P0522 Motorolie druksensor / Switch Lage spanning
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Generic: Motorolie druksensor / Switch Low
Chrysler: Oliedruk sensor Low Input Voorwaarden
GM: Motorolie druksensor Circuit Low Input Voorwaarden
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II aandrijving code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model. In onze ervaring wordt de P0522 motorcode vaker op Chevrolet, Dodge, GMC, Cadillac en Buick, maar geldt voor elke merk / model.
Wat betekent dat?
hoofdcomputer voertuig genoemd Powertrain (PCM) in controle van veel sensoren, regelaars en elektronica in de auto. Eén van de sensoren genoemd oliedrukzender of afzender detecteert de hoeveelheid (mechanische) oliedruk in de motor en relais die in de vorm van een spanningswaarde / waarde voor het PCM. In sommige auto’s, is dat oliedruk waarde vervolgens doorgegeven aan een meter in het instrumentenpaneel om de bestuurder van de oliedruk, de andere keer dat de meter is er niet is, maar er zal een waarschuwing licht zijn als er een probleem is.
Deze specifieke P0522 enginecode wordt geactiveerd wanneer de PCM ziet te lage waarde in de oliedruk zender / sensor. Als de motor oliedruk doet eigenlijk te laag vallen, kan de motor permanent beschadigd, dus als je een lage oliedruk opmerken, is het essentieel dat u te stoppen en zet de auto zo snel zo veilig mogelijk te maken. Om deze foutcode, de oorzaak is meer dan waarschijnlijk elektrische gerelateerde
Opmerking: Deze code ernstig is, moet u meteen handelen om de diagnose &. reparatie. Deze code is gerelateerd aan P0520, P0521, P0523 en P0524
Symptomen
De symptomen van een P0522 DTC kunnen zijn:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0522 code omvatten:
Diagnostic & Repair Steps
LET OP: Er is een bekend dienst bulletin, dat van toepassing is op een aantal GM-voertuigen, waaronder Chevrolet, Cadillac, GMC, Pontiac, Buick en Saab. Het bulletin nummer is PIP4786.
Controleer voor alle toepasselijke TSBs (Technical Service Bulletins) voor uw auto, zelfs als het niet een van die voordat ze te ver in diagnostiek. Er is ook een TSB voor bepaalde 2011 model jaar Chrysler & Dodge wagens waar de oplossing is om de PCM herprogrammeren
Eerst en vooral als u andere olie-gerelateerde DTC, het oliepeil &staat. Zorg ervoor dat u het correcte type en het gewicht van de olie en het oliefilter niet verstopt is.
Voer een visuele inspectie van de bedrading en connectors aan de oliedruk verzendende eenheid. Kijk voor gebroken of gerafeld draden, gebrande vlekken, losse of blootgestelde bedrading, etc. Zie model specifieke bron voor de locatie van de verzender. Doe hetzelfde voor de bedrading en connectors die leidt tot de PCM.
Met een digitale volt ohm meter (DVOM) naar de sensor zelf te controleren, en als deze niet voldoet aan specificaties van de fabrikant moet u deze vervangen. Dit is een 5 volt circuit. de sensor / zender te vervangen wordt de meest waarschijnlijke reparatie voor deze code. Als het klopt OK, testen de bedrading en aansluitingen van de sensor naar de PCM. Controleer of er geen onderbrekingen in de bedrading of een kortsluiting naar de grond als gevolg van schuren, knijpen, etc. Zorg ervoor dat de elektrische connectors zijn strak en corrosie gratis.
Een technicus kan ook zetten op een mechanische oliedrukmeter werkelijke oliedruk controleren en dat vergelijken met de sensorwaarde behulp van een geavanceerde scanner. Als uw probleem niet wordt opgelost door de vaststelling / vervangen bedrading / sensor controleer dan de werkelijke druk in de motor.
Zoals u kunt zien zijn er een aantal mogelijke redenen voor deze code P0522. Als de verzendende eenheid is goedkoop je zou kunnen proberen de eerste te vervangen en te zien of dat fixes, maar een juiste diagnose zeker aan te bevelen, zodat je niet volkomen goede onderdelen vervangen. Good luck, als je hulp stop nodig door onze garage forum.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0522 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0522 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0522 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.