P0513 Onjuiste startblokkeersleutel
OBD-II Trouble Code Technische Beschrijving
Onjuiste startblokkeersleutel
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor alle 1996-nieuwere voertuigen (Dodge, Chrysler, Hyundai, Jeep, Mazda etc.). Hoewel algemeen, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
Als uw OBD II uitgerust voertuig een verlichte storing controlelampje (MIL) onder begeleiding van een opgeslagen code P0513 heeft geëxposeerd, betekent dit dat de PCM heeft de aanwezigheid van een startonderbreker sleutel die niet herkent gedetecteerd. Dit, natuurlijk, verwijst naar de contactsleutel. Als de ontsteking cilinder wordt ingeschakeld, wordt de motor aangezwengeld (niet begonnen), en de PCM geen startblokkeersleutel detecteren, kan een P0513 ook worden opgeslagen.
Als uw auto is uitgerust met een bepaald soort beveiligingssysteem, zal de aanwezigheid van een microprocessor chip, die wordt geproduceerd in de (immobilisator) toets of afstandsbediening nodig, voordat de motor wordt gestart en uitgevoerd. Zelfs als de ontsteking cilinder wordt gedraaid naar de startpositie en de motor krukken, zal het niet worden gestart omdat de brandstof en ontsteking systemen zullen zijn uitgeschakeld door de PCM.
Met de microchip en de printplaat geïntegreerd in de toets (of afstandsbediening), wordt een soort transponder. Wanneer de correcte sleutel / fob nadert het voertuig een elektromagnetisch veld (gegenereerd door het PCM) activeert de microprocessor en zorgt ervoor functies mogelijk. Zodra de juiste toets is geactiveerd, start push-to-functies, zoals deurslot / ontgrendelen, kofferbak open en operationeel worden op sommige modellen. Andere modellen vereisen een conventionele metalen sleutel vergezeld van een microchip voor de exploitatie van deze en andere belangrijke functies.
Na de microprocessor key / fob wordt geactiveerd, wordt de PCM wil een cryptografische handtekening van de sleutel / fob herkennen. Als de handtekening key / fob bewijst actueel en geldig te zijn, worden brandstofinspuiting en de ontsteking sequenties zo geactiveerd dat de motor wordt gestart. Als de PCM niet in slaagt om de handtekening van de sleutel / fob te herkennen, kan een code P0513 worden opgeslagen, het beveiligingssysteem wordt geactiveerd, en brandstofinjectie / ontsteking zal worden opgeschort. Een storing licht kan ook worden belicht
Severity & Symptomen
Sinds de aanwezigheid van een code P0513 zal waarschijnlijk gepaard gaan met een no-start staat, moet dit worden beschouwd als een ernstige aandoening
De symptomen van een P0513 code kan bevatten.:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code zijn onder andere:
Diagnostische en reparatieprocedures
U ontvangt een diagnostische scanner en een gerenommeerde voertuig nodig informatiebron om een code P0513.
diagnosticeren Begin met een visuele inspectie van de bijbehorende bedrading en stekkers, alsmede de sleutel / handzender in kwestie. Als de sleutel / handzender woningbouw is gebarsten of beschadigd is, is er een grote kans dat de printplaat ook is beschadigd. Deze (of zwakke batterij kwesties) kon de bron van uw problemen als het gaat om een opgeslagen code P0513.
Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische diensten (TSB) die betrekking hebben op de specifieke symptomen die u ondervindt het betrokken voertuig. De TSB moet ook een code P0513. De TSB database opgebouwd uit vele duizenden van de reparatie ervaringen. Als u de juiste TSB kunt vinden, de informatie daarin kan helpen in uw individuele diagnose.
Ik zou ook contact op met de lokale autodealer (of gebruik de NHTSA website) om te zien of er sprake is van verwante veiligheid recalls voor mijn voertuig. Als er stroom NHTSA veiligheid herinnert, zou de dealer voldoen aan de voorwaarde kosteloos repareren. Dit zou me wat tijd besparen en geld als het terugroepen blijkt te zijn die relevant zijn voor de storing die de P0513 heeft veroorzaakt te worden opgeslagen in mijn auto te zijn.
Nu zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle foutcodes en freeze frame data. Ik zou de informatie op papier voor het geval ik later moet schrijven. Dit zal ook helpen als u begint met de diagnose codes in de volgorde waarin ze zijn opgeslagen. Voor het wissen van de codes, raadpleeg dan uw voertuig diagnostische bron voor de correcte beveiliging gereset en key / handzender relearn procedure.
Ongeacht de beveiliging gereset en key / fob relearn procedure, de P0513 (en alle andere daarmee verband houdende codes) zal waarschijnlijk moeten voorafgaand aan het uitvoeren om te worden gewist. Na de reset / relearn procedure is afgerond, gebruik maken van de scanner om de veiligheid en de microprocessor key / handzender data observeren. De scanner moet een weerspiegeling zijn sleutelstatus / handzender en bepaalde scanners (Snap On, OTC, etc.) zal zelfs opleveren nuttige stappen voor probleemoplossing
Extra diagnostische opmerkingen:.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0513 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0513 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0513 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.