P0528 Fan Speed ​​Sensor Circuit No Signal

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0528 Fan Speed ​​Sensor Circuit No Signal

P0528 Fan Speed ​​Sensor Circuit No Signal

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fan Speed ​​Sensor Circuit No Signal

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

de voertuigen zijn voorzien van een sensor aan het einde van de koelventilator die beweging tijdens werking van het voertuig detecteert. De sensor wordt gebruikt om te bepalen of de ventilator draait op een ventilatorkoppeling uitgerust voertuig, of worden gebruikt om ventilatorsnelheid bevel van de Motormanagementsysteem (PCM) of motorregeleenheid (ECM) controleren het daadwerkelijke ventilatorsnelheid gedetecteerd op een ventilator uitgerust voertuig.

de gebruikte sensor is een 3 draads, hall-sensor die een 5 volt referentiebron maakt gebruik van de PCM, een aarddraad en signaaldraad aan de PCM ventilatorsnelheid vast te stellen. Een P0528 betekent dat de PCM / ECM heeft vastgesteld dat er een fout met de sensor of bedrading

. Opmerking: Let elektrische ventilator kan worden ingeschakeld, zelfs wanneer het voertuig niet werkt niet aanraakt. Deze code is vergelijkbaar met P0526, P0527 en P0529

Symptomen

De symptomen van een P0528 DTC kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje verlichting (aka controleren engine Light)
  • voertuig kan oververhitting of hardlopen warmer dan normaal
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0528 code zijn onder andere:

  • Defecte ventilatorkoppeling of elektrische ventilator
  • Onderbreking in koelventilator sensor kabelbundel of stekker
  • Defecte PCM / ECM
  • Defecte ventilator toerental sensor
  • Accessory kapotte riem
  • Mogelijke oplossingen

    fan Clutch uitgerust – Visueel controleren of de ventilator draait, terwijl de motor draait. Als de ventilator niet draait, kan dit worden veroorzaakt door een gebroken accessoire riem of defecte ventilator koppelingssamenstel. Vervanging accessoire riem of ventilator koppelingssamenstel

    Elektrische ventilator voorzien -. Visueel controleren de ventilator wordt in- en uitgeschakeld wanneer het PCM / ECM commando de ventilator werkt wanneer de motor een bepaalde temperatuur bereikt. De ventilator kan automatisch worden ingeschakeld wanneer de airconditioner is ingeschakeld. Indien de ventilator niet werkt, het elektrisch kabelboomconnector, zekeringen en relais die de elektrische ventilator bedienen. Sommige fans kan worden ingeschakeld met een aan / uit relais of geactiveerd door Pulse Width Modulation (PWM) met ventilatoren met variabele snelheden. Reparatie elektrische ventilator circuit, vervangt elektrische ventilator, ventilatormotor of driver module

    koelventilator sensor harnas -. Controleer op losse verbindingen en beschadigde draden die mogelijk in contact komen met koelventilator. Loskoppelen koelventilator stekker en connector aan PCM en controleer resistentie behulp van een digitale volt ohmmeter (DVOM) met draden aan elk einde van de signaaldraad. Sommige autofabrikanten hebben een Technical Service Bulletin (TSB) afgegeven voor de vervanging van de sensor kabelboom. Vervanging of reparatie harnas

    PCM / ECM -. Disconnect ventilatorsnelheid sensor harnas en PCM / ECM harnas hand van een DVOM met positieve en negatieve leidingen verbonden met elk uiteinde, controleren op grote weerstand in signaaldraad circuit. Back-probe signaaldraad via een DVOM ingesteld op de V omvang of een grafische multimeter op de sensor harnas en de PCM / ECM met de positieve draad op de signaaldraad en negatieve draad op een bekende goede grond te bepalen of het voltage present is de ventilatorsnelheid sensor. Als het signaal aanwezig is en niet ontvangen door de PCM / ECM, vervang PCM / ECM

    koelventilator snelheidssensor -. Disconnect kabelboomconnector van sensor en meet deze door via de DVOM ingesteld op ohm schaal tussen de stroom, gemalen en signaaldraden, geen weerstand aanwezig is tussen de signaaldraad en de grond- of voedingsdraden zijn. Als de weerstand aanwezig is kan er een interne kortsluiting zijn.

    De signaaldraad kan alleen worden getest tijdens de eigenlijke werking van de ventilator door terug te sonderen van de kabelboomconnector de DVOM ingesteld op volt schaal of grafische multimeter met de positieve lood op de signaaldraad en de negatieve draad op een bekende goede grond, daar de hall-sensor die werkt door een magnetisch veld dat spanningsveranderingen terwijl de ventilator draait. Zoals ventilatorsnelheid toeneemt, moet de volage ook toenemen. Vervang koelventilator snelheidssensor bij een defecte onderdeel.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0528 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X