P0452 verdampingsemissiebeperkingssysteem druksensor Low Input

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0452 verdampingsemissiebeperkingssysteem druksensor Low Input

P0452 verdampingsemissiebeperkingssysteem druksensor Low Input

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Generic: verdampingsemissie System Pressure Sensor / Switch Low
Ford: FTP Sensor Circuit Low Voorwaarden
GM: Fuel tankdruksensor Circuit Low Input Voorwaarden
Nissan: verdampingsemissieproef (EVAP) bus purgeersysteem – druksensor defect

Wat betekent dat

Deze diagnostische code (DTC) is een generiek powertrain code?. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

De DTC P0452 is heeft betrekking op een emissie systeemstoring. Uw PCM of beheer van de aandrijflijn computer is gebaseerd op een brandstoftank druksensor aan schommelingen op te sporen in de tanks interne druk.

Afhankelijk van het merk van uw auto, de sensor kunnen worden gevestigd in de brandstof purge lijn komende uit de brandstof-module aan de bovenzijde van de brandstoftank of in de top van de tank zelf.

De PCM heeft vastgesteld dat de systeemdruk ongebruikelijk lage wijst op een probleem in het systeem niet noodzakelijkerwijs alleen op de sensor. Deze sensor wordt vooral gebruikt voor alleen emissiebeheersingsstrategie. Uw brandstoftank zal de neiging hebben om te bouwen brandstof dampdruk wanneer de temperaturen hoog zijn en een vacuüm wanneer onder een belasting hebben.

De sensor een spanning op de computer voor analyse zendt, de waarde van de stroom afhankelijk is van de druk of vacuüm. De code heeft betrekking op alle voertuigen, maar ze verschillen in het sensoruitgangssignaal. Bijvoorbeeld, Buick sensor produceert ongeveer 0,1 volt met positieve druk in de tank en tot 5 volt onderdruk, zoals in een vacuüm.

Een Honda sensor verhoogt het spanningssignaal positief drukopbouw in de tank. Hoe dan ook, de sensoren dienen hetzelfde doel. Ze allemaal converteren druk tot een spanning die toeneemt of afneemt met druk of vacuüm verval.

Zie ook verdampingsemissieproef foutcodes omvatten P0450, P0451, P0453, P0454, P0455, P0456, P0457, P0458 en P0459.

Symptomen

De enige symptoom je zult merken met een P0452 code is het onderhoud van de motor snel of check engine lampje gaat branden. In zeldzame gevallen kan een merkbare brandstofdamp ruiken

Oorzaken

Mogelijke oorzaken voor deze DTC zijn onder andere:.

  • Kan brandstoftank druksensor
  • Harness de sensor een onderbreking of kortsluiting
  • defecte elektrische verbinding met de FTP sensor
  • gebarsten of gebroken dampleiding de vacuümhouder
  • gebarsten of gebroken positieve dampleiding de tank
  • Gestopte regel
  • Lekkende pakking op brandstofpompmodule
  • Tankdop links los resulteert in een verlies van vacuum
  • geknepen dampleiding
  • Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen

    Dit probleem laat weinig te dienst te wijten aan de locatie van de sensor en de instrumenten die nodig zijn om het probleem te diagnosticeren. De sensor bevindt zich aan de bovenzijde van de gastank in of nabij de elektrische brandstofpompmodule.

    De eerste grove van de actie is om alle technische dienst bulletins te controleren op uw auto. Dit is altijd een goede praktijk omdat ze recalls kunnen hebben. Ten tweede, zie je de aard van de problemen die klanten ervaren met dit model en de aanbevolen corrigerende maatregelen.

    Tot slot, de meeste auto’s hebben een zeer lange garantie op emissiebeperkende voorzieningen, zoals 100.000 mijl, dus het verstandig zou zijn om uw garantie te controleren en er voordeel uit halen indien beschikbaar.

    In om de sensor toegang tot de tank moet worden verwijderd. Dit is een moeilijke en enigszins gevaarlijk werk beter overgelaten aan een technicus met een lift.

    Meer dan 75 procent van de tijd dat iemand niet de tijd nemen om ” click ” de tankdop gesloten. Als de brandstof los zit de tank een vacuüm en spoelen dampdruk zal niet bouwen niet maken, hetgeen resulteert in lage ingangsspanning en de vaststelling van de code P0452. Sommige auto’s zijn nu uitgerust met een ” check tankdop ” licht op het dashboard die informeert u opnieuw span je cap.

    Het is mogelijk om de damp slangen komt van de bovenkant van de tank onder het voertuig te controleren in een poging om een ​​gebroken of gekrompen voorbeeld lijn. Er zijn drie tot vier regels komende uit de bovenkant van de tank leidt naar de bestuurderszijde framerail die kunnen worden gecontroleerd. Maar als ze moeten worden vervangen, moet de tank worden verlaagd.

    De technicus maakt gebruik van een speciaal diagnostisch instrument dat de sensor in de auto en al de lijn en tank drukken, gecorrigeerd voor temperatuur, vochtigheid en hoogte zal testen. Het zal ook vertellen de technicus als een damp lijn is defect op welke manier en wanneer de elektrische aansluitingen zijn bevredigend.

    Andere EVAP DTC’s: P0440 – P0441 – P0442 – P0443 – P0444 – P0445 – P0446 – P0447 – P0448 – P0449 – P0453 – P0455 – P0456

    P0452 DTC Video

    Hier is een video geproduceerd door ScannerDanner op YouTube als het gaat om een ​​P0452 code op GM voertuigen. We zijn niet met hem verbonden zijn, maar hij weet dat zijn spullen en doet een groot werk uit te leggen dingen. Dit is een beetje meer technisch van een video en het is lang bij 25 minuten, maar van hulp aan onze bezoekers die toegang hebben tot een geavanceerde scan tool kan zijn: