P043E verdampingsemissie System lekdetectie Reference Orifice Low Flow

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P043E verdampingsemissie System lekdetectie Reference Orifice Low Flow

P043E verdampingsemissie System lekdetectie Reference Orifice Low Flow

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

verdampingsemissie System lekdetectie Reference Orifice Low Flow

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) die typisch geldt voor OBD-II voertuigen die een EVAP systeem dat een lekdetectiesysteem gebruiken. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Scion, GM, Chevrolet, Hyundai, Pontiac, Volvo, enz. Anecdotally deze code blijkt veel vaker te zien op Toyota voertuigen van het merk. Hoewel algemeen kan de exacte reparatiestappen variabel jaar merk, model en aandrijflijn configuratie.

De PCM is een discrepantie bij het verdampingsproces uitlaatgasreinigingssysteem (EVAP) lekdetectie referentie opening gedetecteerd als een code P043E is opgeslagen in de OBD-II auto. In dit geval is een lage stromingstoestand aangegeven.

De EVAP systeem is ontworpen om capture brandstofdampen (van de brandstoftank) voordat ze ontsnappen in de atmosfeer. Het EVAP systeem gebruikt een beluchte reservoir (meestal een bus) aan grote hoeveelheden stoom slaan totdat de motor wordt bediend onder de geschikte omstandigheden om ze zo effectief verbranden.

De druk (ontwikkeld wanneer brandstof wordt opgeslagen) fungeert als drijfgas, waardoor de dampen ontsnappen door de buizen en uiteindelijk in de houder. Een houtskool element, in de bus, absorbeert brandstofdampen en houdt voor uitgifte gelegener tijd.

Diverse monster openingen, een lekdetectie pomp, een houtskoolbus de EVAP druksensor, de spoelklep / solenoïde, de ventilatie regelklep / solenoïde en een complex systeem van metalen buizen en rubberslangen (uitstrekt van de brandstoftank aan de motorruimte) zijn typische componenten van de EVAP systeem.

motor vacuum wordt toegepast door de EVAP systeem brandstofdampen (van het koolstoffilter en via de leidingen) trekken in het inlaatspruitstuk, waar ze kunnen worden gebrand in plaats van afgeblazen. De PCM elektronisch de purge regelklep / solenoïde die de rand van de EVAP systeem. Het is verantwoordelijk voor het reguleren intake vacuüm op de EVAP-bus, zodat benzinedampen in de motor alleen wanneer de omstandigheden zijn ideaal voor brandstofdruk dampen het meest effectief worden verbrand kan worden getrokken.

Sommige EVAP systemen maken gebruik van een elektronische lek detectie pomp build druk in het systeem, zodat het systeem kan worden getest op lekkage / stromen. Lekdetectie referentie openingen kan hetzij in een enkel punt of meerdere punten in de EVAP worden ingepast. Lekdetectie referentie openingen hebben typisch de in lijn ras zodat een nauwkeurige mate van stroom kan worden gemeten met lekdetectie pomp geactiveerd. De PCM gebruikt ingangssignalen van EVAP druk en flow sensoren in samenhang met de lekdetectie referentie opening / s, om te bepalen of het lekdetectiesysteem naar behoren functioneert. De EVAP lekdetectie verwijzing opening kan een klein type filterinrichting of eenvoudig een gebied van de EVAP lijn die beperkt het stromen zodat een EVAP druk / flowsensor een nauwkeurige monster.

wanneer de PCM een lage stromingstoestand door de EVAP lekdetectie verwijzing opening een code P043E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Wat is de ernst van de DTC?

EVAP lekdetectie codes, vergelijkbaar met de P043E, alleen zaken met verdampingsemissiebeperkingssysteem en mag niet worden aangemerkt als ernstig.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P043E foutcode het meest waarschijnlijk zal resulteren in weinig tot geen merkbare symptomen. Je kan iets verminderde brandstofverbruik en andere EVAP zie lekdetectie diagnostische codes

Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

Oorzaken voor deze P043E motor code kunnen zijn:.

