P047E Uitlaatgastegendrukregelaar Sensor “B” Circuit Onderbroken / Erratic
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Uitlaatgastegendrukregelaar Sensor Circuit ” B ” Onderbroken / Erratic
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt voor alle motoren die variabele mondstuk turbochargers (gas of diesel) te gebruiken, te beginnen rond 2005 over Ford trucks uitgerust met 6.0L dieselmotoren, alle Ford EcoBoost-motoren, en uiteindelijk leidt tot de Cummins 6,7 l in 2007, de 3.0L in de Mercedes lineup in 2007 en hier onlangs de Cummins 3.0L 6 cyl in de Nissan pick-ups te beginnen in 2015. dat is niet te zeggen dat je zou niet noodzakelijkerwijs deze code te krijgen in een VW of een ander merk dat wel.
deze code is strikt bezorgd over het binnenkomende signaal van de uitlaat druksensor die niet overeenkomt met het inlaatspruitstuk druk of omgevingsdruk luchtdruk op verschillende momenten tijdens werking van de motor. Dit kan een elektrisch circuit defect zijn of het kan mechanisch zijn.
Codes P047B, P047C of P047D kunnen ook bij het gelijktijdig met de P047E zijn. Het enige verschil tussen deze codes is hoe lang duurt het probleem en het type elektrische / mechanische probleem dat de sensor / circuit / motor controller hebben.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, benzine of diesel, type uitlaat druksensor en draadkleuren. Verwijzen naar een specifiek reparatie- lijst bepalen wat de ” B ” Sensor voor specifieke voertuig
Een normale uitlaat druksensor. strong>
Zie uitlaat druksensor ” B ” foutcodes:
Symptomen
De symptomen van een P047E motorcode kunnen zijn:
mogelijke oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:
p >
Diagnostische en reparatieprocedures
een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.
Zoek vervolgens naar de Exhaust Pressure Sensor van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, koppelt de buis die de sensor verbonden met het uitlaatspruitstuk. Poging om door te blazen. Indien het onmogelijk is om te proberen om een klein stukje draad lopen door het aan de koolstof die wordt gevangen in los, waardoor de foutcode u geconfronteerd worden.
Als de buis helder is en geen visueel op de connectoren en bedrading. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.
Zorg er vervolgens voor dat de buis die de turbolader wordt aangesloten op het inlaatspruitstuk niet lekt. Visueel alle slangverbindingen rondom de turbocompressor en inlaatspruitstuk. Draai alle slang / band klemmen.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de uitlaat druksensor. Koppel het harnas te gaan naar de Exhaust Pressure Sensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de Exhaust Pressure Sensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Exhaust Pressure sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de uitlaat druksensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading van plan om elke terminal om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en u nog steeds een P047E code te krijgen , probeer wiggling de sensor bedrading tijdens het kijken naar de scanner om te zien of de code terug. Als dat zo is, geeft dit waarschijnlijk een intermitterende verbinding in het harnas. Zo niet, dan zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte Uitlaatgastegendrukregelaar sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p047e te vinden en de problemen op te lossen.