P044C Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit Low

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P044C Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit Low

P044C Exhaust Gas Recirculation Sensor “C” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Sensor C Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze code is een generieke powertrain code . Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.

Er zijn verschillende ontwerpen van EGR (Exhaust Gas Recirculation ) systemen, maar ze werken allemaal op dezelfde manier. De EGR klep een PCM (Motormanagementsysteem) gestuurde klep die het mogelijk maakt afgemeten hoeveelheden uitlaatgassen terug te gaan in de cilinders te verbranden met lucht / brandstofmengsel. Omdat uitlaatgas een inert gas verdringt zuurstof injecteren terug in de cilinder verbrandingstemperaturen verlagen die bijdraagt ​​tot NOx (stikstofoxiden) uitstoot verbeteren.

EGR is niet noodzakelijk op koude opstart of ruststand. EGR wordt geboden op, onder bepaalde voorwaarden, zoals het opstarten of bij stationair draaien. EGR wordt opgedragen op onder bepaalde omstandigheden, zoals gedeeltelijke gas of vertraging afhankelijk van de motortemperatuur en de belasting, enz Uitlaatgassen worden naar de EGR klep van een afvoerpijp of EGR-klep kan rechtstreeks in het uitlaatspruitstuk gemonteerd. Indien nodig wordt de klep bevolen ” on ” zodat de gassen te passen in de cilinders. Sommige systemen leiden uitlaatgassen direct in de cilinders, terwijl anderen gewoon injecteren in het inlaatspruitstuk wanneer dit in de cilinder wordt getrokken. terwijl anderen gewoon injecteren in het inlaatspruitstuk waar het dan in de cilinders wordt getrokken.

Sommige EGR-systemen zijn vrij eenvoudig, terwijl anderen zijn een beetje ingewikkeld. Elektrisch gestuurde EGR kleppen rechtstreeks door de PCM. Een kabelboom pluggen in de klep zelf en wordt bestuurd door de PCM aangezien de noodzaak ziet. Deze kunnen 4 of 5 draad. Gewoonlijk 1 of 2 land 12 volt ontsteking voer een 5 volt referentieschakeling en een terugkoppelschakeling. Andere systemen zijn vacuüm gecontroleerd. Deze zijn vrij eenvoudig. De PCM controleert vacuüm solenoïde die bij activering zorgt vacuüm reizen naar de EGR klep te openen. Er moet ook een elektrisch verbindingsorgaan van dit type EGR klep voor het terugkoppelcircuit is. Het EGR systeem terugkoppelcircuit maakt het PCM of de EGR ventielklep daadwerkelijk beweegt zoals het hoort

Als de EGR ” C ” terugkoppelketen detecteert dat de spanning ongebruikelijk lage of haar positie lager is dan dat het geboden zijn, P044C kan instellen. Verwijzen naar een specifiek voertuig reparatie handleiding voor de locatie van uw ” C ” Sensor

Related EGR sensor ” C ” foutcodes:

  • P044A Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit
  • P044B Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit Range / performance
  • P044D Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit hoog
  • P044E Exhaust Gas Recirculation Sensor ” C ” Circuit Onderbroken / Erratic
  • Symptomen

    De symptomen van een P044C DTC kunnen zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van P044C code omvatten:

  • Korte geaard EGR signaal of betrokken circuits
  • Korte spanning in EGR grond of signaalstroomkringen
  • Bad EGR klep
  • Bad PCM bedrading problemen als gevolg van wrijving of losgeraakte draden
  • Mogelijke oplossingen

    Als u toegang tot een scanner heeft, kunt u de EGR-klep op commando. Indien reageert en de terugkoppeling geeft de klep correct beweegt dan kan het probleem worden onderbroken. Soms bij koud weer, vocht kan bevriezen in de klep waardoor het aan de stok. Nadat het voertuig opwarmt het probleem verdwijnt. Koolstof of ander vuil kunnen indienen in een klep waardoor het ook

    Als de EGR-klep niet reageert blijf bij je commando’s met de scanner, de stekker uit het EGR harnas connector. Draai de contactsleutel in stand, motor uit (KOEO). Met behulp van een voltmeter 5 volt op de referentiedraad naar de EGR-klep. Als er geen 5 volt, is er geen spanning op alle? Als er 12 volt, dan repareren kort om spanning in de 5 volt referentieschakeling. Indien er geen spanning sluit een testlamp om accuspanning en sonde de 5 volt referentiedraad. Als de test gaat branden, wordt de 5 volt referentieschakeling kortgesloten naar aarde. Reparatie als dat nodig is. Als de test niet brandt controleren of er een breuk in de 5 volt referentieschakeling. Reparatie noodzakelijk

    Als er geen duidelijk probleem en er is geen 5 volt referentie kan PCM in gebreke is gebleven, maar andere codes zal waarschijnlijk aanwezig zijn. Als 5 volt aanwezig op de referentieschakeling, jumper de 5 volt naar de EGR signaalcircuit. Nu is de EGR positie op de scanner moet 100 procent te lezen. Als er geen verbinding testlamp aan accuspanning en sonde de EGR signaalcircuit. Indien verlicht, dan is het signaalcircuit wordt kortgesloten naar aarde. Reparatie als dat nodig is. Als het niet brandt, controleert een open aan de EGR signaalcircuit. Reparatie nodig.

    Indien na jumpering de 5 volt referentieschakeling de EGR signaalcircuit de scanner EGR positie leest 100 procent, controleer dan op slechte aansluiting spanning op de EGR klep connector. Als de bedrading in orde is, vervang de EGR-klep.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p044c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X