  • Defecte EVAP druksensor
  • beschadigde of verstopte EVAP lekdetectie opening
  • Charcoal element (bus) gebroken
  • gebarsten of fijngemaakt EVAP of vacuumleiding / s
  • Defecte vent control of dampafzuigsolenoïdeklep
  • Bad Lekdetectorpomp
  • Wat zijn de stappen P043E oplossen?

    een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie bron nodig blijken voor de diagnose van een code P043E.

    Gebruik uw voertuig bron van informatie om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) die overeenkomen symptomen en codes die in het voertuig dat wordt gediagnosticeerd. Als u de juiste TSB kan vinden, zal het waarschijnlijk u naar de exacte oorzaak van de storing zonder dat kost je een hoop tijd en moeite.

    Als er andere EVAP systeem codes aanwezig, diagnosticeren en reparatie van deze voordat u de P043E diagnosticeren. De P043E zou kunnen worden in reactie op de voorwaarden die andere EVAP codes hebben veroorzaakt.

    Voor het krijgen van uw handen vettig, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze info is als het nuttig zijn als mijn diagnose ontvouwt kunnen schrijven. Nadat je dit hebt gedaan, schakelt u de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    In het ideale geval zou je graag een proefrit met het voertuig totdat een van twee dingen gebeurt.; de PCM gaat gereedheid modus of de code wordt gereset. Als de PCM binnenkomt bereidheid functie selecteert u een intermitterend probleem hebben (of als u het per ongeluk gerepareerd) en er is niet veel dat je nu kunt doen. Als het later terugkeert, kan de storing toestand verslechterd en je kunt nog een punt te nemen op het. Als de P043E gereset, weet je dat je een hard-en-fast storing en het is tijd om te graven in en vinden het.

    Begin met een visuele inspectie van elke EVAP systeem gerelateerde bedrading en stekkers die kunt u toegang krijgen tot binnen een redelijke hoeveelheid tijd. Uiteraard bent u niet van plan om alle belangrijke componenten te verwijderen om een ​​kijkje te nemen, maar uw inspanningen concentreren op gebieden met hoge temperatuur en gebieden waar bekabeling, connectoren, vacuüm lijnen, en damp slangen kunnen interfereren met bewegende onderdelen. Veel auto’s worden gerepareerd tijdens deze fase van het diagnostisch proces, dus richt en zet een kleine inspanning in.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en let op de datastroom. EVAP stromen en de druk gegevens moeten voldoen aan de specificaties van de fabrikant wanneer het systeem wordt geactiveerd. Meestal EVAP systeemactivatie (dampafzuigsolenoïdeklep en / of lekdetectie pomp) worden geëvalueerd door middel van de scanner. Sommige EVAP sensor testen zal moeten worden uitgevoerd met het systeem geactiveerd.

    Met de DVOM te testen EVAP sensoren en solenoïden om ze te vergelijken met de specificaties van de fabrikant. Eventuele gerelateerde componenten die niet samenvallen met de specificaties zal moeten worden vervangen. Indien mogelijk, toegang krijgen tot de EVAP lekdetectie verwijzing opening te controleren op contaminatie houtskool. Indien houtskool besmetting wordt gevonden, vermoeden dat de EVAP-bus is aangetast.

    Voor de proef systeem circuits met de DVOM, verwijder alle gerelateerde controllers om schade te voorkomen. Test op de geschikte niveaus van weerstand en continuïteit tussen afzonderlijke componenten EVAP en PCM met de DVOM. Schakelingen die niet uitlijnen met specificaties moet worden gerepareerd of vervangen.

  • Een losse of niet tankdeksel veroorzaakt geen code P043E worden opgeslagen
  • Deze code is geldt alleen voor voertuigen EVAP systemen die een lekdedectiesysteem gebruiken
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p043e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X