P0445 verdampingsemissiebeperkingssysteem Purge regelklep kortsluiting in het circuit

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0445 verdampingsemissiebeperkingssysteem Purge regelklep kortsluiting in het circuit

P0445 verdampingsemissiebeperkingssysteem Purge regelklep kortsluiting in het circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

verdampingsemissiebeperkingssysteem Purge regelklep kortsluiting in het circuit

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

voertuigen met Verdampings emissiecontrolesystemen ook bekend als EVAP, de motor trekt overmatige brandstof dampen uit de gastank die anders zouden worden afgeblazen.

de brandstofdamp wordt via een vacuumleiding naar inlaat van de motor en de aftapklep / magneetklep meter de gewenste hoeveelheid brandstof dampen, bestuurd door de voertuigen aandrijflijn (PCM) of motorregeleenheid (ECM). De PCM / ECM bewaakt de spanning op de spoelen regelklep en heeft een lagere spanning dan verwacht gedetecteerd

. Opmerking: Deze code is vergelijkbaar met codes P0443 en P0444

Symptomen

de symptomen van een P0445 foutcode kunnen zijn:

  • ‘motor controleren licht op (Storing lampje verlicht)
  • licht verminderd brandstofverbruik, dit heeft geen invloed op prestaties van de motor
  • mogelijke oorzaken

    Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:

  • motor kabelboom of connector kortsluiting
  • dampafzuigsolenoïdeklep kortsluiting
  • PCM / ECM storing
  • Diagnosestappen voor P0445 DTC

    motorkabelboom – Controleer bedrading connectoren op beschadiging zoek naar geknepen draden, losse of verbogen of harde bedrading zonder isolatie. Typisch de purge regelklep bekrachtigd door de batterij en geactiveerd en uitgeschakeld met een duty cycle via PCM / ECM. Met de fabrikanten aansluitschema’s identificeren welk type schakeling wordt gebruikt en controleer batterijspanning aanwezig met de sleutel op / motor afgezet aan de kracht van de solenoïdeklep met een in de digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op de Volt schaal. Als er geen batterij spanning aanwezig is, sporenelementen de bedrading naar de oorzaak.

    bepalen Controleer korte tot grond door het ontkoppelen van de kabelboom in de regelklep solenoïde en de spanningsbron. Met de DVOM ingesteld op de ohmschaal met de minpool is verbonden met een bekende goede grond en de positieve leiding aan beide uiteinden die voedt de regelklep magneetklep. Als de weerstand is erg laag, vermoedt dat er een kortsluiting naar de grond en reparatie van de bedrading. Controleer op een kort naar massa aan de bedieningszijde van het harnas door het loskoppelen van de kabelboom van de regelklep magneetklep en PCM / ECM harnas. Identificeer de juiste draad en met de DVOM ingesteld op ohmschaal, controle op resistentie met de minpool is verbonden met een bekende goede grond en de positieve leiding aan beide kabelboom voor de stuurschakeling. Als weerstand zeer laag vermoeden kort naar aarde en reparatie van de bedrading

    dampafzuigsolenoïdeklep -. Controleer op doorverbinding op dampafzuigsolenoïdeklep connectorpennen na het verwijderen van het harnas plug met behulp van de set aan de ohmschaal DVOM. Controleer weerstand binnen specificaties van de fabrikant. Controleer op een kort naar massa via de DVOM met de negatieve draad bevestigd aan een bekende goede grond en de positieve aansluitgeleider op elk van de aansluitpennen aan de regelklep magneetklep. Weerstand moet zeer hoge of boven limiet (OL) zijn. Bij een zeer lage hoeveelheid weerstand gevonden, vermoeden dat de regelklep solenoïde maakt contact met aarde en vervangen door een bekende goede eenheid

    PCM / ECM storing -. Omdat de EVAP wordt alleen aangezet gedurende bepaalde rijomstandigheden, zal het noodzakelijk zijn de EVAP bediening bewaken met een geavanceerde scanner staat en het uitvoeren van een proef op de weg onder de omstandigheden vereist om het EVAP activeren rijomstandigheden. Sommige geavanceerde scan gereedschappen hebben een interne test van de EVAP systeem handmatig te activeren. Controleer de PCM / ECM is commandant van de EVAP systeem in. Als het systeem goed functioneert, is het noodzakelijk om terug sonde de PCM / ECM bedradingsonnectoren via een grafische multimeter of oscilloscoop met een duty cycle functie met de positieve aansluitgeleider van de spoelregeling klepnaald en de negatieve draad verbonden met een bekende goede grond. De duty cycle moet overeenkomen met wat wordt geboden door de PCM / ECM tijdens EVAP werking. Als er geen duty cycle aanwezig is, kan de PCM / ECM in gebreke is gebleven

    Andere EVAP DTC. P0440 – P0441 – P0442 – P0443 – P0444 – P0446 – P0447 – P0448 – P0449 – P0452 – P0453 – P0455 – P0456

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0445 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X