P046E Exhaust Gas Recirculation Sensor “B” Circuit Range / performance
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Sensor ” B ” Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig
Aan boord van diagnostiek (OBD) foutcode P046E is een generieke foutcode betrekking tot een reeks of de prestaties probleem ontstaan in de ” B ” elektrisch circuit naar de uitlaatgasrecirculatie (EGR) klep.
Het doel van de EGR klep van een geregelde hoeveelheid uitlaatgas gas in het inlaatspruitstuk. Het doel is om cilinderkop temperaturen onder 2500 ° F nitraten van zuurstof (Nox) vorm behouden wanneer de temperatuur boven 2500 graden C. Nox is verantwoordelijk voor smog en luchtvervuiling.
De besturingscomputer, ofwel de aandrijflijn (PCM) of de elektronische regelmodule (ECM) heeft gedetecteerd een abnormaal lage, hoge of onbestaande signaalspanning. Verwijzen naar een bepaalde fabrikant reparatie gids om te bepalen wat het ” B ” sensor in exacte voertuig.
EGR Operating principals
De foutcode P046E betrekking op hetzelfde probleem op alle voertuigen, maar er zijn vele soorten EGRs, sensoren en werkwijzen voor activering . De enige overeenkomst is dat ze allemaal vent uitlaatgas in het inlaatspruitstuk aan de cilinderkop temperatuur afkoelen.
Introducing brachten uitlaatgas in de motor op het verkeerde moment beperkt vermogen en veroorzaakt een ruwe rust- of stal. Met dit in het achterhoofd, het programmeren van computers opent alleen de EGR wanneer het motortoerental boven 2000 en dicht bij het onder een belasting.
Symptomen
De symptomen zijn afhankelijk van de positie van de EGR tap op het moment van falen.
mogelijke oorzaken
Reparatie Procedures
Alle EGR kleppen hebben één ding gemeen: ze opnieuw circuleren uitlaatgassen uit de uitlaat naar het inlaatspruitstuk. Anders dan dat, verschillen ze in hun werkwijzen voor het regelen van de opening van de tap en detectie zijn positie.
De volgende herstelprocedures zijn de meest voorkomende problemen verantwoordelijk voor het merendeel van storingen in het EGR-systeem. De bedrading of sensorstoringen vereisen een service manual om de juiste draad identificatie en diagnostische procedures te bepalen.
Houd er rekening mee dat de bedrading verschilt tussen fabrikanten en computers niet goed reageren als de verkeerde draad wordt gepeild. Als u de verkeerde draad sonde en stuur overmatige spanning uit via sensor-ingang van de computer en de computer zal bakken.
Op hetzelfde moment, als de verkeerde connector is losgekoppeld van de computer kan de programmering te verliezen waardoor het voertuig niet in slagen om opnieuw te beginnen, totdat de dealer herprogrammeert de computer.
Als de meest voorkomende test niet in geslaagd om het probleem op te lossen, is een service manual nodig is door te gaan met de bedrading circuits te testen. De beste oplossing is om het voertuig te nemen om een servicepunt met de juiste diagnose-apparatuur. Ze kunnen detecteren en verhelpen dit soort problemen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p046e te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p046e uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p046e definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.