P0457 verdampingsemissiebeperkingssysteem lekdetectie
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
verdampingsemissie Control System (EVAP) lekdetectie
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.
Diagnostische (DTC) P0457 betrekking op een vacuümlek in de verdampingsemissieruimte systeem om brandstofdamp lekken te voorkomen in de atmosfeer. Codes P0456 en P0455 vergelijkbaar codes die betrekking hebben op de mate van vacuüm lekken van klein naar groot. De correctie is vergelijkbaar in alle omstandigheden.
Deze code veroorzaakt geen problemen met het rijgedrag, maar moet worden gecorrigeerd zo snel mogelijk. Deze code staat dat een vacuüm lekkage aanwezig is dat de verdampingsemissieruimte systeemwerking compromissen
Auto vereisen twee soorten controles op emissies -. Passieve en actieve. Het actieve deel betreft het brandstofmengsel en de katalysator in staat is om te zetten koolmonoxide, stikstofoxiden en koolwaterstoffen in onschadelijke water en kooldioxide.
De passieve betreft deze code P0457. Brandstofdamp is goed voor 20 procent van de uitstoot van schadelijke stoffen door verdamping. Om te voorkomen dat deze dampen in de atmosfeer worden ze opgenomen in het brandstofsysteem en voer de motor via het inlaatspruitstuk.
De verdampingsemissieproef bestaat uit de brandstoftank, een zuigslang met het koolstoffilter voor het bevatten van brandstofdampen, druksensor op de brandstoftank, spoelklep op koolstoffilter, zuigslang met de vulopening afsluitklep en vacuümslang van het koolstoffilter spoelklep naar het inlaatspruitstuk.
wanneer de motor uitgeschakeld, de ventilatie afsluitklep en bus spoelklep gesloten. De brandstof kan niet ontsnappen in de atmosfeer. Wanneer de motor wordt gestart, de spoelklep op de producthouder wordt geopend om de gevangen brandstofdamp wordt getrokken door de motor vacuüm in het inlaatspruitstuk. Tegelijkertijd de aars afsluiter opent ook een kleine hoeveelheid lucht toe te voeren aan de houder en meng met de brandstofdamp een betere mengsel. Zodra ontlucht en de druksensor in de tank toont een significante daling beide kleppen dicht afsluiten van het systeem weer.
Een groot lek bestaat voorkomen dat het systeem wordt getrokken in een vacuüm nodig om de brandstofdampen trekken in de motor om verbrand te worden.
Zie ook verdampingsemissieproef foutcodes omvatten P0450, P0451, P0452, P0453, P0454, P0455, P0456, P0458 en P0459.
Symptomen
de symptomen van een P0457 code zal variëren afhankelijk van het onderdeel of systeem waardoor de verstoring van de brandstofafstelling. Niet iedereen zal tegelijkertijd aanwezig zijn.
mogelijke oorzaken
de oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Altijd online gaan en onderzoek te doen naar alle TSBs (technische dienst bulletins) geassocieerd met uw voertuig en deze code.
De emissie-systeem op de meeste voertuigen is onder de garantie voor een langere periode, van 80 te 100.000 mijl. De redenering heeft betrekking op het feit dat zonder problemen met het rijgedrag, velen eigenaar wil verwaarlozing om een dergelijk probleem te herstellen.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0457 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0457 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0457 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.