P04A3 Exhaust Pressure Control Valve “B” Incidentele

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P04A3 Exhaust Pressure Control Valve “B” Incidentele

P04A3 Exhaust Pressure Control Valve “B” Incidentele

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Pressure Control Valve ” B ” Onderbroken

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op dieselmotoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Ford, Dodge, Mercedes, Nissan, en VW voertuigen.

Deze code kan ook van toepassing op deze trucks uitgerust met een dieselmotor en de dealer geïnstalleerd uitlaat remmen.

Een klep is geplaatst in de uitlaatgasstroom na het uitlaatspruitstuk aan warmte in de vorm van tegendruk in het uitlaatsysteem. Deze warmte en / of tegendruk kan worden gebruikt om te helpen bij koude start te warmen. Het kan ook worden gebruikt tegen cilinderdruk uit de motorcilinders uit de uitlaat, waardoor de motor naar beneden en voertuiginformatie en te vertragen. Dit is bijzonder nuttig tijdens het slepen.

Deze code is strikt bezorgd over het inkomende signaal van de druksensor uitlaatgas niet overeenkomen inlaatspruitstuk druk of omgevingsdruk luchtdruk tijdens normaal rijden. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk voertuigfabrikant.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van fabrikant, uitlaattegendruk controle en draadkleuren de magneetklep. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” klep in uw specifieke geval

Symptomen

De symptomen van een P04A3 motorcode kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlicht
  • Het ontbreken van de macht
  • Het ontbreken van afremmen op de motor
  • langer dan normaal koude motor opwarmtijd
  • Potentiële P04A3 Oorzaken

    Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:

  • verstopping in de buis en het uitlaatspruitstuk de druksensor
  • uitlaatsysteem / luchtinlaat / Charge Luchtlekken
  • Intermittent geopend in de grond circuit naar de uitlaat druksensor
  • Intermittent geopend in het signaalcircuit tussen de uitlaatdruk sensor en PCM (Motormanagementsysteem)
  • Intermitterend kort spanning in het signaalcircuit het uitlaatsysteem druksensor
  • Uitlaatgasdruk sensor
  • Eventueel turbocharger overboost’
  • Wellicht het PCM heeft mislukt (hoogst onwaarschijnlijk)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goede start poin t is altijd een technische dienst bulletin (TSB) zoeken in uw specifieke auto. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde pad. . = PCM Regeleenheid aandrijflijn

    vervolgens naar de ” B ” Uitlaat druksensor van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, koppelt de buis die de sensor verbonden met het uitlaatspruitstuk. Poging om door te blazen. Indien het onmogelijk is om te proberen om een ​​klein stukje draad lopen door het aan de koolstof die wordt gevangen in los, waardoor de foutcode u geconfronteerd worden.

    Als de buis helder is en geen visueel op de connectoren en bedrading. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, moet u de juiste turbo boost werking te controleren. U vindt er een scan tool die turbo boost druk kan lezen nodig hebben. Het kan zijn dat druk in het inlaatspruitstuk te kijken, omdat deze dezelfde informatie zal geven. Let op de druk bij Key On, maar met de motor uit. Daarna zal de motor te starten, rijdt het voertuig op een veilige snelheid, en vervolgens tijdelijk de motor te versnellen om volgas, verzekeren toerental van de motor niet meer dan 2500-3000 RPM. Je moet een verandering van ten minste 18 PSI mee, misschien meer afhankelijk van de fabrikant van het voertuig en het jaar van het voertuig werd gemaakt.

    Als deze test geslaagd, of als u niet in staat om turbo boost te controleren waren, we zullen moeten de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de uitlaat Druksensor.

    Maak de gordel naar de uitlaat druksensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de Exhaust Pressure Sensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Exhaust Pressure sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de uitlaat druksensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading van plan om elke terminal om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en u nog steeds een P04A3 code te krijgen , probeer wiggling de sensor bedrading tijdens het kijken naar de scanner om te zien of de code terug. Als dat zo is, geeft dit waarschijnlijk een intermitterende verbinding in het harnas. Zo niet, dan zou dit het meest waarschijnlijk wijzen op een mislukte Uitlaatgastegendrukregelaar sensor, hoewel een vast gesloten Exhaust Pressure Control Valve of een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p04a3 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X