.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. -Wisseling vereist herprogrammering.

  • testbeheerser aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p064b te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X