P0504 Brake Switch “A” / “B” Correlatie

Home » OBD Codes » P0500-P0599 » P0504 Brake Switch “A” / “B” Correlatie

P0504 Brake Switch “A” / “B” Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brake Switch A / B Correlatie

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD -II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Wat betekent dat?

De gegevens van uw voertuig powertrain controleren module (PCM) heeft deze P0504 code in reactie op te zetten erkend storing in het remlicht circuit. Het voertuig computermonitoren alle kringen voor afwijkingen zoals gebrek aan spanning of een buiten bereik conditie.

De remlicht wordt gebonden in verschillende circuits die allemaal kunnen leiden tot een gevaarlijke situatie. De remschakelaar zelf bestaat uit twee signaaluitgangen en als er een storing in de schakelaar, wordt gedetecteerd en stelt deze code. Dit is niet een dure propositie in termen van de kosten van het onderdeel of de arbeid die betrokken zijn bij de vervanging. De veiligheid factor vraagt ​​om een ​​reparatie zo snel mogelijk.

Symptomen

  • De remlichten zal ofwel worden continu verlicht of niet verlicht als het pedaal wordt ingedrukt
  • het zal moeilijk of onmogelijk zijn om te verschuiven van het park
  • het voertuig kan stoppen wanneer de remmen zijn ingedrukt terwijl een kruissnelheden
  • de cruise control wordt niet ingeschakeld
  • Mogelijke oorzaken

    Er zijn verschillende componenten van dit circuit, waarvan elk in staat is aantasting van de schakeling voldoende om deze code in te stellen is.

  • de meest voorkomende is de remlichtschakelaar waarvan het falen wordt veroorzaakt door slijtage.
  • de lichtzekering rem falen soms door vocht in het circuit of uitbranden het remlicht.
  • brake lamp defect is een andere oorzaak vaak vanwege water infiltreren in de lens.
  • de kabelboom, meer bepaald de aansluitingen los of weggeconcurreerd kunnen een correlatieprobleem tussen de schakelaar en PCM veroorzaken.
  • Tot slot, de PCM zelf zou hebben gefaald
  • Diagnosestappen &Mogelijke oplossingen

    De remlicht wordt onder het dashboard aan de bovenkant van het rempedaal arm. De rem booster tilt het pedaal naar zijn volledig uitgestrekte positie. Het remlicht wordt gemonteerd op een dwarsbalk steunschoor direct achter het rempedaal montagebeugel. De enige methode om de toegang van de schakelaar is om de voorstoel naar achteren te verplaatsen, leg op je rug, en kijk omhoog onder het dashboard. U een beugel huisvesting een schakelaar aan de bovenkant van het rempedaal arm. De schakelaar vier of zes draden.

    De schakelaar rust in de steun zodat de activerende staaf in aanraking is met het rempedaal arm wanneer het pedaal wordt volledig uitgetrokken. Op dit punt wordt de schakelaar wordt ingedrukt door het rempedaal arm afsnijden van de stroom. Wanneer het rempedaal wordt ingedrukt, arm strekt de schakelaar aan en activeren van de remlichten. Wanneer het pedaal wordt losgelaten, drukt de arm weer de stang uitschakelen van de remlichten.

    Diagnosestappen

  • Laat een helper controleren remlichten. Zorg ervoor dat ze werken door hen fietsen aan en uit en dat de bollen goed zijn.
  • Als de remlichten zijn continu aan het remlicht wordt ofwel niet goed afgesteld of defect. Dit geldt ook als ze niet werken. Verplaats de bestuurdersstoel terug en kijk onder het dashboard. De pennen aan de elektrische connector aan het remlicht en trek de connector.
  • Met de voltmeter controleer de spanning op de rode draad in de connector. Plaats de zwarte kabel op een goede grond en het rode voorsprong in de rode draad terminal. Moet 12 volt, zo niet de installatie te controleren om het zekeringblok.
  • Sluit de connector op de schakelaar en backprobe de witte draad met het pedaal ingedrukt. Je moet 12 volt te hebben met de ingetrapt en geen spanning met het pedaal verlengd. Als er geen spanning de remvloeistof lichtschakelaar. Indien spanning op de witte draad met de pedaal bestaat verlengde vervang de schakelaar.
  • wanneer de schakelaar van de instelbare categorie Controleer de afstelling. De schakelaar moet in goed contact met de pedaal arm en volledig ingedrukt.
  • Als de remlichten functioneren nog niet goed je nog steeds de code, heck de resterende draden op de rem lichtschakelaar. Verwijder de connector en de sonde overblijvende draden voor de voeding. Noteer de locatie van de kracht draad en vervang de connector. Terug robe de draad grenzend aan de stroomdraad met ingetrapt. Als er geen stroom vervang de schakelaar.
  • Als de laatste test had macht als het pedaal werd ingedrukt de schakelaar is goed. Het probleem bestaat in de bedrading naar de computer of de computer zelf.
  • Zoek de computer en achterkant probe STP aansluiting van de computer naar aarde. Als 12 volt op de voltmeter wordt weergegeven op de computer is slecht. Als er weinig of geen spanning vervangen of te repareren het harnas van de computer naar de schakelaar.
  • Extra Nota

    Houd er rekening mee dat sommige voertuigen zijn uitgerust met chauffeur kant knie-airbags. Dus wees voorzichtig bij het werken aan airbags.

    Hier is de rempedaalschakelaar getoond op een 2011 Ford F-150

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0504 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X