P052C Koude start “A” nokkenaspositiesensor Timing Over-Geavanceerde Bank 2

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P052C Koude start “A” nokkenaspositiesensor Timing Over-Geavanceerde Bank 2

P052C Koude start “A” nokkenaspositiesensor Timing Over-Geavanceerde Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Koude start A nokkenaspositiesensor Timing Over-Geavanceerde Bank 2

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot VW, Audi, Ford, Nissan, Hyundai, BMW, Mini, Mercedes-Benz, Jeep, enz.

De ECM (Engine Control Module) is een uiterst staat computer bewaakt het voertuig ontstekingssysteem, machinale positioneringsinrichting van het roterende samenstellen, brandstofinspuiting, afgiftesystemen, uitlaat, transmissie onder talloze andere systemen. beheert en

Een ander systeem de ECM is voor een controlesysteem passen bijgevolg is de variabele kleptiming (VVT) systeem. Kortom, dit systeem kan de ECM de mechanische timing tussen de nokkenassen en de krukas controleren. Dit verhoogt de algemene efficiëntie van de werking van de motor. Niet te vergeten, de brandstofbesparing. De waarheid is, ideale timing uw motor zou aanpassen aan wisselende omstandigheden. . Om die reden hebben ze het ontwerp van de VVT-systeem

P052C (Cold Start A nokkenaspositiesensor Timing Over-Geavanceerde Bank 2) is een code die waarschuwt de operator die de ECM bewaakt een ” overdreven ” – geavanceerde VVT ​​positie voor nokkenas timing van de bank 2. Normaal als gevolg van koude start-up. Het falen van deze VVT ​​zelftest voort uit het maximum overschreden kalibratie van de nokkenas of blijft deze in een vooruitgeschoven positie. Bank 2 is de zijde van de motor die de # 1 cilinder bevat

. Opmerking: de ” A ” nokkenas is ofwel de intake, naar links of naar de voorkant nokkenas. Links / rechts en voor / achter worden bepaald alsof je zit in de stoel van de bestuurder.

Wat is de ernst van deze DTC?

De P052C code is een probleem dat moet worden onmiddellijk naar de monteur, want het is een zeer complex, niet te vergeten, een ernstige kwestie. De ECM is vreselijk getroffen met dit soort problemen, dat is waarom een ​​technicus een kijkje op uw voertuig moet nemen als deze foutcode of verwante degenen verschijnen. Typisch heeft de ECM niet de gewenste reactie op wat elektronische commando’s naar de VVT ​​gedetecteerd en code ingesteld is.

Aangezien het probleem wordt veroorzaakt door de variabele kleptiming, dat een hydraulisch geregeld systeem , de functionaliteit tijdens lichte gas omstandigheden tijdens het rijden vlakke wegen of op kruissnelheid wordt dimnished. Niet te vergeten van het systeem constant schakelen om problemen tegemoet te komen, veroorzaakt overmatige consumptie van olie en voor de moeite codes te verschijnen wanneer de oliedruk daalt dat de functionaliteit van het VVT-systeem aantast.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P052C diagnostische code kunnen zijn:?

  • slechte motorprestaties
  • een verminderde brandstofverbruik
  • Mogelijke misfire op start-up
  • de koude start problemen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze P052C foutcode kunnen omvatten:

  • De krukaspositiesensor defect
  • De nokkenasstandsensor beschadigd
  • De inlaatkleppen timing solenoïdeklep defect
  • de inlaatkleppen timing tussenproduct lock solenoïdeklep wordt ontsierd
  • de signaalopneem- deel van de nokkenas geaccumuleerde vuil
  • de distributieketting is niet goed geplaatst
  • Vreemde stoffen vervuilt de olie Groo ve voor inlaatklep timing controle
  • Wat zijn sommige P052C diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    De eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical Service Bulletins (TSB) voor bekende problemen met de specifieke voertuig.

    geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.

    Zorg ervoor dat u controleren of er geen Technical Service Bulletins die mogelijke oplossingen kunnen bieden eventuele problemen omdat de meeste voertuigen hebben upgradeable software in hun ECM. Als een vervanging nodig is, is het best om een ​​gloednieuwe fabriek ECM te gebruiken en om de nieuwste software te programmeren. Deze stap zal je nodig hebt om een ​​reis naar een erkend servicecentrum van het merk van de auto

    . OPMERKING: Denk eraan dat een ECM eenvoudig kan worden vervangen als er was eigenlijk een defecte motor sensor, die kan worden Door een hoofd gezien detail in de eerste diagnose. Dit is de reden waarom professionele technici een soort stroomschema zullen volgen bij het inspecteren van een foutcode op een verkeerde diagnose te voorkomen. Het is altijd een goed idee om te verwijzen naar service-informatie uw specifieke model eerste

    Dat gezegd hebbende, zou het een goed idee om de camshaft.cuum lekken immediatelly testen omdat ze meer problemen kunnen produceren op de weg als links zijn onbeheerd achter. Raadpleeg de service manual voor specifieke diagnostische proedures en plaats van de componenten.

    Afhankelijk van wat voor soort nokkenasstandsensor je hebt (bijvoorbeeld Hall-effect, Variable terughoudend sensor, enz.), Diagnostiek zal variëren tussen merken en modellen . Dat gezegd hebbende, moet er spanning staat op de sensor teneinde de assen positiemonitor. Indien gevonden defect is, vervang dan de sensor, reset de codes en proefrit het voertuig

    Gezien het feit dat ” Koude start ” is in de beschrijving van de code, moet je waarschijnlijk een kijkje op uw koude start injector nemen. Ook kan worden bevestigd aan de cilinderkop en enigszins toegankelijk. Injector harnas extreem gevoelig zijn voor drogen en barsten als gevolg van omstandigheden, waardoor een intermitterende verbinding. En zeer waarschijnlijk een koude start kwestie ook. Wees zeer voorzichtig bij het loskoppelen van elke injector connector, tijdens de diagnose. Zoals vermeld, hebben ze de neiging uiterst broos te zijn.

    Dit artikel is strikt voor uitsluitend informatieve doeleinden en de technische gegevens en service bulletins voor een bepaald voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p052c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X