P0491 Secundaire lucht injectiesysteem Onvoldoende Flow Bank 1

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0491 Secundaire lucht injectiesysteem Onvoldoende Flow Bank 1

P0491 Secundaire lucht injectiesysteem Onvoldoende Flow Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secundaire lucht injectiesysteem Onvoldoende Flow (Bank 1)

Wat betekent dat?

Dit is een generiek aandrijflijn code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer.

Toch zal specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig

De secundaire lucht injectiesysteem, algemeen aangetroffen op Audi, BMW, Porsche en VW voertuigen -. En is te vinden op andere voertuigen – kenmerkt een luchtpomp, een uitlaatspruitstuk een ingang terugslagklep, vacuum schakelaar, een elektrisch ingangsschakeling voor vacuum schakelaar en tonnen vacuümslang.

pompt verse lucht in het uitlaatsysteem koude start te voeden zuurstof en uitlaatgassen. Dit zorgt voor een volledigere verbranding van schadelijke emissies – koolwaterstoffen. Na ongeveer minuten, het systeem automatisch uitgeschakeld

Als de luchtpomp en de terugslagklep defect, zijn ze meestal gemakkelijker te vervangen.; Veel van de vacuümleidingen onder of achter het inlaatspruitstuk. Dit maakt ze moeilijk te bereiken in de meeste gevallen. De P0491 code vertellen dat er een storing in het systeem – meestal dat de secundaire luchtstroom te laag op bank 1. Bank # 1 is de zijkant van de motor met cilinder # 1. Voor de bank # 2, zie code P0492.

Andere secundaire luchtinspuitsysteem foutcodes omvatten P0410, P0411, P0412, P0413, P0414, P0415, P0416, P0417, P0418, P0419, P041F, P044F en P0492 .

Symptomen

De symptomen van een P0491 motorcode kan omvatten.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichting
  • Mogelijke oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor P0491 kunnen zijn:

  • Defecte uitlaatspruitstuk terugslagklep
  • a zekering of relais voor de secundaire lucht injectiepomp kan defect
  • een defect luchtpomp
  • Lekkende vacuümslang
  • een slechte vacuum schakelaar
  • a verdreven een vacuumleiding
  • Een lek in de slangen / leidingen tussen de secundaire luchtinjectie pomp en de Combi of secundaire luchtinjectie
  • Een sensor voor de secundaire lucht druk kan defect
  • de combi klep zelf is defect
  • de secondaire lucht inspuitopening in de cilinderkop kan worden afgedicht met carbon
  • de secundaire lucht injectiepoorten in de cilinderkop kan zijn van verstopte
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    De meeste van de diagnostische tests moeten worden uitgevoerd wanneer de motor volledig is afgekoeld. Sommige van de follow-up tests kunnen moeten wachten tot de motor volledig is afgekoeld weer – meestal een paar uur. Sommige van de tests kunnen ook extra foutcodes genereren. Vergeet niet om alle foutcodes te wissen wanneer je hebt gevonden en gerepareerd het probleem.

    1. Controleer de pomp. Zorg ervoor dat de motor volledig is afgekoeld. Verwijder de drukslang van de pomp of van het verdeelstuk terugslagklep – wat het gemakkelijkst te bereiken is. Laat iemand de motor te starten, terwijl u controleren om te zien dat de pomp draait en de lucht te pompen uit het uiteinde van de slang of uitlaatnippel (afhankelijk van waar je het hebt losgekoppeld). Als er lucht pompt, ga dan naar stap 4; zo niet, ga dan naar stap 2.

    2. Haal de draadbundel los van de pomp. Breng 12 volt aan de pomp met jumper draden. De terminal de bruine draad gemalen en de andere aansluiting is positief. Als de pomp werkt ga dan naar stap 3; zo niet, dan moet de pomp worden vervangen.

    3. Zorg ervoor dat de motor koud is, sluit de multimeter, dan hebben iemand start de motor om deze stap te doen. Test de pomp kabelboomconnector zodat zij 12 volt door het controleren stroom tussen de twee terminals in de pomp tuig plug. Als je 12 volt, herhaalt u de eerste drie stappen om ervoor te zorgen dat je geen fout maken. Als u niet beschikt over 12 volt, controleer dan de zekeringen en de relais. Als u het vinden van een slechte zekering of vertrouwen, te vervangen, herhaalt u deze stap om ervoor te zorgen dat de voedingsspanning aanwezig op het harnas.

    4. Zorg ervoor dat de motor volledig is afgekoeld. Verwijder de drukslang van de terugslagklep. Controleer om te zien of de lucht komt uit de slang wanneer u de motor te starten. Niet uitschakelen van de motor. Na een minuut doet de klep dicht en de luchtstroom te stoppen? Als dat zo is, dan is de terugslagklep goed werkt. Als de klep niet ope, ga dan naar stap 5. Als de klep open blijft verwijder de vacuüm controle slang en start de motor – de motor niet hoeft te koud voor deze test. Als de klep open blijft, de klep is slecht; indien gesloten, het vacuum schakelaar is de oorzaak waarschijnlijk.

    5. Voor deze stap heb je een vacuümpomp verkrijgbaar bij auto-onderdelen winkels nodig. Start de motor met de vacuümpomp verbonden en met een vacuüm terugslagklep tepel. Wanneer de klep open, vrij vacuum. Als de klep sluit, de klep is oke. Als de klep niet open op alle of als het niet sluit, dan is de klep moet worden vervangen.

    6. Laat de motor volledig afkoelen. Bevestig het vacuüm op de besturing slang op de terugslagklep. Start de motor. U moet ten minste 10 tot 15 inch vacuüm hebben. Zo niet, dan moet u de auto naar een winkel als verdere diagnostiek de schrapping van een aantal onderdelen van de motor nodig. Indien geen vacuüm aanwezig is en de onderdruk metingen laag, ga naar stap 7.

    7. Zoek vacuum schakelaar van uw voertuig. Trek de vacuümleiding van de keerklep aan de schakelaar. Maak niet van harde plekken spots in de slang, scheuren of losse verbindingen. Vervang de slang als u een van deze te vinden, herhaal dan de test in stap 6. Als u nog steeds geen vacuüm, moet u wellicht motoronderdelen verwijderen om de schakelaar te komen.

    8. Verwijder de ingang vacuumleiding de schakelaar. Bevestig de vacuümmeter de aanzuigslang te aanzuigonderdruk testen – bij draaiende motor. Als u geen vacuüm, vervangt het vacuüm lijn en herhaal deze stap.

    9. Breng vacuüm om het vacuüm schakelaar de ingang tepel. De klep moet worden gesloten en de pomp niet vasthouden vacuüm. Toepassing 12 volt voor de bedieningsschakelaar twee terminals jumperdraden. Als de schakelaar niet wordt geopend en laat het vacuüm van de pomp, dan is de schakelaar moet worden vervangen.

    Secondary Air Injection Video

    We zijn niet verbonden met de producent van deze video aangesloten , maar we zijn hier met inbegrip van het als een extra hulpmiddel voor het diagnosticeren van uw luchtinjectie probleem (s).