P052E carterventilatieklep Regulator Valve prestaties

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P052E carterventilatieklep Regulator Valve prestaties

P052E carterventilatieklep Regulator Valve prestaties

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

carterventilatieklep reguleerventiel prestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC ) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Dodge, Ram, Volvo, enz.

Als u een code P052E opgeslagen in uw OBD-II voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM ) een signaal van het carter druksensor die een ongeschikte mate van druk aangeeft gedetecteerd bestaat.

luchtdichtheid (druk) in het motorcarter wordt bewaakt door de PCM via een ingangsspanning signaal uit het carter druksensor . Carter druksensor ingangsspanning wordt ontvangen (de PCM) de werkelijke drukeenheden. Hetzij kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg) worden gebruikt krukhuisdruk meten. Het carter druksensor bevindt zich gewoonlijk in of nabij een van de klep dekt. ​​

Doordat het ondereinde van de verbrandingsmotor moet worden afgedicht om olielekkage te voorkomen, een zekere druk daar gemaakt. Deze druk wordt veroorzaakt door drastische veranderingen in temperatuur, de dampen door motorolie, en de snelle centrifugale beweging van de krukas, drijfstangen, etc.

De positieve carter ventilatie (PCV) gebruik stelsel nauwkeurig geregeld inname vacuüm de druk van het carter trekken door een speciaal ontworpen klep (PCV klep) waardoor slechts één stroomrichting. In de meeste voertuigtoepassingen, de PCV-klep maakt rechtstreeks vacuum van het inlaatspruitstuk. In deze toepassing wordt PCV vacuum geregeld met een elektronisch geregelde PCV regelklep. De PCM gebruikt een ingangssignaal van het carter druksensor om te bepalen hoeveel onderdruk worden uitgeoefend op de PCV voor optimale prestaties. Een constante toevoer van accuspanning wordt gewoonlijk toegevoerd aan één aansluiting van de PCV regelklep en de PCM levert een ondergrond zoals nodig om de keten te sluiten, plaats het regelklep in zijn huis, en realiseren van de gewenste mate van PCV vacuum.

Als de PCM detecteert dat het gewenste krukkastdruk niet kan worden bereikt met de PCV regelklep, een code P052E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Photo een PCV klep, een component van het systeem:

Wat is de ernst van deze DTC?

Onjuiste krukkastdruk kan resulteren in olielekkage. Een code P052E moet worden gecategoriseerd als ernstig en dienovereenkomstig gericht

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P052E motorcode kunnen zijn:.?

  • olielekkage
  • Smoke (stoom) vanaf motorkap gebied
  • Gesis (zuigen) ruis van de motor stippellijn
  • Drivability problemen gecreëerd door een vacuüm lek
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Bad PCV regulator klep
  • Defecte PCV klep
  • Defecte krukhuis druksensor
  • open of kortgesloten PCV regelklep / krukhuis druksensor bedrading
  • PCM defect of PCM programmafout
  • voorbeeld van een krukhuis druksensor:

    Wat zijn enkele stappen P052E het oplossen van problemen?

    In mijn ervaring, een handleiding vacuüm manometer, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohm meter (DVOM) en een betrouwbare informatiebron voertuig nodig zijn bij de diagnose van een code P052E.

    Een handstofzuiger druktest worden vóór diagnose eventuele onvoldoende krukkastdruk / PCV gerelateerde codes uitgevoerd. Als de motor niet genoeg vacuüm te produceren, moet het worden gerepareerd voordat ze verder gaan met uw diagnose. Om een ​​handmatige onderdruk test uit te voeren, koppelt u de PCV zuigslang en sluit uw stofzuiger drukmeter aan. Uw auto bron van informatie moet specificaties opleveren over de minimale motor vacuüm.

    Controleer alle PCV slangen op tekenen van barsten of breken en voer reparaties uit als dat nodig is. Gebarsten of samengeklapte PCV zuigslangen kunnen bijdragen aan de omstandigheden die veroorzaakt de P052E worden opgeslagen.

    Als de motor in goede staat verkeren en er geen vacuüm lekken, verder met een visuele inspectie van alle PCV regulator ventiel en krukhuis druksensor bedrading en aansluitingen. Maak reparaties als dat nodig is.
    Vervolgens zou ik de scanner om het voertuig diagnostische poort aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen codes en de freeze frame data. Het schrijven van deze informatie naar beneden kunt u helpen als uw diagnose ontvouwt. Daarna duidelijk de codes en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.

