P0451 verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0451 verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance

P0451 verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

verdampingsemissiebeperkingssysteem Pressure Sensor Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Audi, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als OBD-II auto code P0451 is voorgesteld, het gewoon betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing van gedetecteerde de druksensor van de verdampingsemissies (EVAP) -systeem.

De EVAP maakt gebruik van een beluchte reservoir (meestal een bus) aan overmatige brandstofdampen slaan totdat de motor wordt bediend onder de geschikte omstandigheden om ze grondig te verbranden. Het is ontworpen om capture brandstofdampen voordat ze ontsnappen in de atmosfeer.

De houtskoolbus de EVAP druksensor, de spoelklep / magneetklep, de ventilatie regelklep / solenoïde en een complex systeem van metalen buizen en rubber slangen die loopt van de brandstoftank aan de motorruimte zijn cruciaal voor de werking van de EVAP systeem.

Fuel dampspanning, gecreëerd wanneer brandstof wordt opgeslagen, dient als het drijfgas en doet de dampen ventileren via een netwerk van metalen buizen en slangen rubber; uiteindelijk tot de bus. Brandstofopslagtank dampen afgevoerd door het overdrukventiel (top van de brandstoftank) en geperst door een complex netwerk van metaal en rubber leidingen naar de koolstoffilter, waar zij accumuleren. De houder bevat een koolstof element dat brandstofdampen absorbeert en houdt voor uitgifte gelegener tijd.

De purge regelklep / solenoïde is verantwoordelijk voor het reguleren intake vacuüm op de EVAP houder zodat brandstofdampen kunnen worden getrokken in de motor als de omstandigheden zijn ideaal voor hen om te worden verbrand in plaats van in de atmosfeer. De PCM elektronisch de purge regelklep / solenoïde dat het hart van de EVAP systeem.

EVAP systeem / brandstoftank druk wordt bewaakt door de PCM met de EVAP druksensor. Gelegen in de brandstoftank en geïntegreerd in de brandstofpomp / brandstofniveau zendeenheid behuizing, kan de EVAP druksensor behoorlijk uitdagend toegang. Wanneer de PCM dat EVAP en / of brandstoftank druk niet binnen een vooraf geprogrammeerde bereik, gedurende een bepaalde periode en onder bepaalde omstandigheden een code P0451 worden opgeslagen en de storing (MIL) worden belicht.

Zie ook verdampingsemissieproef foutcodes omvatten P0450, P0452, P0453, P0454, P0455, P0456, P0457, P0458 en P0459.

Symptomen

symptomen van deze code kunnen zijn:

  • in de meeste gevallen zal er geen symptomen vertoonden met een code P0451
  • een lichte daling van brandstofverbruik
  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • Defecte EVAP druksensor
  • Losse of ontbrekende tankdop
  • verstopt brandstoftank overdrukventiel
  • gebroken, samengevouwen, of verbrand EVAP slangen / leidingen
  • gebarsten of gebroken houtskoolbus
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Bij de diagnose van een code P0451, zal ik een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter, een betrouwbare voertuig informatiebron nodig zoals All data DIY, en misschien een rookmachine.

    ik wil graag beginnen met een visuele inspectie van EVAP systeem slangen en lijnen, evenals elektrische harnesse s en connectoren. Ik focus op componenten die worden gerouteerd in de buurt van scherpe randen of hete uitlaat componenten. Dit is ook een goed moment om de brandstof dop te verwijderen en controleer de afdichting. Zorg ervoor dat u deze schroef weer op de juiste wijze.

    Ga door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Meestal maak ik een nota van deze informatie, omdat het zeer nuttig later in mijn diagnose kan zijn. Duidelijk de codes en proefrit het voertuig totdat het in OBD-II readiness modus of de code wordt gereset. EVAP codes zal bijna altijd vereisen meerdere cycli rijden voordat ze worden teruggezet.

    I gewoonlijk de diagnostische stroom (van de scanner) de EVAP druksensorsignaal nemen. Als systeemdruk binnen aanbevolen specificaties van de fabrikant, ik weet dat ik de aandoening verholpen door het vastzetten of vervangen van het tankdeksel.

    Dit is een druksensor code, dus de EVAP druksensor vóór zou testen het uitvoeren van een rooktest. Testen van de EVAP druksensor kan worden verzwarende omdat het zich meestal boven in de brandstofopslagtank. Toegang krijgen tot de sensor en de aanbevelingen van de fabrikant voor het testen, vervang de sensor als het niet voldoet aan de specificaties.

    Als de EVAP druksensor lijkt goed te zijn, koppelt u alle bijbehorende controllers en test afzonderlijke circuits met de DVOM. . Vervang geopend of kortgesloten circuits zoals vereist

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • Lage of hoge EVAP druk kan een P0451 veroorzaken worden opgeslagen
  • Deze code kan worden veroorzaakt door elektrische of mechanische defecten
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0451 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X