P0451 verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Audi, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als OBD-II auto code P0451 is voorgesteld, het gewoon betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing van gedetecteerde de druksensor van de verdampingsemissies (EVAP) -systeem.
De EVAP maakt gebruik van een beluchte reservoir (meestal een bus) aan overmatige brandstofdampen slaan totdat de motor wordt bediend onder de geschikte omstandigheden om ze grondig te verbranden. Het is ontworpen om capture brandstofdampen voordat ze ontsnappen in de atmosfeer.
De houtskoolbus de EVAP druksensor, de spoelklep / magneetklep, de ventilatie regelklep / solenoïde en een complex systeem van metalen buizen en rubber slangen die loopt van de brandstoftank aan de motorruimte zijn cruciaal voor de werking van de EVAP systeem.
Fuel dampspanning, gecreëerd wanneer brandstof wordt opgeslagen, dient als het drijfgas en doet de dampen ventileren via een netwerk van metalen buizen en slangen rubber; uiteindelijk tot de bus. Brandstofopslagtank dampen afgevoerd door het overdrukventiel (top van de brandstoftank) en geperst door een complex netwerk van metaal en rubber leidingen naar de koolstoffilter, waar zij accumuleren. De houder bevat een koolstof element dat brandstofdampen absorbeert en houdt voor uitgifte gelegener tijd.
De purge regelklep / solenoïde is verantwoordelijk voor het reguleren intake vacuüm op de EVAP houder zodat brandstofdampen kunnen worden getrokken in de motor als de omstandigheden zijn ideaal voor hen om te worden verbrand in plaats van in de atmosfeer. De PCM elektronisch de purge regelklep / solenoïde dat het hart van de EVAP systeem.
EVAP systeem / brandstoftank druk wordt bewaakt door de PCM met de EVAP druksensor. Gelegen in de brandstoftank en geïntegreerd in de brandstofpomp / brandstofniveau zendeenheid behuizing, kan de EVAP druksensor behoorlijk uitdagend toegang. Wanneer de PCM dat EVAP en / of brandstoftank druk niet binnen een vooraf geprogrammeerde bereik, gedurende een bepaalde periode en onder bepaalde omstandigheden een code P0451 worden opgeslagen en de storing (MIL) worden belicht.
Zie ook verdampingsemissieproef foutcodes omvatten P0450, P0452, P0453, P0454, P0455, P0456, P0457, P0458 en P0459.
Symptomen
symptomen van deze code kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Bij de diagnose van een code P0451, zal ik een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter, een betrouwbare voertuig informatiebron nodig zoals All data DIY, en misschien een rookmachine.
ik wil graag beginnen met een visuele inspectie van EVAP systeem slangen en lijnen, evenals elektrische harnesse s en connectoren. Ik focus op componenten die worden gerouteerd in de buurt van scherpe randen of hete uitlaat componenten. Dit is ook een goed moment om de brandstof dop te verwijderen en controleer de afdichting. Zorg ervoor dat u deze schroef weer op de juiste wijze.
Ga door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Meestal maak ik een nota van deze informatie, omdat het zeer nuttig later in mijn diagnose kan zijn. Duidelijk de codes en proefrit het voertuig totdat het in OBD-II readiness modus of de code wordt gereset. EVAP codes zal bijna altijd vereisen meerdere cycli rijden voordat ze worden teruggezet.
I gewoonlijk de diagnostische stroom (van de scanner) de EVAP druksensorsignaal nemen. Als systeemdruk binnen aanbevolen specificaties van de fabrikant, ik weet dat ik de aandoening verholpen door het vastzetten of vervangen van het tankdeksel.
Dit is een druksensor code, dus de EVAP druksensor vóór zou testen het uitvoeren van een rooktest. Testen van de EVAP druksensor kan worden verzwarende omdat het zich meestal boven in de brandstofopslagtank. Toegang krijgen tot de sensor en de aanbevelingen van de fabrikant voor het testen, vervang de sensor als het niet voldoet aan de specificaties.
Als de EVAP druksensor lijkt goed te zijn, koppelt u alle bijbehorende controllers en test afzonderlijke circuits met de DVOM. . Vervang geopend of kortgesloten circuits zoals vereist
Aanvullende diagnostische informatie:
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0451 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0451 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0451 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.