P045B Exhaust Gas Recirculation “B” Controle Circuit Range / performance
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation ” B ” Controle Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen met een Exhaust Gas Recirculation-systeem. Automerken kunnen omvatten (maar zijn niet beperkt tot) Land Rover, GMC, Chevrolet, Dodge, Chrysler, Ford, Toyota, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
einde heeft de EGR (Exhaust gas Recirculation) systeem voor uitlaatgassen terug in de cilinders omleiden. Omdat uitlaatgas inert, verdringt zuurstof en brandstof, daardoor cilinder temps, die op zijn beurt verlaagt oxyden van stikstofemissies verlagen. Om die reden moet er zorgvuldig worden gedoseerd in de cilinders (via de EGR-klep), zodat er geen nadelige invloed hebben op de prestaties van de motor. (Te veel EGR en de motor zal niet stil).
Als u een P045B, dan is de EGR-klep waarschijnlijk een elektrisch gestuurde EGR-klep in plaats van een vacuüm gestuurde EGR-klep. Ook zal de klep gewoonlijk een feedback systeem ingebouwd dat informeert de PCM (Motormanagementsysteem) welke positie de klep in; open, gesloten, of ergens tussenin. De PCM moet dit weten om te bepalen of de klep functioneert als dat nodig is. Indien de PCM vast dat de klep zou kunnen functioneren, maar het terugkoppelcircuit blijkt dat de klep is geopend, wordt deze code ingesteld. Of als de PCM vast de afsluiter worden gesloten, maar het terugkoppelsignaal aan dat de klep open is, zal deze code
Zie een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” EGR circuit in uw specifieke geval.
Mogelijke Symptomen
Er kunnen geen symptomen van een P045B foutcode anders dan de MIL (storingsindicatielampje) of check engine licht. P >
echter, uitlaatgasrecirculatie systemen inherent problematisch vanwege koolstof ophoping in het inlaatspruitstuk, etc. Deze normale opbouw kan indienen in een EGR klep, die openen wanneer deze moet worden gesloten. Als dit het geval is, kan de motor onregelmatig stationair, of helemaal niet. Wanneer de klep is mislukt en wordt niet opent, dan symptomen zouden hogere verbrandingstemperatuur temps en dientengevolge hogere uitstoot van stikstofoxiden. Maar de laatste symptomen zijn niet van plan merkbaar voor een bestuurder te zijn.
Oorzaken
Meestal deze code punten ofwel koolstofopbouw of een slechte EGR-klep. Maar dat sluit niet uit dat het volgende:
Mogelijke oplossingen
Als u problemen deze foutcode, we u aanmoedigen om te verwijzen naar een specifiek voertuig reparatie gids voor uw specifieke jaar, merk, model en de motor. De volgende informatie is van algemene aard. Ben zeker ook om te controleren op TSBs (technische dienst bulletins), die van toepassing kunnen zijn op uw voertuig
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p045b te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p045b uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p045b definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.