P050D Koude start Rough Idle
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Koude start Rough Idle
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC), doorgaans geldt voor veel OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chevrolet, GMC, Dodge, Cadillac, Chrysler, Jeep, enz.
Dus, je wordt geconfronteerd met de diagnose van een opgeslagen een code P050D. Betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een ruwe stationair bij koude start is gedetecteerd. Koude start is een term die wordt gebruikt om een motor bestuurbaarheid strategie die alleen wordt toegepast verwerkt, wanneer de motor op (of onder) de omgevingstemperatuur.
motortoerental wordt bewaakt (door de PCM) via gegevensinvoer signaalspanning van de krukas positie (CKP) en nokkenasstand (CMP) sensor.
Het stationair toerental niveau wordt ook gecontroleerd door de PCM. Om deze voortdurende taak te volbrengen, moet de inname luchtstroom worden gereguleerd in gesloten gasklep omstandigheden. De PCM regelt motorinlaatlucht stationair met een elektronisch bestuurde inrichting genoemd stationair controle (IAC) klep. Als lucht wordt ingevoerd om de motor die niet wordt gereguleerd door de PCM, kan dit resulteren in een ruwe motor stationair bij koude start en een code P050D wordt opgeslagen. Als lean uitlaat codes of IAC daarmee verband houdende codes begeleiden de P050D, diagnosticeren en te repareren die voordat u de P050D vast te stellen.
Ontstekingsfout kan ook een bijdrage aan ruwe stationair onder koude start omstandigheden. Als er ontstekingsfout codes opgeslagen, zult u ook wilt diagnosticeren en te repareren die voorafgaand aan de diagnose van een P050D. De kans is groot dat als je de misfire vast te stellen; you & rsquo; ll ook het herstel van de ruwe stationair bij koude start
Als de ruwe inactief doet zich alleen onder koude start omstandigheden, een slecht werkende koelvloeistoftemperatuur (ECT) sensor kan worden aan de wortel van het probleem.. Engine rijeigenschappen strategie is veel anders onder koude start omstandigheden. Als de PCM een onjuiste motortemperatuur signaal bij koude start-up ontvangt, kan een ruwe inactief worden gemaakt op basis van onvoldoende brandstoftoevoer of oneigenlijk timing van tevoren. Een ECT sensorcode kan ook worden opgeslagen. Zoals u waarschijnlijk al geraden, moet u diagnose en herstel van elke ECT-sensor bijbehorende codes voor de P050D.
Als, onder koude start omstandigheden de PCM een ruwe stationair die niet gestabiliseerd kunnen worden binnen de geprogrammeerde parameters, P050D code wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan voor MIL verlichting vereist
Idle Air Control (IAC) Valve:.
Wat is de ernst van deze DTC?
Een ruwe inactief is, of slechte stationair toerental onder koude start omstandigheden zou een indicator van een ernstiger probleem. Een code P050D dient u zo snel mogelijk worden aangepakt en ernstige beschouwd
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P050D motorcode kunnen zijn:.? P >
Cold auto:
Welke zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P050D het oplossen van problemen?
Diagnose en reparatie met een andere motor rijgedrag gerelateerde codes voordat u de P050D vast te stellen.
U moet een bron van betrouwbare voertuig informatie, een diagnostisch sc anner, en een digitale volt / ohmmeter (DVOM) om nauwkeurig te diagnosticeren een code P050D.
Uw auto bron van informatie kan u voorzien van diagnostische flow charts, schakelschema’s, uitzicht op de connector gezicht, connector pin-out charts, en component testprocedures en specificaties die u zullen helpen om nauwkeurig te diagnosticeren een code P050D.
Haal alle opgeslagen codes en freeze frame data op door de scanner op het voertuig diagnostische poort. Schrijf deze info naar beneden als het nuttig zal zijn zoals het diagnostisch proces gaat voort. Vervolgens wist u de codes en de motor laten volledig afkoelen voordat u een proefrit met de auto.
Als de code is niet te resetten en de PCM komt in gereedheid staat kunt u te maken krijgt met een intermitterende-code. In sommige gevallen kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben geleid tot de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de code onmiddellijk wordt gezet, te beginnen door zich te richten op de factoren die het meest dramatisch invloed koude start rijeigenschappen.
Overmatig luchtinlaat
te veel lucht krijgen in de intake, op een moment dat het vraagt een rijker brandstofmengsel, kan een ruwe inactief te maken.
Controleer voor het vacuüm lekken. Vacuum slangen en leidingen niet worden gescheurd of samengevouwen. Luister kraken of zuiggeluiden en don & rsquo;. Vergeet rond luisteren het gasklephuis, inlaatspruitstuk pakking brake booster en de PCV klep
De luchtinlaatslang (uit het vak luchtfilter het gasklephuis ), mag geen scheuren of gaten te hebben.
De IAC-klep speelt een belangrijke rol in de koude start rijgedrag. Zorg ervoor dat de klep en de zitting zijn schoon en vrij van vuil.
Zorg ervoor dat de gasklep is schoon en vrij van koolstof verkooksing.
Controleer de EGR-klep positie, Opgemerkt dient te worden bij stationair toerental gesloten. Als het open is, creëert een vacuüm lek.
Low Fuel Pressure
Zorg ervoor dat de tank heeft een goede, schone brandstof.
Als de brandstofdruk laag is, controleer dan de brandstof filter voor obstructie.
ontstekingsfout
een ontsteking ontstekingsfout zal ook een ruwe stationair bij koude start te maken. Misfire is veel meer kans om later zijn dan de motor op bedrijfstemperatuur komt, maar ik heb meegemaakt in welke gevallen een misfire alleen tijdens koude start condities kunnen worden gedetecteerd.
Controleer bougies, bougiedoppen, en ontsteking spoelen voor tekenen olie of water / koelmiddelverontreiniging.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p050d te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p050d uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p050d definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.