P04A1 Exhaust Pressure Control Valve “B” Low

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P04A1 Exhaust Pressure Control Valve “B” Low

P04A1 Exhaust Pressure Control Valve “B” Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Pressure Control Valve ” B ” Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op dieselmotoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Ford, Dodge, Mercedes, Nissan, en VW voertuigen.

Deze code kan ook van toepassing op deze trucks uitgerust met een dieselmotor en de dealer geïnstalleerd uitlaat remmen.

Een klep is geplaatst in de uitlaatgasstroom na het uitlaatspruitstuk aan warmte in de vorm van tegendruk in het uitlaatsysteem. Deze warmte en / of tegendruk kan worden gebruikt om te helpen bij koude start te warmen. Het kan ook worden gebruikt tegen cilinderdruk uit de motorcilinders uit de uitlaat, waardoor de motor naar beneden en voertuiginformatie en te vertragen. Dit is bijzonder nuttig tijdens het slepen.

Deze code is strikt bezorgd over het inkomende signaal van de druksensor uitlaatgas niet overeenkomen inlaatspruitstuk druk of omgevingsdruk luchtdruk tijdens normaal rijden. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk voertuigfabrikant.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van fabrikant, uitlaattegendruk controle en draadkleuren de magneetklep. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” klep in uw specifieke geval

Symptomen

De symptomen van een P04A1 motorcode kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlicht
  • Het ontbreken van de macht
  • Het ontbreken van afremmen op de motor
  • langer dan normaal koude motor opwarmtijd
  • Potentiële P04A1 Oorzaken

    Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:

  • kortsluiting naar de voedingsschakeling tussen de uitlaatdruk solenoïdeklep en PCM (Motormanagementsysteem)
  • Open in het voedingscircuit tussen de uitlaatdruk solenoïdeklep en de PCM
  • Korte aan grond in het voedingscircuit met de afvoerdruk solenoïdeklep
  • Uitlaatgastegendrukregelaar controle Relay defecte
  • Exhaust Pressure control Solenoid defecte
  • Mogelijk is de PCM heeft gefaald (hoogst onwaarschijnlijk)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde pad. . = PCM Regeleenheid aandrijflijn

    vervolgens naar de ” B ” Exhaust Pressure Control Solenoid van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zoekt het relais dat de Exhaust Pressure Control solenoïde werkt. Dit relais kan ook een motorrem of Engine Brake relais worden genoemd. Eenmaal gevestigd, het ruilen met een identieke relais die in het relais / zekeringenkast dat je weet dat het werkt. Duidelijke codes en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan was het meest waarschijnlijk het relais uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de elektromagneet en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 2 draden aan de uitlaat Magneetklep lijndruk. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de Exhaust Pressure Control Solenoid. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de solenoïde. Sluit de resterende meter leiding naar de andere spoel terminal. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Indien de solenoïde open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm) Vervang de solenoïde.

    Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of u 12V op de Exhaust Pressure Control Solenoid voedingscircuit (rode kabel aan op de elektromagnetische voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond). Insure contact is ingeschakeld. Als er geen 12 volt aan de solenoïde, of als er 12 volt wanneer de ontsteking wordt uitgezet, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de solenoïde, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Exhaust Pressure Control Solenoid. Sluit een test licht om 12V accu positief (rood terminal) en raak het andere eind van de test licht om de grond circuit naar de Exhaust Pressure Control Solenoid circuit grond. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading van plan om elke sensor om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en u nog steeds een P04A1 code te krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte Exhaust Pressure control solenoid, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de elektromagnetische was vervangen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p04a1 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X