P0460 Brandstof niveau sensor Circuit Malfunction
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
brandstofniveausensor Circuit Storing
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code doorgaans geldt voor alle OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Chrysler, GM, Ford, Lincoln, Mercury, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Infiniti, Nissan en Subaru voertuigen.
De brandstofniveausensor (FLS) wordt meestal gemonteerd in de tank, gewoonlijk in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule. De FLS zet de mechanische brandstofniveau in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM). Typisch zal het PCM dan stelt de andere regelaars gebruikmaking gegevenscommunicatiebus van het voertuig.
De PCM ontvangt dit signaal om te bepalen hoeveel brandstof heeft in de brandstoftank, monitoring brandstofverbruik en waarbij bepaald brandstofverbruik. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met normale spanningen opgeslagen in het geheugen van de PCM. Het kijkt ook naar het spanningssignaal van de FLS sensor te bepalen of deze correct op begintoonaard On is
P0460 kunnen zijn set door mechanische (onjuiste brandstofniveau rationaliteit,. Het tanken de contactschakelaar ” on ” of draaiende motor kan hiervoor brandstofniveau te snel verandert dat niet normaal) of elektrische (FLS sensorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type FLS sensor wire kleuren.
Related brandstofniveau sensor circuit foutcodes zijn onder andere:
Ernst & Symptomen
De ernst hangt af van de mislukking. Als een mechanische storing; erge, ernstige. Als een elektrische storing, niet zo ernstig als de PCM kan compenseren. De vergoeding meestal betekent dat de brandstofmeter leest leeg of vol is de hele tijd
De symptomen van een P0460 motor code kunnen zijn:.
p >
mogelijke oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifiek voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.
Een goed voorbeeld hiervan is op Ford producten waarbij een aftermarket systeem op afstand te beginnen is geïnstalleerd. Het kan leiden tot een verkeerde code in te stellen. Er is een TSB met betrekking tot dit onderwerp en moeten worden gevolgd om deze aandoening de juiste diagnose. Extra brandstoftanks zijn behandeld in deze TSB ook. Zwaartekracht tanks worden niet aanbevolen voor gebruik op deze systemen en bij het tanken Ford vrachtwagens. Het wordt aanbevolen om de belangrijkste tanks tanken met het contactslot in de stand uit.
Zoek vervolgens naar de brandstofniveausensor (FLS) van uw specifieke voertuig. Deze sensor is meestal gemonteerd in de tank of eventueel zelfs in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0460 code rendement. Als dit niet het geval, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Dit is de meest voorkomende bron van zorg voor deze code, als de brandstoftank aansluitingen het grootste aantal problemen met corrosie. P >
Als de P0460 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de FLS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de FLS sensor. Sluit een digitale voltmeter (DVOM) zwarte draad op de grond of lage referentieklem aan de FLS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter het signaal terminal van de FLS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Als de spanning correct, herstel van de stroom of aarddraad of vervangen PCM.
Als de stand doorstaan, verbindt een leiding van een ohmmeter de signaalaansluiting op de sensor en de andere leiding in de grond of lage referentieklem aan de sensor. De ohmmeter meting moet niet nul ohm en mag ook niet oneindig. Controleer specificaties van de fabrikant van de weerstand van de sensor naar de weerstand tegen brandstof niveau nauwkeurig te testen (1/2 tank brandstof zou kunnen lezen 80 ohm). Als de ohmmeter metingen niet voorbij, vervang dan de FLS.
Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P0460 te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FLS sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de FLS sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0460 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0460 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0460 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.