P044F secundaire Air Injection System Switching Valve “A” Circuit High

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P044F secundaire Air Injection System Switching Valve “A” Circuit High

P044F secundaire Air Injection System Switching Valve “A” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secondary Air Injection System Switching Valve A Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De secundaire luchtinspuitsysteem (AIR) schakelklep is de computergestuurde kraan die regelt de luchtinjectie in het uitlaatsysteem van de motor ( deze klep kan integraal met de luchtpomp). Deze code behandelt een probleem op het circuit van de elektromagneet, niet de werking van de luchtpomp zelf.

De luchtinjectie systeem reduceert emissie van koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx ) door injectie van verse lucht in de uitlaatpoorten van een koude motor of katalysator van een warme motor. Hierdoor zetten koolwaterstoffen in waterdamp (H20) en koolmonoxide tot kooldioxide (CO2).

algemeen de elektrische luchtpomp is de meest voorkomende vorm, hoewel er riemaandrijving lucht kan pompen met een elektrische koppeling . De elektrische luchtpomp wordt geregeld door de PCM (Motormanagementsysteem) welke grond AIR pomprelais stuurschakeling en spanning verschaft aan de luchtpomp en de magneetklep (waarin een onderdruk kan besturen bediende afsluitklep of direct control luchtstroom). Er is een terugslagklep in de frisse lucht toevoerbuis die uitlaatgassen voorkomt steunen in de luchtpomp. De PCM controleert de bestuurder dat de luchtpomp voor fouten activeert. Wanneer de PCM beveelt de luchtpomp relais aan de spanning van de stuurschakeling nature is getrokken dicht bij nul. Wanneer het relais wordt bestuurd, wilde de stuurschakeling batterijspanning aanwezig is. Als de PCM een spanning die hoger is dan verwacht ziet, zal P044F te stellen.

Andere secundaire luchtinspuitsysteem foutcodes omvatten P0410, P0411, P0413, P0414, P0415, P0416, P0417, P0418, P0419, P041F , P044F, P0491, P0492

Symptomen

De symptomen van een P044F DTC kunnen omvatten:.

  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • Toename van uitlaatemissies
  • Motor draait rijke
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P044F code zijn onder andere:

  • stijgend grond op besturingsschakeling
  • korte spanning op besturingsschakeling
  • stuurschakeling open vanwege beschadiging, etc.
  • open of kort op batterijvoedingsschakeling aan elektromagnetische
  • Open of kort op de batterij-feed om de controle circuit relais
  • Mogelijke oplossingen

    Als u toegang tot een scan tool, met KOEO (toets aan de motor uit) het bevel van de luchtpomp solenoïde aan en uit. Als deze spoel niet dan werkt de solenoïde stekker en met een voltmeter, controle op spanning wordt toegevoerd aan de solenoïde wanneer bevolen op en ook goede grond. Als er spanning wordt toegevoerd en een goede grond controle van een aansluiting aan de solenoïde bedradingsonnectoren. Als de verbinding goed is dan de plaats van de elektromagnetische. Als er geen met de connector verstrekt bij commandant van de solenoïde van de spanning, dan vinden de luchtpomp relais en controleer of er gesmolten batterijspanning bij het inschakelen van het circuit dat voedt spanning aan de AIR pump.If niet check voor doorgebrande zekering of geopend in de bedrading. Reparatie en opnieuw testen.

    Als de batterij spanning op de spanning voedingszijde van het relais, dan is een snelle manier om te kijken of de solenoïde en werking luchtpomp een gecondenseerde jumper gebruiken handmatig activeren. Doe dit door jumpering accuspanning op geschakelde luchtpomp spanning feed. Meestal is deze klemmen 30 en 87 van het relais schema (niet altijd). Als de spoel (en eventueel de luchtpomp) werkt, dan weet u dat uw bedrading en elektromagnetische zijn goed. Als het niet activeren, opent de bedrading en vindt de onderbreking of kortsluiting in de spanningstoevoer naar de luchtpomp solenoïde repareren. Als jumpering de magneetklep accuspanning de solenoïde activeert, dan is het tijd om te controleren op spanning met KOEO op de PCM gecontroleerde zijde van het relais. Als er geen is, weer herstellen geopend of kortsluiting in het circuit en test opnieuw.

    Om de PCM bedrading van de luchtpomp elektromagnetische controleren, aarding de stuurschakeling die normaal wordt geëxploiteerd door de PCM zal u vertellen of de bedrading intact is. Aarden van het circuit op de PCM koppeling met KOEO dient de luchtpomp relais, waardoor de luchtpomp en versterker moet activeren activeren; elektromagnetische. Als dit niet werkt, dan is er een open of kortsluiting in de PCM controle circuit. Als aarden van de besturingsschakeling werkt de luchtpomp en de elektromagnetische Controleer de PCM heeft goede aarde paden en geen schade aan de connector of water binnendringen. Als dat controles, vermoedt dat een open bestuurder in de PCM.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p044f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X