    Gebruik uw voertuiginformatie bron van gedachten Connectorzijde verkrijgen bedradingsschema connectorpen-out grafieken component testprocedures en specificaties. Al deze informatie nodig zal zijn om door te gaan met uw diagnose.

    Test PCV regelklep en circuits (KOEO)

  • Gebruik de scanner om handmatig de PCV regelklep
  • Probe het voedingscircuit van de PCV regelklep met de positieve testdraad van de DVOM
  • Gebruik ontkennend meetsnoer met de PCV regelklep effenen
  • Als er accuspanning wordt op de PCV regelklep connector, vermoeden dat het ventiel defect is
  • U kan de klep te testen met behulp van de DVOM
  • Als het niet lukt om te voldoen aan de aanbevolen specificaties, is het absoluut geen goede
  • Als er geen spanning op de PCV regelklep connector verder met de volgende stap
  • test voor een PCV regelklep uitgangsspanningsschakeling op PCM connector

  • met de positieve testdraad van de DVOM aan probe PCV regelklep uitgangsspanning op de PCM-
  • de negatieve meetsnoer moet worden aangesloten op een bekende goede grond
  • Bij een uitgangsspanning signaal aan de PCM-, dat niet aanwezig is in de regelklep connector u een open circuit tussen de beide
  • Als er geen PCV regelklep uitgangssignaal aanwezig het PCM-, verder met de volgende stap
  • Test de krukas druksensor met de DVOM

  • met de sleutel en de motor is uitgeschakeld (KOEO) plaats de DVOM de ohm instelling en follow producent en rsquo; s procedures / specificaties voor het testen van het carter druksensor met de connector losgekoppeld
  • Als de desbetreffende sensor niet aan fabrikant en rsquo; specificaties s, overwogen moet worden defect
  • Als de sensor voldoet aan de fabrikant en rsquo; s specificaties verplaatsen naar de volgende stap
  • Gebruik DVOM te testen voor referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond bij het carter druksensor connector

  • Met KOEO en het carter druksensor aangesloten sonde de referen ce spanning pin van de stekker met de positieve meetsnoer van de DVOM
  • Sluit de negatieve meetkabel op grond pin van de connector op het gehele circuit te testen
  • Als er geen referentiespanning gedetecteerd bij de stekker, vind PCM en test het corresponderende circuit op het PCM-stekker. Met de positieve testdraad van de DVOM
  • De negatieve meetsnoer moet worden aangesloten op een bekende goede reden voor deze test
  • Als er geen referentiespanning op de PCM-, verdacht PCM storing of een programmeerfout
  • Als er geen grond op de sensor connector, gebruik maken van uw bron van informatie over het voertuig op de grond bron te lokaliseren en ervoor te zorgen dat deze goed is bevestigd aan het motorblok of de batterij
  • Als er referentiespanning en aarde bij het carter druksensor connector verder met de volgende stap
  • Test krukhuis druksensorsignaal spanning met de DVOM

  • met de toets op draaiende motor (KOER) de krukkast druksensor aangesloten gebruik de positieve aansluiting van de DVOM te meetstaaf signaalspanning vlak achter de aansluiting
  • de negatieve meetsnoer moet weer aangesloten accu grond
  • met het vacuüm manometer juiste krukkastdruk verkrijgen en vergelijken sensorsignaal spanning aan de druk-naar-spanning diagram in het voertuig informatie bron
  • Als krukhuis druksensor signaalspanning onjuist rekening met het defect
  • Als krukhuis druksensor signaalspanning (bij sensoraansluiting) geeft de juiste mate van spanning verder met de volgende stap
  • Test het carter druksensorsignaal circuit op de PCM-

  • met KOER gebruik de DVOM positieve meetsnoer met de krukhuisdruk sensorsignaal circuit op de PCM sonde connector
  • de negatieve meetsnoer moet worden aangesloten op een accu grond
  • Als een correcte krukhuis druksensor signaal wordt ontdekt in de sensoraansluiting maar niet op het overeenkomstige circuit van de PCM-, vermoeden dat er een open circuit tussen de beide
  • Als de PCV regelklep / krukhuis druksensor en al circuits zijn binnen de specificaties, verdachte PCM falen of een PCM programmeren fout.

  • Technische dienst bulletins (TSB), dat het betrokken voertuig (evenals de symptomen en de codes opgeslagen) parallel kunnen helpen met uw diagnose
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p052e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X