P0488 Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit “A” Range / performance
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Range / performance
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op dieselmotoren gebouwd na 2004, met inbegrip van maar niet beperkt tot bepaalde Ford, Dodge, GM, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Suzuki en VW voertuigen.
Deze klep is geplaatst tussen het inlaatspruitstuk en het luchtfilter, vergelijkbaar met een gasklep. Het wordt gebruikt om een kleine vacuüm dat uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk zal trekken creëren.
De Motormanagementsysteem (PCM) beschrijft de uitlaatgasrecirculatie (EGR) gasklep regelklep waar te positioneren. Deze code bekijkt de spanningssignalen van de EGR klep gashendel om te bepalen of ze correct zijn gebaseerd op ingangssignalen voor het PCM. Deze code kan ingesteld zijn vanwege mechanische of elektrische problemen.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type EGR klep gashendel en metaalgaas kleuren.
Symptomen
De symptomen van een P0488 motor code kan zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code naar set zijn:
en Reparatie Proc edures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens naar de EGR gashendel klep van uw specifieke voertuig. Deze klep wordt gevonden tussen het inlaatspruitstuk en het luchtfilter, vergelijkbaar met een gasklep. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng diëlektrisch siliconenvet waar de terminals contact.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de P0488 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de EGR gashendel klep en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 3 of 4 draden aan de EGR klep gashendel. Koppel het harnas naar de EGR klep gashendel. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), test de EGR gashendel klep signaal circuit (Red leiden tot de klep signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt om de klep, of als je ziet 12 volt bij de klep, het herstel van de bedrading van de PCM om de klep, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de EGR gashendel klep. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de EGR klep gashendel circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de EGR gashendel klep om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P0488 krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte EGR gashendel klep, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de EGR gashendel klep vervangen was.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0488 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0488 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0488 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.