P0582 Cruise Control Vacuum control Circuit / Open

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0582 Cruise Control Vacuum control Circuit / Open

P0582 Cruise Control Vacuum control Circuit / Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cruise Control Vacuum control Circuit / Open

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Dodge, Chrysler, Jeep, Chevrolet, Hyundai, Ram, Ford, enz.

Er zijn talloze mogelijkheden om uw voertuig gaat over het beheren van uw cruise control systeem. Een van de mogelijkheden fabrikanten hebben de neiging om te gebruiken om de cruise control te controleren, is een vacuüm gecontroleerd en beheerd systeem.

Meestal gebruiken ze vacuüm als een efficiënte manier besturen van een cruise control servo of een soortgelijk membraan-type controle. Het vacuüm stuurcircuit wezenlijk voor de goede werking van dit systeem. De ECM (motorregeleenheid) bewaakt / Pas de vacuümregeling zijde daarvan, afhankelijk cruisecontrol eisen van de exploitant. Als de ECM verliest het is het bewaken van mogelijkheden om de cruise control vacuum control circuit, zal het meest waarschijnlijke oorzaak van uw cruise control niet meer werkt zoals het hoort. Vaak zullen deze systemen vacuüm solenoïde, die verantwoordelijk is voor het regelen van het vacuüm stroom naar de besturing van het systeem omvatten (dwz regelt de snelheid van het voertuig, wanneer cruise actief is), dat de genoemde, andere systemen, worden de vacuüm verantwoordelijkheden geconsolideerd om uitsluitend de cruise control servo. Zoals met vele fouten, kan dit strikt een elektrisch probleem veroorzaakt door een mechanisch probleem, omgekeerd, of beide.

Bij het controleren van uw cruise control sensoren, circuits, schakelaars, enz., Niet te vergeten alle andere noemen systemen in uw auto, heeft de ECM een storing binnen de cruise control vacuum control circuit gedetecteerd. Waarschijnlijk een of meer van de elektrische waarden bewaakte gedoofd bereik (d.w.z. buiten fabrikantspecifieke gewenste waarden).

Voor P0582, het kan een algemene storing in het circuit of een verlies van continuïteit van de cruise control vacuüm elektrisch circuit te zijn.

Wat is de ernst van deze DTC?

Om eerlijk te zijn, zou deze fout niet veel van een zorg, veiligheid-wijs. Met dat gezegd, is de ernst ingesteld op low-medium. Elk probleem binnen een vacuüm systeem, dat is een heleboel keer geleverd / gerecycleerd door de motor, moeten worden aangepakt eerder vroeger dan later, gezien een aantal van de mogelijke gevolgen van het verwaarlozen van een vacuümsysteem te lossen.

I ‘zou zeggen, als u specifiek hebt vastgesteld dat de motor niet wordt beïnvloed door deze fout, meestal in niet-inname geleverd vacuümsystemen, en je kunt leven zonder cruise control, moet je goed zijn om deze fout kraam als uw budget is beperkt of andere dingen zijn van een hogere prioriteit

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P0582 diagnostische code kunnen zijn:.?

  • Cruise control buiten werking
  • CEL (motor controleren licht) verlichte
  • Bepaalde functies niet zoals ze zouden moeten (bijv set, te hervatten, acceleratie., enz.)
  • De rijsnelheid grillig, zelfs met cruise set specifieke speed
  • cruise control licht op permanent in het combi-instrument
  • één of meer cruise control functies niet naar behoren werkt
  • Fluitende geluiden uit de motorruimte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    Oorzaken voor deze P0582 cruise control code kan zijn:?

  • Vacuum elektromagnetische defecte
  • cruise control servo defect
  • Vacuum lijnen gebroken / gescheurd / losgeraakte / geknikt
  • Mechanische obstructie in de bedrijfswinst van de cruise control servo’s range
  • bedradingskwestie (bv korte, open, corrosie weerstand, schuren, enz.)
  • ECM (motorregeleenheid) uitgave
  • mechanische obstructie in vacuum doorgangen
  • Seized cruise control servo kabel
  • Motor vacuümsysteem lek
  • Connector kwestie (bv gebroken tabs, gecorrodeerde pennen, gesmolten behuizingen, isolatie ontbreekt, enz.)
  • Wat zijn enkele P0582 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.

    geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.

    Basic Step # 1

    Het eerste wat de eerste, pop de motorkap om dingen uit te checken binnen uw cruise control systeem. U wilt traceren het vacuüm controle lijn om te zien waar het gaat en wat ze controleert. Als het gaat rechtstreeks naar een vacuüm solenoïde, zorgvuldig de vacuumleidingen, elektromagneten, cruise control servo fysieke schade. Alles wat voor de hand liggende, moet worden gerepareerd / vervangen voordat verdere diagnose

    . OPMERKING: Bij de inspectie van de cruise control servo, ook controleren of de kabel is niet in beslag genomen, omdat dit kan leiden tot de bewaakte elektrische waarden all over the place te gaan .

    Basic Step # 2

    Als een cruise control vacuüm elektromagnetische aanwezig is, zou het verstandig zijn om te controleren of het elektrische waarden uit te sluiten de mogelijkheid van een interne fout. Raadpleeg de voertuigen service manual om de precieze waarden en procedures te krijgen. Ik heb deze bevestigd aan de firewall, fender putten, inlaatspruitstukken, enz. Dus zorg ervoor dat u werkt met de juiste elektromagnetische voor je iets doet. Als de geregistreerde waarden zijn buiten gewenste waarden van de fabrikant, de plaats van de elektromagnetische, schakelt de motor licht en proefrit het systeem.

    Basic Stap # 3

    Als u gebruik hebben gemaakt van een vacuüm gauge op een of ander punt, zou het een goed idee om het vacuüm binnen het systeem monitoren. Het is uiterst belangrijk om het vacuüm van specifieke poorten te verwerven van de inname-systemen. In het algemeen zijn zij gevestigd op het inlaatspruitstuk zelf, maar verwijzen naar de handleiding voor bijzonderheden. Dit is sterk afhankelijk van de specifieke kenmerken van uw motor, maar normaal, op bedrijfstemperatuur is, met de juiste ontstekingstijdstip het vacuüm lezen moet ongeveer 50-55 kPa toenemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0582 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X