P044D Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit High

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P044D Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit High

P044D Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Sensor C Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De EGR (Exhaust Gas Recirculation) systeem ontworpen om verbrandingstemperaturen onder bepaalde omstandigheden te verlagen, waardoor oxiden van emissies stikstof (NOx) verminderen. Het doet dit door recirculeren inerte uitlaatgassen terug in de cilinder wordt verbrand met lucht / brandstofmengsel. Inert uitlaatgas verbrand langzamer en verlaagt de temperatuur van de verbranding. De EGR klep is computergestuurd en opent om het uitlaatgas te stromen in de cilinders.

De EGR-klep kan vacuüm worden bedreven. Dan wordt een PCM (Motormanagementsysteem) bestuurd EGR solenoïde vacuüm toegepast om vacuüm te leveren aan de EGR klep. Wanneer geactiveerd door de PCM de EGR solenoïde opent, waardoor motorvacuüm om naar de EGR klep. Deze motor vacuum opent de klep, waardoor uitlaatgassen door en in de verbrandingskamer te passen. Andere EGR kleppen zijn elektronische en rechtstreeks door de PCM. De PCM activeert spoel (en) die integraal met de EGR klep zijn. Deze solenoïden geopend om variërende tijdsduur, waardoor het uitlaatgas doorlaat indien nodig. Het EGR systeem wordt continu gecontroleerd op gebreken. Er is een feedback sensor op de meeste EGR kleppen die de computer van de werkelijke EGR positie informeert. Deze sensor ligt meestal tussen 0,4 en 5 volt

Indien EGR positiesensor een abnormaal hoge waarde te lang, deze code kan instellen. Verwijzen naar een specifiek voertuig reparatie handleiding voor de locatie van uw ” C ” . Circuit

Related EGR sensor ” C ” foutcodes:

  • P044A Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit
  • P044B Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit Range / performance
  • P044C Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit Low
  • P044E Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit Onderbroken / Erratic
  • Symptomen

    De symptomen van een P044D DTC kunnen zijn:

  • Verhoging van de verbranding temperaturen (en NOx-emissies)
  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • Mogelijke stijgende tijdens het rijden
  • interval- stall
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken van P044D code omvatten:

  • EGR sensorsignaal circuit kortgesloten met B + (batterijspanning)
  • EGR sensorsignaal circuit kortgesloten met de 5 volt referentie schakeling EGR
  • EGR sensor aardschakeling openen
  • EGR sensorsignaal open circuit
  • Bad EGR (interne storing op EGR sensor of elektromagneet)
  • Debris gevangen in klep en het houden van het open of gesloten
  • Mogelijke oplossingen

    Als de auto wordt gestart en kraampjes of niet zal lopen met deze code aanwezig is, probeer dan de stekker uit het EGR-klep en vervolgens opnieuw op te starten. Als dit geen verschil, verwijder de EGR-klep en controleer op vuil. Schoon en opnieuw installeren. Als dit nog steeds niet het probleem, blok uit EGR-poort vast te stellen en proberen om de motor te starten. Als dit maakt het mogelijk de motor te starten, de EGR-klep zit vast geopend en behoeften vervangen. Indien de stekker uit het PCM geregelde EGR klep mag de motor opnieuw opstarten dan is er waarschijnlijk een probleem met de bedrading, mogelijk een korte die een solenoïde geopend.

    Met behulp van een scanner, bekijk de EGR positie op de datastroom met de Toets op draaiende motor en te vergelijken met de EGR gewenste positie. Als het normaal leest, vermoedt dat een intermitterend probleem. Nieuwe wanneer 5 volt of hoger, controleer het EGR sensorsignaal schakeling voor een kort om de 5 volt referentiedraad of B +. Reparatie als nodig is. Controleer dat er een goede aardpad ter plaatse circuit. Repareren open of kortgesloten op aardschakeling

    Op vacuümcontrolesystemen EGR klep met EGR solenoïde: als het loskoppelen van de EGR klep vacuümbron kan de motor te starten, dan vermoed slechte EGR solenoïde waardoor vacuüm op de EGR klep altijd. Vervang de EGR solenoid als dat nodig is. Als deze code aanwezig is en je de motor start en loopt prima, vermoedt dat een open in de bedrading. Inspecteren en eventuele problemen met de bedrading te herstellen. Als de bedrading controles, vervang de EGR-klep. Indien de bedrading van en naar de EGR klep

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p044d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X