P047D Uitlaatgastegendrukregelaar Sensor “B” Circuit High
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Uitlaatgastegendrukregelaar Sensor ” B ” High Input
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt voor alle motoren die variabele mondstuk turbochargers (gas of diesel) te gebruiken, te beginnen rond 2005 Ford vrachtwagens uitgerust met 6.0L dieselmotoren, alle Ford EcoBoost-motoren, en uiteindelijk leidt tot de Cummins 6,7 l in 2007, de 3.0L in de Mercedes lineup in 2007 en hier onlangs de Cummins 3.0L 6 cyl in de Nissan pick-ups te beginnen in 2015. Dat is niet zeggen dat je zou niet noodzakelijkerwijs deze code te krijgen in een VW of een ander merk dat wel.
deze code is strikt bezorgd over het binnenkomende signaal van de uitlaat druksensor die niet overeenkomt met het inlaatspruitstuk druk of omgevingsdruk luchtdruk op toets op. Dit strikt een elektrisch circuit defect.
Code P047B kunnen ook bij het gelijktijdig met de P047D zijn. Het belangrijkste verschil tussen deze twee codes P047D slechts elektrische terwijl P047B het resultaat van een mechanische of elektrische storing kan zijn. Het wordt meestal aanbevolen te beginnen met de P047D (elektrische) voordat ze naar de P047B (elektrische / mechanische) volgende. Op deze manier, als het probleem is elektrisch, is er een hogere kans op herstel door te beginnen met de elektrische.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, benzine of diesel, type uitlaat druksensor en draadkleuren. Verwijzen naar een specifiek reparatie- lijst bepalen wat de ” B ” Sensor voor specifieke voertuig
Een normale uitlaat druksensor. strong>
Zie uitlaat druksensor ” B ” foutcodes:
Symptomen
De symptomen van een P047D motorcode kunnen zijn:
mogelijke oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.
Zoek vervolgens Uitlaatgastegendrukregelaar Sensor op uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de uitlaat Druksensor.
Maak de gordel naar de uitlaat druksensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de Exhaust Pressure Sensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.
Als dat is OK, check om ervoor te zorgen dat je een goede grond aan het Uitlaatgastegendrukregelaar sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de uitlaat druksensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de uitlaat druksensor om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en u nog steeds een te krijgen P047D code, dit zou zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte Uitlaatgastegendrukregelaar sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p047d te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p047d uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p047d definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.