P0520 Motorolie druksensor / Switch Circuit Malfunction
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Motor Oliedruk sensor / circuit
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model. In onze ervaring wordt de P0520 motorcode vaker op Chevrolet, Dodge, GMC, Mercedes Benz, Pontiac en Cadillac, maar geldt voor elke merk / model.
Wat betekent dat?
hoofdcomputer het voertuig genoemd Motormanagementsysteem (PCM) onder controle heeft vele sensoren, regelaars en elektronica in het voertuig. Eén van de sensoren genoemd oliedrukzender of afzender detecteert de hoeveelheid (mechanische) oliedruk in de motor en relais die in de vorm van een spanningswaarde / waarde voor het PCM. In sommige auto’s, is dat oliedruk waarde vervolgens doorgegeven aan een meter in het instrumentenpaneel om de bestuurder van de oliedruk, de andere keer dat de meter is er niet is, maar er zal een waarschuwing licht zijn als er een probleem is.
Deze specifieke P0520 diagnostische motor code wordt geactiveerd wanneer de PCM een waarde ziet van de motor oliedruk zender die uit het normale bereik. Voor deze P0520 foutcode, de oorzaak is hoogstwaarschijnlijk elektrische gerelateerde. Deze code is gerelateerd aan P0521, P0522, P0523 en P0524
Symptomen
De symptomen van een P0520 DTC kunnen zijn:.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0520 code omvatten:
Diagnostic & Reparatie stappen
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met bekende fix worden gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Met name degene die we ons bewust zijn off-hand Dodge-Chrysler-Ram-Jeep modellen, het is bulletin # 18-034-14.
Als eigenaar van een voertuig / DIYer de eerste voor de hand liggende ding om te doen is om het oliepeil met de peilstok te controleren. U wilt ervoor zorgen dat er voldoende olie in de motor en het oliefilter en aftapplug niet lekken of iets dergelijks. Het is mogelijk dat u een lage of geen oliedruk omdat u een lek u zich niet bewust van en de olie is gegaan. Or, misschien net een verversen van de olie en de plaats vergat om de olie te vullen, draai de filter genoeg is, zijn er verschillende redenen waarom u een P0520 of daarmee verband houdende codes te hebben.
Vervolgens visueel op de bedrading en connectoren aan de oliedruk gever. Kijk voor gebroken of gerafelde kabels, verbrande vlekken, losse of worden blootgesteld bedrading, etc. Zorg ervoor dat elektrische aansluitingen goed vast zitten en niet vettig of verontreinigd, etc. Beveel aan een model specifieke reparatie handleiding voor de locatie van de afzender. * Vergeet codes geven nooit wat onderdelen te veranderen, in plaats van waar te diagnose * te beginnen.
De volgende stap als er niets lijkt voor de hand liggend is om een digitale volt ohm meter (DVOM) gebruiken om de terminals op de oliedruk sonde sensor zowel op de sensor zelf en de bijbehorende bedrading en harnas. Vergelijk de fabriek specs. Specifiek controleren op shorts aan de grond, weerstand die niet binnen spec (afhankelijk van uw model / motor). Reparatie als dat nodig is.
Naar alle waarschijnlijkheid de correctie zal een van twee dingen, een bedradingskwestie zijn dat moet worden gerepareerd of een sensor die aan vervanging toe is. Vervanging van de PCM is meer een laatste redmiddel en mag alleen worden gedaan na een goede diagnose te stellen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0520 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0520 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0520 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.