P0611 Fuel Injector Control Module Prestaties

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P0611 Fuel Injector Control Module Prestaties

P0611 Fuel Injector Control Module Prestaties

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Injector Control Module Prestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) doorgaans geldt voor veel OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford (Powerstroke), Hyundai, Toyota, enz.

Een opgeslagen code P0611 betekent dat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM) een interne controle module prestaties probleem heeft gedetecteerd. De storing heeft betrekking op het gedeelte van het PCM dat de controles brandstofinjector functie.

In sommige gevallen kan de brandstofinjector regelaar gescheiden van de PCM zijn. Meestal wordt deze geïntegreerd in de PCM. Dit bespaart automakers ruimte, tijd en geld.

Telkens wanneer de contactschakelaar wordt aangezet en de PCM wordt bekrachtigd, multiple controller zelftests worden uitgevoerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, is het controller area network (CAN) gebruikt om signalen te vergelijken van elke individuele module zodat de verschillende regelaars behoren interactie.

Als de PCM vondsten die brandstofinjector mogelijk niet goed kan worden geregeld, wordt een code P0611 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing, kunnen meerdere mislukking cycli noodzakelijk zijn voor MIL verlichting

Een brandstofpomp controle module.

Wat is de ernst van de DTC?

interne regeleenheid codes altijd serieus worden genomen. Een opgeslagen code P0611 zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag betreft, met inbegrip van een no-start staat.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0611 foutcode kunnen zijn:

  • motor drivability kwesties
  • Minder motorprestaties
  • Diminished brandstofverbruik
  • Andere opgeslagen codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte PCM
  • PCM programmafout
  • open of kortgesloten circuit of verbindingsstukken in het CAN harnas
  • Kan PCM stroombron
  • Onvoldoende besturingsmodule grond
  • Wat zijn sommige P0611 stappen voor probleemoplossing?

    Helaas, zelfs de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus kan zijn diagnose van een code P0611 om een ​​hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze moeten worden gerepareerd voordat u probeert een P0611 vast te stellen.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die kunnen worden uitgevoerd voorafgaand aan waarin eventuele controller defect. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P0611 veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P0611 diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

  • In tegenstelling tot de meeste andere codes, de P0611 wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte controller of een controller programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0611 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X