P045B Exhaust Gas Recirculation “B” Controle Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P045B Exhaust Gas Recirculation “B” Controle Circuit Range / performance

P045B Exhaust Gas Recirculation “B” Controle Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation ” B ” Controle Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen met een Exhaust Gas Recirculation-systeem. Automerken kunnen omvatten (maar zijn niet beperkt tot) Land Rover, GMC, Chevrolet, Dodge, Chrysler, Ford, Toyota, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

einde heeft de EGR (Exhaust gas Recirculation) systeem voor uitlaatgassen terug in de cilinders omleiden. Omdat uitlaatgas inert, verdringt zuurstof en brandstof, daardoor cilinder temps, die op zijn beurt verlaagt oxyden van stikstofemissies verlagen. Om die reden moet er zorgvuldig worden gedoseerd in de cilinders (via de EGR-klep), zodat er geen nadelige invloed hebben op de prestaties van de motor. (Te veel EGR en de motor zal niet stil).

Als u een P045B, dan is de EGR-klep waarschijnlijk een elektrisch gestuurde EGR-klep in plaats van een vacuüm gestuurde EGR-klep. Ook zal de klep gewoonlijk een feedback systeem ingebouwd dat informeert de PCM (Motormanagementsysteem) welke positie de klep in; open, gesloten, of ergens tussenin. De PCM moet dit weten om te bepalen of de klep functioneert als dat nodig is. Indien de PCM vast dat de klep zou kunnen functioneren, maar het terugkoppelcircuit blijkt dat de klep is geopend, wordt deze code ingesteld. Of als de PCM vast de afsluiter worden gesloten, maar het terugkoppelsignaal aan dat de klep open is, zal deze code

Zie een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” EGR circuit in uw specifieke geval.

Mogelijke Symptomen

Er kunnen geen symptomen van een P045B foutcode anders dan de MIL (storingsindicatielampje) of check engine licht.

echter, uitlaatgasrecirculatie systemen inherent problematisch vanwege koolstof ophoping in het inlaatspruitstuk, etc. Deze normale opbouw kan indienen in een EGR klep, die openen wanneer deze moet worden gesloten. Als dit het geval is, kan de motor onregelmatig stationair, of helemaal niet. Wanneer de klep is mislukt en wordt niet opent, dan symptomen zouden hogere verbrandingstemperatuur temps en dientengevolge hogere uitstoot van stikstofoxiden. Maar de laatste symptomen zijn niet van plan merkbaar voor een bestuurder te zijn.

Oorzaken

Meestal deze code punten ofwel koolstofopbouw of een slechte EGR-klep. Maar dat sluit niet uit dat het volgende:

  • Open of kortsluiting in de 5 Volt referentie circuit
  • Open of kortsluiting in de grond circuit
  • Open of kortsluiting in de PCM gecontroleerde spanning circuit
  • Bad PCM (minder waarschijnlijk)
  • Mogelijke oplossingen

    Als u problemen deze foutcode, we u aanmoedigen om te verwijzen naar een specifiek voertuig reparatie gids voor uw specifieke jaar, merk, model en de motor. De volgende informatie is van algemene aard. Ben zeker ook om te controleren op TSBs (technische dienst bulletins), die van toepassing kunnen zijn op uw voertuig

  • Het gebruik van scanapparatuur de EGR-klep ” B ” open tijdens het kijken naar de werkelijke EGR stand (het zal waarschijnlijk worden geëtiketteerd ” gewenste EGR ” of iets dergelijks). De werkelijke EGR stand moet zeer dichtbij het & quot zijn, gewenst ” positie EGR. Zo ja, dan is het probleem waarschijnlijk intermitterend. Het kan een ingediend stuk koolstof die sindsdien losgeraakt zijn of het kan een slechte EGR klep wikkeling die intermitterend open of kortgesloten de veranderingen afsluiter temperatuur
  • Als de EGR ” Gewenste ” positie niet dicht bij de ” reële ” positie en trek de EGR sensor. Controleren van een 5 Volt referentiespanning aan de connector. Indien een referentiespanning, reparatie open of kortsluiting in de 5 Volt referentieschakeling vertoont.
  • Als er een 5 volt referentiespanning, activeert de EGR de scanner controleren de EGR massacircuit met een DVOM (Digital Volt / Ohm meter). Het moet een goede grond geven. Als dit niet gebeurt dan is het herstel van de grond circuit.
  • Als er een goede grond, controleer dan de controle circuit. Moet spanning die varieert met het percentage dat de EGR open geven. Als het open meer, moet de spanning dienovereenkomstig te verhogen. Zo ja, dan vervangt de EGR-klep.
  • Als de spanning niet stapsgewijs doet toenemen, dan repareren onderbreking of kortsluiting in EGR stuurschakeling.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p045b te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X