P0510 Gesloten Throttle Position Switch Storing
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Afgelopen Throttle Position Switch Storing
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1.996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.
Wat betekent dat?
het gasklephuis of koppeling aan bepaalde voertuigen kan een schakelaar die aangeeft de Motormanagementsysteem (PCM) of motorregeleenheid (ECM) wanneer de gasklep in gesloten toestand bevat. Wanneer de gasklep is gesloten, zal de schakelaar ingedrukt of in de gesloten stand. De PCM maakt gebruik van deze schakelaar, zodat de motor blijft stationair draaien in combinatie met de stationair regelklep en / of ga naar een brandstof cut-modus tijdens het uitrijden.
Er kan ook een Wide Open Throttle (WOT) zijn schakelaar. Indien het WOT of gesloten gasklepschakelaar niet betrokken, de PCM of ECM kan het gaspedaal veronderstel gedeeltelijk open want anders kan de lucht / brandstofverhouding
. Opmerking: Als er meer dan één foutcode aanwezig is, zoals P0120 (TPS / pedaal positiesensor schakeling Storingen) – er kan een open in de grond circuit of slechte aansluiting aan de gaskleppositiesensor TPS) is
Symptomen
symptomen. van een P0510 DTC zal de verlichting van de storing controlelampje (MIL), zult u waarschijnlijk geen andere symptomen opmerkt
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0510 code zijn onder andere:.
Mogelijke oplossingen
bedradingsboom – Trek bedradingsonnectoren ten gaskleppositiesensor (TPS) of gesloten gasklep positieschakelaar en kabelboomconnector op PCM / ECM. Met behulp van een digitale Volt Ohm Meter (DVOM) ingesteld op ohmschaal, aansluitkabels aan elk uiteinde van dezelfde draad met behulp van een bedradingsschema voor referentie te testen op doorverbinding tussen de schakelaar en de PCM / ECM. Weerstand dient in de bedrading tussen de schakelaar en PCM / ECM, zou een oneindige lezing een onderbreking geven. Reparatie openen van bedrading of vervanging assemblage van kabelbomen
Gesloten Throttle standenschakelaar -. Disconnect bedradingsonnectoren op TPS of gesloten gasklep eindschakelaar en meet deze door via de DVOM van de draden op de twee pennen naar de gesloten gaskleppositie schakelaar of het gaspedaal positiesensor, afhankelijk van het voertuig. Weerstand moet aanwezig zijn wanneer het gasklephuis zich in de gesloten stand. Als het gasklephuis binding niet raken of volledig sluiten van de schakelaar, kan er een aanpassing aan het standby stelschroef zijn. Re-passen stationair stelschroef de specificaties van het gebruik van de fabriek procedure.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0510 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0510 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0510 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.