P052E carterventilatieklep Regulator Valve prestaties
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
carterventilatieklep reguleerventiel prestaties
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Dodge, Ram, Volvo, enz.
Als u een code P052E opgeslagen in uw OBD-II voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM ) een signaal van het carter druksensor die een ongeschikte mate van druk aangeeft gedetecteerd bestaat.
luchtdichtheid (druk) in het motorcarter wordt bewaakt door de PCM via een ingangsspanning signaal uit het carter druksensor . Carter druksensor ingangsspanning wordt ontvangen (de PCM) de werkelijke drukeenheden. Hetzij kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg) worden gebruikt krukhuisdruk meten. Het carter druksensor bevindt zich gewoonlijk in of nabij een van de klep dekt.
Doordat het ondereinde van de verbrandingsmotor moet worden afgedicht om olielekkage te voorkomen, een zekere druk daar gemaakt. Deze druk wordt veroorzaakt door drastische veranderingen in temperatuur, de dampen door motorolie, en de snelle centrifugale beweging van de krukas, drijfstangen, etc.
De positieve carter ventilatie (PCV) gebruik stelsel nauwkeurig geregeld inname vacuüm de druk van het carter trekken door een speciaal ontworpen klep (PCV klep) waardoor slechts één stroomrichting. In de meeste voertuigtoepassingen, de PCV-klep maakt rechtstreeks vacuum van het inlaatspruitstuk. In deze toepassing wordt PCV vacuum geregeld met een elektronisch geregelde PCV regelklep. De PCM gebruikt een ingangssignaal van het carter druksensor om te bepalen hoeveel onderdruk worden uitgeoefend op de PCV voor optimale prestaties. Een constante toevoer van accuspanning wordt gewoonlijk toegevoerd aan één aansluiting van de PCV regelklep en de PCM levert een ondergrond zoals nodig om de keten te sluiten, plaats het regelklep in zijn huis, en realiseren van de gewenste mate van PCV vacuum. P >
Als de PCM detecteert dat het gewenste krukkastdruk niet kan worden bereikt met de PCV regelklep, een code P052E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Photo een PCV klep, een component van het systeem:
Wat is de ernst van deze DTC?
Onjuiste krukkastdruk kan resulteren in olielekkage. Een code P052E moet worden gecategoriseerd als ernstig en dienovereenkomstig gericht
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P052E motorcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
voorbeeld van een krukhuis druksensor:
Wat zijn enkele stappen P052E het oplossen van problemen?
In mijn ervaring, een handleiding vacuüm manometer, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohm meter (DVOM) en een betrouwbare informatiebron voertuig nodig zijn bij de diagnose van een code P052E.
Een handstofzuiger druktest worden vóór diagnose eventuele onvoldoende krukkastdruk / PCV gerelateerde codes uitgevoerd. Als de motor niet genoeg vacuüm te produceren, moet het worden gerepareerd voordat ze verder gaan met uw diagnose. Om een handmatige onderdruk test uit te voeren, koppelt u de PCV zuigslang en sluit uw stofzuiger drukmeter aan. Uw auto bron van informatie moet specificaties opleveren over de minimale motor vacuüm.
Controleer alle PCV slangen op tekenen van barsten of breken en voer reparaties uit als dat nodig is. Gebarsten of samengeklapte PCV zuigslangen kunnen bijdragen aan de omstandigheden die veroorzaakt de P052E worden opgeslagen.
Als de motor in goede staat verkeren en er geen vacuüm lekken, verder met een visuele inspectie van alle PCV regulator ventiel en krukhuis druksensor bedrading en aansluitingen. Maak reparaties als dat nodig is.
Vervolgens zou ik de scanner om het voertuig diagnostische poort aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen codes en de freeze frame data. Het schrijven van deze informatie naar beneden kunt u helpen als uw diagnose ontvouwt. Daarna duidelijk de codes en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.
Gebruik uw voertuiginformatie bron van gedachten Connectorzijde verkrijgen bedradingsschema connectorpen-out grafieken component testprocedures en specificaties. Al deze informatie nodig zal zijn om door te gaan met uw diagnose.
Test PCV regelklep en circuits (KOEO)
test voor een PCV regelklep uitgangsspanningsschakeling op PCM connector
Test de krukas druksensor met de DVOM
Gebruik DVOM te testen voor referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond bij het carter druksensor connector
Test krukhuis druksensorsignaal spanning met de DVOM
Test het carter druksensorsignaal circuit op de PCM-
Als de PCV regelklep / krukhuis druksensor en al circuits zijn binnen de specificaties, verdachte PCM falen of een PCM programmeren fout.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p052e te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p052e uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p052e definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.