P0538 A / C verdampertemperatuursensor Circuit High

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0538 A / C verdampertemperatuursensor Circuit High

P0538 A / C verdampertemperatuursensor Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

A / C verdampertemperatuursensor Circuit hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische problemen (DTC) OBD en toepassing-II voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Chevrolet, Dodge, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

In wezen, de air conditioning verdamper werkt in tegengestelde richting als een condensor. De condensor converteert gas naar vloeistof en de verdamper converteert fluïdum gas terwijl het opvangen van warmte van de ventilator lucht doorstromende in het proces.

Het doel is om warmte uit de lucht in de cabine zijn beurt verminderen de temperatuur in de auto. De functionaliteit van de A / C verdampertemperatuursensor is cruciaal voor de goede werking van uw HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) systeem. De ECM (motorregeleenheid) gebruikt elektrische grootheden van deze sensor om de temperatuur binnen naar behoefte, in samenwerking met de verdamper onder andere A / C componenten.

De ECM activeert P0538 en bijbehorende codes ( P0535, P0536, P0537 en P0539) als er een buitenzijde van gewenste elektrische bereik detecteert in de A / C verdampertemperatuursensor of het is circuits. Dit kan eveneens mechanisch of een elektrisch probleem, altijd rekening houden met de omgeving van de sensor (een sensor dat betreft), kan het worden onderworpen aan een milieu dat verbonden is met unieke problemen.

P0538 A / C verdampertemperatuursensor circuit met hoge code ingesteld wanneer het ECM een onverwacht hoog elektrisch toestand binnen de A / C verdampertemperatuursensor detecteert of de keten (s)

Foto van een stijl van verdampertemperatuursensor:.

Wat is de ernst van deze DTC?

Gezien het feit dat je hele HVAC-systeem is ontwikkeld met als enige doel van het houden van mensen meer comfortabel, is de ernst hier op de laagste mogelijke instelling. Compleet storing van de HVAC-systeem zou vrijwel nul bedreiging voor uw veiligheid. Dat gezegd zijnde, als je waarde hechten aan comfort, zoals ikzelf, moet u dit probleem direct aan te pakken.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0538 foutcode kunnen omvatten:

  • Geen koude lucht blaast uit de ventilatieopeningen
  • Fan luchttemperatuur onregelmatig / fluctuerende
  • een / C compressorkoppeling niet aangrijpen
  • HVAC systeem niet functioneert zoals gewenst
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P0538 code kan zijn:?

  • Defecte of beschadigde A / C Verdamper kern
  • Defecte A / C verdampertemperatuursensor
  • Defecte ECM (motorregeleenheid)
  • bedrading afgifte in Sluit de sensor
  • bedradingsonnectoren uitgave
  • Intermittent elektrische aansluiting
  • interne weerstand (corrosie, beschadigde uitrusting, oververhit schakeling, enz ..)
  • Wat zijn enkele stappen P0538 het oplossen van problemen?

    Zorg ervoor dat u voor bulletins technische dienst (TSBs) voor yo ur voertuig. Toegang krijgen tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Basic Step # 1

    Zoek en visueel inspecteren van de A / C verdamper temperatuursensor. Algemeen de verdamper kern zich binnen het HVAC (verwarming ventilatie- en airconditioning) luchtkast. De A / C verdampertemperatuursensor wordt typisch gemonteerd op de verdamper zelf of zeer nabij is. U kunt in staat zijn om toegang te krijgen door te kijken onder het dashboard vrij gemakkelijk. Het kan ook mogelijk zijn dat je nodig hebt tot tal van kunststof panelen te verwijderen en / of de radio zo altijd bij uw service handleiding voor de specifieke locatie. Houd een oogje op tekenen van oververhitting en / of corrosie op de sensor zelf. Dit kan een aanwijzing zijn van het probleem. Indien gevonden defect is, vervang dan de sensor

    TIP:. Zorg ervoor dat uw interieur is tegen een redelijke temperatuur. Begin nieuwsgierige op koude plastic en het zal breken dus wees voorzichtig.

    Basic Step # 2

    Test de temperatuur sensor. De meeste keren deze sensoren zijn een soort weerstand sensor. Met andere woorden, de weerstand in de sensor verandert rechtstreeks verband houdt met de temperatuur. Begrijpen hoe dit werkt waarschijnlijk geeft je een idee over hoe de sensor zelf te diagnosticeren. Gewoonlijk zal de fabrikant een gewenste weerstand bij bepaalde temperaturen. Met behulp van uw multimeter kunt u de weerstand in de sensor vast te leggen en te vergelijken met de gewenste waarden opgegeven door de fabrikant. Als een open aanwezig is, kan u een intern verzet binnen de sensor zelf te hebben en zal moeten worden vervangen

    . OPMERKING: De fabrikant kan een specifieke diagnostische strategie, afhankelijk van welk type sensor, merk, model , enz. dus altijd bij uw dienst handleiding. Indien een oncomfortabel gevoel met elektrische testen en / of werken rond koelsystemen voor die kwestie, breng uw voertuig naar een gerenommeerde winkel.

    Basic Stap # 3

    Controleer de bedrading. Gezien de locatie van de verdampertemperatuursensor, kan het gemakkelijk zijn te lokaliseren en volgen het harnas te controleren op zichtbare beschadigingen. Vooral rond waar de bestuurder en de passagiers voeten kunnen interfereren met de bedrading (indien mogelijk).

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0538 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X