P0519 Idle Air Control System Performance

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0519 Idle Air Control System Performance

P0519 Idle Air Control System Performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Idle Air Control System Performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Dodge, Chrysler, Hyundai, Jeep, Mazda, etc.). Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Wanneer de OBD-II uitgerust voertuig vertoont een storing controlelampje (MIL) en een opgeslagen code P0519, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM) heeft een probleem met de prestaties van het systeem van de intake stationair controle (IAC) -systeem gedetecteerd. Als er andere, specifieker, IAC codes die moeten worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd.

De IAC systeem draait om een ​​lineaire servomotor die bestuurt een plunjer die de hoeveelheid lucht liet bypass de smoorplaat regelt en voer het inlaatspruitstuk. Het beheersen van de hoeveelheid lucht toegestaan ​​om bypass de gasklep bevorderlijk is voor het regelen van het motortoerental bij stationair draaien. Wanneer de gasklep is gesloten (stationair), zeer weinig lucht liet de motor binnen via het gasklephuis. De motor kan niet blijven stationair met deze kleine hoeveelheid lucht en zou zeker stal. Een extra lucht (vacuüm) bron moet zodanig worden bepaald dat de motor stationair blijven met de gasklep gesloten. Natuurlijk zou de extra vacuümbron schadelijk voor motorprestaties en brandstofverbruik wanneer de gasklep wordt geopend (op versnelling) zijn. Vandaar de behoefte aan een volledig instelbare vacuümbron die wordt bestuurd door de PCM.

De IAC klepzuiger behuizing is vervaardigd met twee afzonderlijke openingen waardoor lucht doorlaat. De IAC-klep wordt gewoonlijk met bouten aan het inlaatspruitstuk, op of nabij het gasklephuis. Het zodanig is gepositioneerd dat, wanneer deze open (de plunjer beweegt uit de opening) wordt omgevingslucht toegelaten doorheen en in het verdeelstuk te laten stromen en bij het sluiten (de zuiger vult de opening) omgevingslucht kan geen stroom doorheen .

Een voorbeeld van een Idle Air Control (IAC) ventiel:

De IAC is zelden geheel open of gesloten maar blijft constant in beweging; bestuurd door de PCM. De PCM gebruik ingangssignalen van de zuurstofsensoren het gaspedaal positiesensor, en diverse andere sensoren om te bepalen hoeveel lucht moeten kunnen omzeilen de gasklep. Als voltage en gemalen signalen naar de IAC-klep worden ingesteld (door de PCM) de klep reageert dienovereenkomstig. Als de motor RPM levels niet te laten samenvallen met de geprogrammeerde gewenste beperkingen zal een code P0519 worden opgeslagen en een MIL kan worden verlicht

Zie ook stationair systeem circuit foutcodes zijn onder andere:.

  • P0508 Idle Air control System Circuit Low
  • P0509 Idle Air control System Circuit High
  • P0511 Idle Air control Circuit
  • P0518 Idle Air control Circuit Onderbroken
  • Ernst & Symptomen

    Er is een storing in het stationair regelsysteem kan de motor kraam of inactief op een onverwacht hoog toerental veroorzaken. Deze code dient als ernstig worden behandeld en met spoed aangepakt. Symptomen van een P0519 code kunnen zijn:

  • High motortoerental niveau
  • Engine kraam, vooral bij stationair draaien
  • Unusual geluiden van het gasklephuis omgeving
  • Andere IAC gerelateerd codes
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code zijn onder andere:

  • Defecte IAC motor / klep
  • Motor vacuümlek
  • open of kortgesloten IAC besturingsbedrading of stekkers
  • Carbon opbouw in gasklephuis of IAC klep
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Om een ​​code P0519 diagnosticeren, zou ik een diagnostische scanner nodig hebben, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig (All data DIY zal doen).

    ik zou kunnen beginnen met het onderzoeken van alle IAC systeembedrading en elektrische aansluitingen en repareren van eventuele die zijn beschadigd, gecorrodeerd, of verbrand. Ik zou ook de motor voor een vacuüm lekken die kunnen bijdragen tot een oncontroleerbare motortoerental niveau. Als u een vacuüm lekken, reparatie ze te vinden en controleer het systeem.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil dit in geval deze code is intermitterend te schrijven. Nu, ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of het is gereset. Uiteraard, als er andere IAC-gerelateerde codes opgeslagen, moet ik te diagnosticeren en te repareren die eerste. Controleer ook alle technische dienst bulletins en veiligheid herinnert aan voor het voertuig en de storing in kwestie. Na het uitvoeren van reparaties, rijdt het voertuig gewoonlijk en laat de PCM readiness activeren voordat zij het probleem verholpen.

    Als eenvoudige methode voor het testen van het IAC-systeem, wanneer de motor stationair toerental is zeer hoog, ik zorgvuldig losschroeven van de IAC-klep van de motor (om de pakking of afdichting behouden) en het gebruik van een winkel doek en mijn vingers om de controle toerental van de motor stationair draaien. Als ik een hoge onbelaste toestand kan controleren, na het verwijderen van de IAC-klep, dan weet ik dat de IAC-systeem niet goed functioneert. Als ik de RPM stationair niet kunnen controleren, ik vermoed dat een groot vacuüm lek aanwezig is. Grote machine vacuümlekken kan PCV klep / slangen, vacuum slangen, motorrem booster, keerklep of slangen omvatten EGR klep geblokkeerd open EGR pakking lekken, of een inlaatspruitstuk pakking lekken.

    Raadpleeg voertuig informatiebron voor de aanbevolen methode voor het testen van de IAC motor met DVOM. . Vervang de IAC motor / klep als het des niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Koppel alle bijbehorende controllers voor het meten circuit weerstand met de DVOM
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0519 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X