P046C Exhaust Gas Recirculation sensor “A” Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P046C Exhaust Gas Recirculation sensor “A” Circuit Range / performance

P046C Exhaust Gas Recirculation sensor “A” Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Sensor ” A ” Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig

Aan boord van diagnostiek (OBD) foutcode P046C is een generieke foutcode betrekking tot een reeks of de prestaties probleem ontstaan ​​in de ” A ” elektrisch circuit naar de uitlaatgasrecirculatie (EGR) klep.

Het doel van de EGR klep van een geregelde hoeveelheid uitlaatgas gas in het inlaatspruitstuk. Het doel is om cilinderkop temperaturen onder 2500 ° F nitraten van zuurstof (Nox) vorm behouden wanneer de temperatuur boven 2500 graden C. Nox is verantwoordelijk voor smog en luchtvervuiling.

De besturingscomputer, ofwel de aandrijflijn (PCM) of de elektronische regelmodule (ECM) heeft gedetecteerd een abnormaal lage, hoge of onbestaande signaalspanning. Verwijzen naar een fabrikantspecifieke reparatie gids om te bepalen wat het ” A ” sensor in exacte voertuig.

EGR Operating principals

De foutcode P046C betrekking op hetzelfde probleem op alle voertuigen, maar er zijn vele soorten EGRs, sensoren en werkwijzen voor activering . De enige overeenkomst is dat ze allemaal vent uitlaatgas in het inlaatspruitstuk aan de cilinderkop temperatuur afkoelen.

Introducing brachten uitlaatgas in de motor op het verkeerde moment beperkt vermogen en veroorzaakt een ruwe rust- of stal. Met dit in het achterhoofd, het programmeren van computers opent alleen de EGR wanneer het motortoerental boven 2000 en dicht bij het onder een belasting.

Symptomen

De symptomen zijn afhankelijk van de positie van de EGR tap op het moment van falen.

  • De service engine binnenkort lampje gaat branden en de OBD-code P046C zal zijn set. Bovendien kan een tweede code van het EGR Storing ingesteld. Code P044C heeft betrekking op een lage sensor spanning en P044D heeft betrekking op een hoge spanning situatie
  • Als de EGR tap zit vast gedeeltelijk open, zal het voertuig niet goed stationair of standen
  • Ping van detonatie kan wanneer onder een belasting of bij hoge toerentallen worden gehoord
  • Er zijn geen symptomen bij allen
  • mogelijke oorzaken

  • Defecte EGR sensor ” a ”
  • Fout in de bedrading van de sensor
  • EGR tap vast in de gesloten positie en een ophoping van koolstof wordt belet openen
  • Lack van vacuüm op de EGR solenoïde
  • Defecte EGR solenoid
  • Defecte EGR positiesensor
  • Defecte differentiële drukterugkoppeling EGR sensor.
  • Reparatie Procedures

    Alle EGR kleppen hebben één ding gemeen: ze opnieuw circuleren uitlaatgassen uit de uitlaat naar het inlaatspruitstuk. Anders dan dat, verschillen ze in hun werkwijzen voor het regelen van de opening van de tap en detectie zijn positie.

    De volgende herstelprocedures zijn de meest voorkomende problemen verantwoordelijk voor het merendeel van storingen in het EGR-systeem. De bedrading of sensorstoringen vereisen een service manual om de juiste draad identificatie en diagnostische procedures te bepalen.

    Houd er rekening mee dat de bedrading verschilt tussen fabrikanten en computers niet goed reageren als de verkeerde draad wordt gepeild. Als u de verkeerde draad sonde en stuur overmatige spanning uit via sensor-ingang van de computer en de computer zal bakken.

    Op hetzelfde moment, als de verkeerde connector is losgekoppeld van de computer kan de programmering te verliezen waardoor het voertuig niet in slagen om opnieuw te beginnen, totdat de dealer herprogrammeert de computer.

  • De code P046C geeft een ” B ” kring storingen zie hiervoor de EGR stekker op corrosie, verbogen of weggeconcurreerd terminals of losse verbinding. Verwijder het corrosie en opnieuw stoel van de connector.
  • Verwijder de stekker en verwijder de EGR. Controleer voor cokes in de EGRs inlaat en uitlaat. Verwijder eventueel vercooksen als nodig is, zodat de tap omhoog zal bewegen en omlaag beweegt.
  • Controleer de vacuümleiding van de EGR aan de solenoïde en vervang deze indien gebreken worden gevonden.
  • Controleer de solenoïde elektrische connector op corrosie of schade.
  • Als het voertuig een Ford, volgen beide zuigslangen van de EGR van de differentiële drukterugkoppeling EGR sensor (DPFE) aan de achterzijde van het verdeelstuk.
  • Controleer de twee druk slangen voor corrosie. Ervaring dicteert deze slangen stekker met koolstof uit het uitlaatgas. Met een zakje schroevendraaier of gelijkwaardig en reinig de slangen van corrosie en de sensor begint te werken.
  • Als de meest voorkomende test niet in geslaagd om het probleem op te lossen, is een service manual nodig is door te gaan met de bedrading circuits te testen. De beste oplossing is om het voertuig te nemen om een ​​servicepunt met de juiste diagnose-apparatuur. Ze kunnen detecteren en verhelpen dit soort problemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p046c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X