P0517 accutemperatuursensor Circuit High

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0517 accutemperatuursensor Circuit High

P0517 accutemperatuursensor Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Accutemperatuursensor Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code kunnen meestal van toepassing om alle OBD-II uitgeruste voertuigen maar verschijnt vaker in bepaalde Chrysler, Dodge, Jeep, Mitsubishi en Toyota voertuigen.

Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

De Accutemperatuursensor (BTS) bevindt zich meestal in de buurt van de batterij / gemonteerd in de PCM (Motormanagementsysteem). De BTS sensor zet de temperatuur van de lucht rond de accu in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt dit signaal om te bepalen hoeveel accuspanning ontvangt tijdens het opladen van de batterij op basis van lokale temperatuur. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze diagnostische code aantoont. Ook wordt gekeken naar de spanning signaal van de BTS sensor om te bepalen of het juist bij de eerste Key On is.

Code P0517 wordt ingesteld wanneer de spanning op de sensor blijft boven een bepaald niveau (meestal boven 4.8V) voor een te lange periode. Deze code wordt gewoonlijk beschouwd als een elektrisch circuit probleem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type BTS sensor en draadkleuren. Voorbeeld van een accutemperatuursensor wordt hier getoond:

Wat is de ernst van deze DTC?

ernst in deze gevallen zal niet ernstig zijn. Omdat ze elektrische storingen, kan de PCM naar behoren te compenseren voor hen

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P0517 foutcode kunnen zijn:.?

  • storingsindicatielampje (MIL) op
  • Mogelijke lage aangegeven laadspanning
  • Laad branden;
  • Welke enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken hiervoor P0517 code kunnen omvatten:

  • Kortsluiting naar plus in het signaalcircuit de BTS sensor – mogelijk
  • kan BTS Sensor – mogelijk
  • kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Wat zijn enkele stappen P0517 voor probleemoplossing

    Een goed uitgangspunt is altijd te controleren op bulletins technische dienst (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens de batterij temperatuursensor op uw voertuig. Deze sensor bevindt zich doorgaans nabij de batterij / gemonteerd in de PCM. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0517 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P0517 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de BTS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de BTS sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting bij het BTS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter de signaalaansluiting bij het BTS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet 5 volt lezen. Zo niet, herstel het signaal of aarddraad of vervangen PCM.

    Als de voorafgaande test doorstaan ​​en je blijft een P0517 te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte BTS sensor, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de BTS sensor vervangen was. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM’s moeten worden geprogrammeerd, of gekalibreerd om het voertuig correct kan worden geïnstalleerd.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0517 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0517 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0517 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p0517

    X