P0497 verdampingsemissie System Low Purge Flow
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
verdampingsemissie System Lage purgeerstroom
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda, Mercedes, VW, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
Als ik zie dat er een code P0497 is opgeslagen, ik weet dat de powertrain controleren module (PCM) heeft gedetecteerd een lage stroom aandoening de verdampingsemissies (EVAP) spoelsysteem.
ontworpen voor capture brandstofdampen (van de brandstoftank) voordat ze ontsnappen in de atmosfeer, de EVAP maakt gebruik van een gesloten reservoir om grote hoeveelheden stoom slaan totdat de motor wordt voorbereid om ze te verbranden. Brandstofdampen worden naar het reservoir (meestal een bus), via een speciaal ventiel en netwerk van metalen buizen en rubber slangen. De druk die wordt opgebouwd wanneer brandstof wordt opgeslagen doet dampen ontsnappen in de buizen en uiteindelijk de bus. De houder bevat een houtskool element dat brandstofdampen absorbeert uitgebracht op het juiste moment.
De dampafzuigsolenoïdeklep wordt geactiveerd wanneer de PCM van oordeel is dat de motor in een toestand naar de EVAP benzinedampen te verbranden efficiënter. EVAP een druksensor wordt gebruikt om EVAP systeem efficiëntie te bepalen.
De P0497 code is gerelateerd aan de EVAP-ontluchtingsklep. De dampafzuigsolenoïdeklep / klep meestal in de motorruimte. Een constant vacuüm inlaat toevoerslang (uit het inlaatspruitstuk) is bevestigd aan een opening van het zuiveringsgas regelklep met een tweede leiding verbonden met de enige andere opening bevestigd. In de meeste gevallen, een constante toevoer van de batterij spanning aanwezig aan één uiteinde van het zuiveringsgas regelklep en het PCM, te rechtvaardigen puls wanneer rijgedrag optimaal zijn. Hierdoor kan de klep open en intake vacuüm om de bus te bereiken. Bij een druk in het vat heeft bereikt, wordt omgevingslucht aangezogen door de houtskool element en geeft de benzinedampen die winkel ingeënt. Motorvacuüm trekt brandstofdampen in het inlaatspruitstuk waar ze naast de conventionele brandstoffen verbrand.
In sommige systemen, als er niet voldoende verandering in spruitstukluchtdruk of afvoer zuurstofgehalte, wanneer de dampafzuigsolenoïdeklep / klep geopend, een P0497 worden opgeslagen en een voorziening machine snel lamp kan worden verlicht. Andere systemen gebruiken een EVAP druksensor bewaken en besturen spoelen en ontluchten magneetklep werking. In dit type systeem als EVAP druk niet voldoende dalen wanneer het zuiveringsgas regelklep wordt geopend, een code wordt opgeslagen en voorziening machine snel lamplichttechnologie optreden
Symptomen &Severity
Dit is een emissie-gerelateerde code. Hoewel het iets brandstofverbruik kan verminderen, is er geen gevaar in betrokken. Symptomen van een P0497 code kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd te controleren op bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Een geschikte diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter, service van de fabrikant handleiding (of equivalent), en een rookmachine zal helpen om code P0497 diagnosticeren.
Ik heb er een gewoonte van te beginnen mijn diagnose met een visuele inspectie van alle systeem bedrading en connectors, evenals vacuüm lijnen en slangen. Repareer of vervang beschadigde bedrading en / of aansluitingen zoals vereist.
De EVAP systeem bestaat uit een netwerk van lange vacuümleidingen van metalen buizen, dus dit karwei op zichzelf kan zijn. Als u toegang tot een rookmachine hebt, kan het dit proces veel gemakkelijker. Bedenk dat de meeste vacuümcircuits geen vacuüm aanwezig is, tenzij de dampafzuigsolenoïdeklep / ventiel wordt geactiveerd. Repareren of vervangen defecte vacuumleidingen en slangen indien nodig.
Als houtskool in de vacuümleidingen onmiddellijk verdacht een defecte bus. Gecompromitteerde houtskool elementen kunnen meestal niet afzonderlijk worden vervangen en zal waarschijnlijk de vraag compleet vervangen van de spuitbus. Sluit de scanner aan op de diagnose-aansluiting en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Schrijf dit alles naar beneden, zodat je er later naar terug kan komen. Wissen codes en proefrit het voertuig. Houd er rekening mee dat het enkele ontsteking cycli kan duren voor dit soort code worden gereset. Als het reset, ga verder met uw diagnose.
de servicehandleiding voor bepaalde systeemspecificaties en test EVAP magneetklep dampafvoer / klepwerking. Met de scanner om de dampafzuigsolenoïdeklep activeren en fysieke controles vacuümstroming draaiende motor en dampafzuigsolenoïdeklep geactiveerd.
Als de solenoïde niet wordt geopend wanneer geactiveerd, controlesysteem spanning en aarde signalen in vergelijking met specificaties van de fabrikant. Als de spanning en aarde signalen aanwezig zijn, verdacht een defecte solenoïde. Test de dampafzuigsolenoïdeklep (met DVOM) gebruik van de service manual als een gids. Als de spanning en de grond signalen afwezig zijn, koppelt het systeem controllers en testsysteem circuits met de DVOM. Repareren of vervangen geopend of kortgesloten circuits als nodig
Als alle systeemcomponenten circuits en componenten voldoen aan de specificaties van de fabrikant, vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeerfout
Extra diagnostische aantekeningen:..
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0497 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0497 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0497 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.