P050F Brake Assist Vacuum te laag

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P050F Brake Assist Vacuum te laag

P050F Brake Assist Vacuum te laag

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brake Assist Vacuum te laag

Wat betekent dat?

Deze generieke powertrain storingscode (DTC) doorgaans geldt voor veel OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Chevrolet, Ford, VW, Buick, Cadillac, enz.

Een opgeslagen code P050F betekent dat de aandrijflijn (PCM) een ingangssignaal is ontvangen van de vacuum remsensor (VBS) dat een onvoldoende vacuümtoestand toont bij het remvermogen gesteunde versterkingsmiddelen.

hoewel er verschillende soorten (waaronder hydraulische en elektronisch) van remkracht staan ​​systemen, deze code geldt slechts voor waarbij gebruik motorvacuüm en motorrem booster.

de motorrem booster tussen het rempedaal en de hoofdcilinder. Er wordt met bouten aan de firewall van de passagiersruimte (meestal vóór de bestuurdersstoel). Het kan worden benaderd met de kap open is. Eén einde van de bedieningsstang van de booster steekt door de firewall en hecht aan het rempedaal arm. Het andere einde van de bedieningsstang drukt de zuiger van de hoofdcilinder welke krachten remvloeistof door de remleidingen en initieert remmen bij elk wiel.

De rem booster bestaat uit een metalen behuizing met een paar grote vacuüm membranen binnen. Dit type booster wordt een dual-membraan vacuüm brake booster. Er zijn een aantal voertuigen die een enkele diafragma booster te gebruiken, maar het is zeldzaam. Bij draaiende motor is een constante toevoer van vacuüm toegevoerd aan het membraan, die enigszins gebaseerd op het rempedaal arm. Een eenweg-klep (in het vacuüm aanvoerslang) voorkomt vacuümverlies wanneer de motor onder een belasting wordt geplaatst.

De meeste dieselmotoren applicaties een hydra-boost systeem, terwijl elders motorrem booster . Aangezien dieselmotoren geen vacuüm maken, wordt een riem aangedreven pomp gebruikt als een vacuümbron. De overige vacuüm booster werkt op vrijwel dezelfde wijze als bij de gasmotor systeem.

Origineel VBS configuratie omvat een drukgevoelige weerstand binnen een klein vacuüm membraan ingesloten in een luchtdichte kunststof behuizing. Vacuümdruk (luchtdichtheid) wordt gemeten in eenheden kilopascal (kPa) of duim kwik (Hg). VBS wordt ingebracht door een dikke rubberen pakkingring en in de behuizing van de motorrem booster. Als onderdruk toeneemt, VBS weerstand af. Dit resulteert in verhoogde VBS spanning. Wanneer vacuümdruk afneemt, een omgekeerde werking treedt. De PCM ontvangt deze spanningsschommelingen veranderingen in vacuum rempompdruk en reageert dienovereenkomstig.

Als de PCM een vacuümniveau op de rem- die niet binnen een bepaalde parameter detecteert, een code P050F wordt opgeslagen en storing controlelampje (MIL) worden belicht

De foto van een rempompdruk (vacuüm) / VBS sensor.

Wat is de ernst van de DTC?

lage vacuümdruk de rembekrachtiging kan grotere inspanning vereist om te activeren remmen. Dit zou kunnen leiden tot een voertuig botsing. Een P050F moeten worden aangepakt met spoed

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P050F motorcode kunnen zijn:.?

  • hoorbaar fluitend bij het indrukken van het rempedaal
  • grotere inspanning vereist Trap rempedaal
  • Andere codes kunnen worden opgeslagen, waaronder spruitstuk absolute druk (MAP) codes
  • engine drivability kwesties gemaakt door een vacuüm lek
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Internal lek in het vacuüm brake booster
  • Bad vacuum remsensor
  • gebarsten of niet verbonden zuigslang
  • Defecte een terugslagklep in de vacuümruimte toevoerslang
  • Onvoldoende motor vacuum
  • Wat zijn enkele stappen P050F het oplossen van problemen?

