P049C Exhaust Gas Recirculation “B” Flow Overmatige gedetecteerd

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P049C Exhaust Gas Recirculation “B” Flow Overmatige gedetecteerd

P049C Exhaust Gas Recirculation “B” Flow Overmatige gedetecteerd

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation B Flow Overmatige gedetecteerd

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) die typisch geldt voor OBD-II voertuigen die een uitlaatgas recirculatie (EGR) systeem. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Ford, Toyota, Chevrolet, Nissan, VW, Audi, Mazda, Mitsubishi, Subaru, enz.

Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar merk, model en aandrijflijn configuratie

een opgeslagen code P049C betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing in de uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem & quot heeft gedetecteerd;. B ” stroom voor een bepaalde step-down setting. De aanduiding ” B ” verwijst naar een bepaalde positie van de omlaagschakelaar EGR klep. Hetzij een elektrisch probleem of mechanische problemen kan veroorzaken code P049C worden opgeslagen.

De step-down EGR-klepsysteem is cruciaal bij de reductie van stikstofoxide (NOx) deeltjes die in de atmosfeer worden vrijgegeven als een gevolg van interne verbrandingsmotoren en dieselmotoren operatie. NOx is bewezen dat een bijdragende factor in ozonafbraak van uitlaatgassen uitstoot. NOx-emissies worden gereguleerd door de federale mandaat in Noord-Amerika.

De omlaagregelaar EGR-systeem is ontworpen om een ​​gedeelte van verbruikte uitlaatgassen terug te leveren aan het inlaatspruitstuk, in afgemeten stappen. Zodra uitlaatgassen opnieuw verspreid terug naar het inlaatspruitstuk, worden ze verbrand een tweede keer.

EGR systeemstroom wordt bewaakt via een van verscheidene verschillende werkwijzen, waaronder:

  • Het drukverschil feedback EGR (DPFE) sensor is gepositioneerd in of nabij de buis die de verbinding EGR klep en het uitlaatspruitstuk. Wanneer de EGR klep wordt geopend, wordt de druk in de EGR buis DPFE sensor verhoogd. DPFE sensorspanning laat de verandering daarvan
  • Het spruitstuk absolute druk (MAP) sensor wordt gebruikt voor het bewaken EGR stroming in andere voertuigen. In dit type systeem, wanneer de PCM beveelt de omlaagschakelaar EGR een bepaalde fase geopend, een proportionele verandering in MAP sensorvoltage wordt verwacht
  • Sommige voertuigen gebruiken het verdeelstuk luchttemperatuur (MAT) sensor bewaken EGR flow. Wanneer de EGR wordt geopend om de gewenste hoeveelheid (en hete uitlaatgassen kan stromen in het inlaatspruitstuk), een geschikte variatie in MAT sensorvoltage verwachting
  • Een code P049C wordt bewaard en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht wanneer de PCM niet de gewenste mate van verandering van de respectieve ” B ” EGR stroom bewaken sensorsysteem. In dit geval is er een gedetecteerde te hoge verwachte hoeveelheid stroom. In sommige voertuig toepassingen worden meerdere ontsteking cycli (met een falen) die nodig is voor MIL verlichting

    Foto van een uitlaatgasrecirculatie (EGR) klep.

    Wat is de ernst van deze DTC?

    over het algemeen prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik kan negatief worden beïnvloed door de omstandigheden die bijdragen aan een code P049C. Het moet worden gecategoriseerd als ernstig

    Wat zijn enkele van de symptomen van de code

    De symptomen van een P049C foutcode kunnen zijn:.?

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatig rijk of arm uitlaat
  • uitgestelde motor start-up (vooral wanneer koud)
  • Diminished brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P049C motor code kan zijn:?

  • Defecte EGR-klep
  • carbon verstopte EGR passage / s
  • ineenstorten of gekraakte DPFE slangen
  • Defecte DPFE, MAP of MAT Sensor
  • open of kortgesloten circuits om de EGR klep of verwante sensoren
  • Wat zijn sommige P049C stappen voor probleemoplossing?

    Begin de diagnose door het lokaliseren van het voertuig diagnose-aansluiting en het ophalen van alle opgeslagen codes met de scanner. Noteer deze informatie voor het geval u het nodig hebben als de diagnose ontvouwt. Nu, een testrit het voertuig om te zien of de code onmiddellijk wordt teruggezet.

    U kan een oplossing voor uw EGR-systeem problemen te ontdekken door te zoeken voertuig technische dienst bulletins (TSB) voor inzendingen die overeenkomen met het voertuig, codes opgeslagen, en symptomen vertoonden. TSB inzendingen zijn afkomstig van duizenden herstellen specialisten en kunnen zeer nuttig diagnostische hints bevatten.

    U dient om toegang te krijgen tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron als de P049C wordt opgeslagen direct na het wissen van de codes.

    Een visuele inspectie van de EGR-klep en alle bijbehorende bedrading en aansluitingen in orde volgende. Focus kabelbomen die geleid nabijheid van hete uitlaatspruitstukken en de scherpe randen vaak geassocieerd met uitlaat schilden.

    controller te voorkomen dienen alle verwante regeleenheden van het circuit voor het meten weerstand / continuïteit van het DVOM.

    Gebruik de scanner om de EGR systeem handmatig te activeren. De meeste EGR-systemen vereisen een bepaald percentage van de snelheid voor automatische activering zal plaatsvinden. Met geleiders’s en verbindingspen uit overzichten, in de auto informatiebron, test elke afzonderlijke EGR klep aansluitplaat (met DVOM). Circuits die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant zal moeten terug naar de bron (meestal de PCM-stekker) en opnieuw getest worden opgevolgd. Als het uitgangssignaal van de PCM niet wordt gedetecteerd, vermoedt dat er een defect PCM of PCM programmeerfout. Repareren of vervangen open / kortgesloten circuits zoals vereist.

    Met de DVOM om de werkelijke EGR-klep en de bijbehorende sensoren testen of alle circuits zijn in overeenstemming met de specificaties van de fabrikant. Uw informatie bron in het voertuig zal opnieuw opleveren informatie voor het testen van deze onderdelen. Als de step-down EGR-klep en / of andere relevante sensoren niet in lijn met de specificaties van de fabrikant, moeten ze worden vervangen.

  • Deze code moet alleen worden tentoongesteld in voertuigen die zijn uitgerust met een step-down EGR klep systemen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p049c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X