P0457 verdampingsemissiebeperkingssysteem lekdetectie

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0457 verdampingsemissiebeperkingssysteem lekdetectie

P0457 verdampingsemissiebeperkingssysteem lekdetectie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

verdampingsemissie Control System (EVAP) lekdetectie

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.

Diagnostische (DTC) P0457 betrekking op een vacuümlek in de verdampingsemissieruimte systeem om brandstofdamp lekken te voorkomen in de atmosfeer. Codes P0456 en P0455 vergelijkbaar codes die betrekking hebben op de mate van vacuüm lekken van klein naar groot. De correctie is vergelijkbaar in alle omstandigheden.

Deze code veroorzaakt geen problemen met het rijgedrag, maar moet worden gecorrigeerd zo snel mogelijk. Deze code staat dat een vacuüm lekkage aanwezig is dat de verdampingsemissieruimte systeemwerking compromissen

Auto vereisen twee soorten controles op emissies -. Passieve en actieve. Het actieve deel betreft het brandstofmengsel en de katalysator in staat is om te zetten koolmonoxide, stikstofoxiden en koolwaterstoffen in onschadelijke water en kooldioxide.

De passieve betreft deze code P0457. Brandstofdamp is goed voor 20 procent van de uitstoot van schadelijke stoffen door verdamping. Om te voorkomen dat deze dampen in de atmosfeer worden ze opgenomen in het brandstofsysteem en voer de motor via het inlaatspruitstuk.

De verdampingsemissieproef bestaat uit de brandstoftank, een zuigslang met het koolstoffilter voor het bevatten van brandstofdampen, druksensor op de brandstoftank, spoelklep op koolstoffilter, zuigslang met de vulopening afsluitklep en vacuümslang van het koolstoffilter spoelklep naar het inlaatspruitstuk.

wanneer de motor uitgeschakeld, de ventilatie afsluitklep en bus spoelklep gesloten. De brandstof kan niet ontsnappen in de atmosfeer. Wanneer de motor wordt gestart, de spoelklep op de producthouder wordt geopend om de gevangen brandstofdamp wordt getrokken door de motor vacuüm in het inlaatspruitstuk. Tegelijkertijd de aars afsluiter opent ook een kleine hoeveelheid lucht toe te voeren aan de houder en meng met de brandstofdamp een betere mengsel. Zodra ontlucht en de druksensor in de tank toont een significante daling beide kleppen dicht afsluiten van het systeem weer.

Een groot lek bestaat voorkomen dat het systeem wordt getrokken in een vacuüm nodig om de brandstofdampen trekken in de motor om verbrand te worden.

Zie ook verdampingsemissieproef foutcodes omvatten P0450, P0451, P0452, P0453, P0454, P0455, P0456, P0458 en P0459.

Symptomen

de symptomen van een P0457 code zal variëren afhankelijk van het onderdeel of systeem waardoor de verstoring van de brandstofafstelling. Niet iedereen zal tegelijkertijd aanwezig zijn.

  • storingsindicatielampje (MIL) belichting met P0457 DTC set
  • Er kan af en toe een geur van brandstof
  • Tank economie wordt uitgevoerd als brandstof is toegestaan ​​om te verdampen in de atmosfeer
  • mogelijke oorzaken

    de oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:

  • Deze code heeft betrekking op een groot lek. De meest voorkomende oorzaak is de tankdop. Het dier is los gelaten, gebarsten, verloren of een vreemd voorwerp of vuil op de draden voorkomen van een goede afdichting.
  • Als het gas cap is niet de oorzaak, een slang kan verrot en gebarsten hebben of eventueel loskomen. Het systeem is niet onderworpen aan misbruik van welke aard dan ook, dus de leeftijd en het weer kan zijn om schuld te geven.
  • De vacuümhouder kan zijn gebarsten
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Altijd online gaan en onderzoek te doen naar alle TSBs (technische dienst bulletins) geassocieerd met uw voertuig en deze code.

    De emissie-systeem op de meeste voertuigen is onder de garantie voor een langere periode, van 80 te 100.000 mijl. De redenering heeft betrekking op het feit dat zonder problemen met het rijgedrag, velen eigenaar wil verwaarlozing om een ​​dergelijk probleem te herstellen.

  • Controleer de tankdop. Kijk voor vuil op de draden, scheuren en algemeen onderhoud. Installeer het en zorg ervoor dat deze vastklikt. Indien de gaskap was de schuld kan het motor licht opnieuw met een eenvoudige code scanner of de code opnieuw na drie rijcyclussen waarbij de computer het probleem niet meer ziet.
  • Hef het voertuig inspecteer alle vacuümslangen. Vervang die gebarsten of hun flexibiliteit verloren hebben en zal niet meer zorgen voor een strakke pasvorm op de haven.
  • Controleer de bevestiging op het inlaatspruitstuk op scheuren op het punt de uitstoot slang verbindt.
  • Controleer de koolstoffilter op scheuren.
  • Plaats een vacuümpomp op de emissie slang (motorzijde) en pomp het tot ongeveer 10 inch vacuüm. Als er geen lek zal het vacuüm zijn positie vast te houden. Indien het daalt, een lek aanwezig is tussen de motor en de aftapkraan op de bus.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0457 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X