P060F Internal Control Module koelvloeistoftemperatuur Prestatie

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P060F Internal Control Module koelvloeistoftemperatuur Prestatie

P060F Internal Control Module koelvloeistoftemperatuur Prestatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Internal Control Module Koelmiddeltemperatuursensor prestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Ford, Honda, Chevrolet, Jeep, Dodge, enz.

Wanneer een code P060F is opgeslagen, betekent dit dat de powertrain controleren module (PCM) heeft gedetecteerd een interne fout optreden bij de motorkoelmiddeltemperatuur (ECT) sensorcircuit. Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (in de ECT-sensor circuit) en dragen bij aan een P060F worden opgeslagen.

De interne controle module bewaken van processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest taken en de interne controle module verantwoording. ECT sensoringang en uitgangssignalen onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM) en andere regelaars zijn onderworpen aan interactie met de thermosensor koelvloeistof.

ECT sensoren bestaan ​​uit een thermische weerstand die is gedoopt in een harde hars en ingesloten in een metalen of kunststof behuizing. Messing is de meest voorkomende metaal als ECT sensorhuis materiaal. De ECT behuizing is zodat het kan worden geschroefd in een koelkanaal in het inlaatspruitstuk, cilinderkop of blokkeren. Zo warm koelmiddel door de doorgangen en over de ECT-sensor, het niveau van warmteweerstand in de thermosensor koelvloeistof afneemt. Als koelvloeistof af van de temperatuur, wordt weerstand toe en ECT sensorcircuit spanning verlaagd als gevolg. Deze fluctuaties in de weerstand (die resulteren in spanning variaties) worden de PCM geïnterpreteerd als veranderingen in koelvloeistoftemperatuur. ECT sensoringang gegevens essentieel berekening brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie.

Wanneer de ontsteking aan staat en de PCM wordt bekrachtigd interne ECT circuit zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module zodat alle controller goed werken. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.

Als de PCM een discrepantie tussen een van de on-board controller, die een interne ECT defect zou aangeven detecteert, een code P060F wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting, afhankelijk van de waargenomen ernst van de storing

De foto van een PCM terwijl de kap verwijderd.

Wat is de ernst van de DTC?

Internecontrolesystemen moduleprocessor codes moeten worden aangemerkt als erge, ernstige. Een opgeslagen code P060F kan leiden tot ernstige rijgedrag en brandstofverbruik kwesties, plotseling en zonder waarschuwing.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P060F foutcode kan onder andere:

  • Drivability problemen (met name bij het opstarten)
  • Harde of onregelmatig automaat verschuiven
  • Verlaging brandstofverbruik
  • Rough rust- of kraam (vooral bij stationair draaien)
  • Aarzeling bij acceleratie
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

  • Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:
  • Defecte controller of programmeerfout
  • open of kortgesloten circuit of verbindingsstukken in het CAN harnas
  • Onvoldoende besturingsmodule gemalen
  • Defecte thermosensor koelvloeistof
  • gecorrodeerde elektrische (ECT) connector
  • open of kortgesloten circuits tussen de ECT-sensor en de PCM
  • Wat zijn sommige stappen P060F het oplossen van problemen?

    Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicia n, de diagnose van een code P060F kan blijken te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P060F diagnosticeren. Ook als er thermosensor koelvloeistof codes aanwezig, die moeten worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die vóór verklaren individuele regelaar defect kan worden uitgevoerd. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist. Een infraroodthermometer met laseraanwijzer nuttig zijn.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P060F veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P060F diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron vereisen.

    Het testen van de ECT-sensor en Circuits

    Elke opgeslagen ECT-sensor gerelateerde code warrants controleren om ervoor te zorgen dat de motor niet oververhit raakt. Moet vol en koelvloeistof die binnen het aanvaardbare temperatuurbereik.

    Probe de referentieschakeling pen EGV stekker met de positieve testdraad van de DVOM. Met de negatieve meetkabel op de grond pinsonde.

    Met de sleutel en de motor uit (KOEO), test op referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond op de ECT stekker.

    Als referentiespanning en aarde aanwezig op de respectieve aansluitpennen zijn, plug-in de stekker. Probe het signaalcircuit EGV sensor met de positieve testdraad van de DVOM (negatieve probe verbonden met bekende goede motor aarde). Met de infraroodthermometer de werkelijke temperatuur van de koelvloeistof te controleren. Raadpleeg temperatuur spanning grafiek (binnen het voertuig informatiebron). Hiermee kunt u bepalen of de ECT-sensor goed werkt door vergelijking van de werkelijke spanning met de gewenste spanning.

    Als de thermosensor koelvloeistof niet de juiste hoeveelheid spanning te geven (volgens daadwerkelijke watertemperatuur) vermoeden dat het defect.

    Als de thermosensor koelvloeistof signaalcircuit geeft de juiste mate van spanning, gebruik DVOM aan het signaalcircuit testen aan het PCM connector. Als er geen sensorsignaal aan de PCM-, maar het wordt gedetecteerd bij de stekker, bestaat een open circuit tussen de twee componenten.

  • In tegenstelling tot andere codes wordt de P060F waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte regelaar of een besturingsinrichting programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM te grond en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p060f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X