P0507 Idle Control System RPM hoger dan verwacht
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Idle Air Control System RPM hoger dan verwacht
Wat betekent P0507 betekenen?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model. Acedotally deze code lijkt vaker te vinden op Chevrolet, Volkswagen, Nissan, Audi, Hyundai, Honda, Mazda en Jeep voertuigen.
Dit P0507 code is er een die soms op voertuigen die elektronische gashendel controle is geactiveerd. Dat wil zeggen, ze hebben niet een regelmatige gaskabel van het gaspedaal naar de motor. Ze zijn afhankelijk van sensoren en elektronica om de gashendel.
In dit geval is de P0507 de DTC (diagnostische code) wordt geactiveerd wanneer de PCM (powertrain controleren module) een stationair toerental dat groter is dan de detecteert gewenste (voorgeprogrammeerd) RPM. Bij GM voertuigen (en eventueel andere) wanneer het stationair toerental dan 200 rpm hoger dan verwacht, zal deze code zijn
Een voorbeeld van een Idle Air Control (IAC) klep.
Potentieel symptomen
de meeste kans dat u zult merken het stationair toerental hoger is dan normaal. Er zijn mogelijk andere klachten ook. Natuurlijk, wanneer foutcodes zijn ingesteld, de MIL (storingsindicatielampje, oftewel het motor licht) branden.
Oorzaken
A P0507 DTC foutcode kan worden veroorzaakt door een of meer van de volgende:
Mogelijke oplossingen
Deze DTC is meer een informatieve code, dus als er nog andere codes te stellen, te diagnosticeren ze eerst. Als er geen andere codes Controleer de inlaatlucht voor lucht of vacuüm lekkage en beschadiging. Als er geen andere dan de DTC zelf symptomen, verwijder dan de code en zien of hij terugkeert.
Als u een geavanceerde scan instrument dat kan interageren met de auto, het bevel van de inactieve hoger en lager te zien als de motor reageert adequaat. Controleer ook de PCV-klep om te zien of het is geblokkeerd en moet worden vervangen. Controleer de IAC (stationair controller) indien aanwezig, controleert de werking ervan. Probeer eventueel te ruilen in een nieuw gasklephuis aan als dat het probleem is opgelost zien. Op Nissan Altimas en eventueel andere voertuigen het probleem kan worden vastgesteld doordat de dealer een stationair relearn procedure of andere relearn uitvoeren.
Verder lezen
Andere gerelateerde DTC’s: P0505, P0506
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0507 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0507 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0507 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.