    Ten eerste, als er een sissend geluid bij het indrukken van het rempedaal en het pedaal vereist verhoogde inspanning, het rembekrachtiger defect is en zal moeten worden vervangen. Een geladen booster (verkrijgbaar met de hoofdremcilinder inbegrepen) wordt aangeraden, omdat hoofdremcilinder lek is de belangrijkste factor in booster mislukking.

    U ontvangt een diagnostische scanner, een handleiding vacuümmeter, een digitale volt / ohmmeter nodig en een betrouwbare bron van voertuiginformatie een code P050F diagnosticeren.

    diagnose code P050F zou beginnen (voor mij) een visuele inspectie van het vacuüm toevoerslang om het vacuüm booster. Als de slang is aangesloten en in goede staat, start de motor (KOER) en zet het voertuig in het park of neutraal. Verwijder de ene terugslagklep (aan het einde van de vacuümbron slang) van de servomotor en zorg ervoor dat er voldoende vacuüm bereiken van de booster. U kunt de handmatige vacuüm manometer te gebruiken om te testen voor voldoende vacuüm als u twijfelt.

    Motor vacuum zijn te vinden in de informatie-bron in het voertuig. Als de motor niet produceren van voldoende vacuüm, zal het moeten worden gerepareerd voordat u verder uw diagnose.
    Als er genoeg vacuüm bij de booster en het lijkt in goede staat verkeren, verken uw bron van informatie voertuig voor het testen van onderdelen procedures en specificaties. U moet ook weten schakelschema’s, uitzicht connector gezicht, en de connector pin-out charts. Deze middelen zullen nodig zijn om een ​​juiste diagnose.

    Stap 1

    Met de sleutel en de motor is uitgeschakeld (KOEO) Koppel de connector van de VBS en gebruik de positieve testdraad van DVOM het sonderen van referentiespanning op de juiste pin van de connector. Test voor een grond met behulp van de negatieve test lood. Als referentiespanning en een grond aanwezig is, verder met stap 2.

    Stap 2

    Gebruik DVOM (de instelling ohm) aan de VBS controleren. Volg de fabrikant & rsquo; s testprocedure en specificaties voor het testen van de VBS. Als de sensor niet voldoet aan de specificaties, het is niet goed. Als de sensor goed, verder met stap 3.

    Stap 3

    Met KOER Gebruik de positieve aansluiting van de speen DVOM aan probe signaalspanning op VBS connector. Aard de negatieve test leiden tot een bekende goede batterij grond. Signaalspanning zou een vergelijkbare mate overeen met die getoond door de MAP sensor van de scanner gegevensweergave. Een vacuümdruk spanning grafiek is ook te vinden in de voertuiginformatie bron. Vergelijk de spanning ontdekt op het signaalcircuit om het gewenste nummer op de kaart. Vermoeden dat de VBS defect als het niet samenvallen met het diagram. Indien de spanning binnen specificaties verder naar stap 4.

    Stap 4

    Zoek de PCM en gebruik de DVOM ervoor zorgen dat VBS signaalcircuit spanning aanwezig is. Probe het VBS signaalcircuit met de positieve testdraad van de DVOM. Sluit de negatieve test leiden tot een goede aarde. Als het signaal VBS u vinden op VBS connector niet op de bijbehorende schakeling van het PCM-, vermoeden dat u een open circuit tussen de PCM en VBS.
    of alle circuits teneinde de VBS binnen de specificaties; kunt u een PCM-probleem of een PCM programmeerfout te hebben.

  • Controleer technische bulletins dienst (TSB) voor items die dezelfde code en symptomen. De juiste TSB kan u dramatisch helpen bij uw diagnose
  • Veroordeel de PCM pas nadat alle andere mogelijkheden uitgeput zijn
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p050f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X