P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input

P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Purge Flow Sensor Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code meestal van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Mercedes Benz voertuigen.

De Purge flowsensor (PFS) wordt meestal aangebracht bij het verdampingsproces brandstofsysteem, ook wel koolstoffilter, dichtbij de brandstoftank of eventueel zelfs in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule . De PFS zet de EVAP systeemdruk in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt dit signaal om te bepalen hoeveel brandstof het samen met de brandstof die het inlaatspruitstuk van de EVAP systeem in de motor wordt gebracht. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze diagnostische code aantoont. Het kijkt ook naar het spanningssignaal van de sensor PFS te bepalen of deze correct op begintoonaard Aan is.

P0468 wordt ingesteld wanneer de spanning op de sensor blijft boven een bepaald niveau (meestal boven 4,8 V) te een te lange periode van tijd. Deze code wordt gewoonlijk beschouwd als een elektrisch circuit probleem

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type PFS sensor draadkleuren

Ernst & amp..; Symptomen

Ernst in dit geval niet ernstig zijn. Aangezien het elektrische storing kan de PCM naar behoren te compenseren voor haar

De symptomen van een P0468 motor code kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • Daling in het brandstofverbruik
  • mogelijke oorzaken

    in het algemeen de oorzaken van deze code set zijn:

  • Kort naar vermogen in het signaalcircuit de PFS sensor – mogelijk
  • Open in de grond circuit PFS sensor – waarschijnlijk
  • kan PFS sensor – mogelijk
  • kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.

    Zoek vervolgens naar de purgeerstroom sensor van uw specifieke voertuig. Deze sensor wordt meestal aangebracht bij het verdampingsproces brandstofsysteem, ook wel koolstoffilter, dichtbij de brandstoftank of eventueel zelfs in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0468 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P0468 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de PFS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de PFS sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de PFS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de vermogensaansluiting van het PFS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Zo niet, herstel het vermogen of aarddraad of vervangen PCM.

    Als de stand doorstaan, zullen we de signaaldraad testen. Waarbij het verbindingsorgaan nog los, beweegt de rode draad van de voltmeter van de stroomkabel terminal naar de signaaldraad terminal. De voltmeter luidt nu 5 volt. Zo niet, herstel van de signaaldraad of vervangen PCM.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P0468 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte PFS sensor, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de PFS sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0468 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X