P0433 Verwarmde Catalyst Efficiency beneden niveau (Bank 2)
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Verwarmde Catalyst Efficiency beneden niveau (Bank 2)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Audi, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als OBD-II uitgerust voertuig een code P0433 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een probleem heeft gedetecteerd de efficiëntie van de katalysator voor de motor twee banken. Bank 2 aan dat de fout is opgetreden in de bank van de motor die de # 1 cilinder.
bevat de katalysator wordt gebruikt om uitlaatgassen door diesel en benzine lopende motoren te verminderen. De belangrijkste component een blok filtratie, bestaande uit keramische vezels verweven met platina en andere edelmetalen, ingesloten in een inline behuizing en geplaatst in het uitlaatsysteem. Stikstofoxide (N2O) deeltjes, koolmonoxide en onverbrande koolwaterstoffen gereduceerd tot onschadelijke ionen uit stikstof, zuurstof, kooldioxide en water in de katalysator.
Emissiebeperking wordt bewerkstelligd middels de dichte filtratie blok gecombineerd de extreme hitte van het uitlaatgas. Temperaturen in de katalysator moet bereiken ten minste 800-graden Fahrenheit tot emissies effectief verminderen. Stroomopwaartse en stroomafwaartse zuurstof (O2) sensorsignalen worden door de PCM katalysator efficiëntie te bepalen.
Uitlaatgassen worden geduwd door het verdeelstuk, in de uitlaatpijp, via stroomopwaartse O2 sensor en door de katalysator. Nadat ze door de katalysator worden geleid, vloeien zij in de stroomafwaartse O2 sensor.
Als de stroomopwaartse en stroomafwaartse O2 sensorsignalen overeen te sterk een uitlaat zuurstofconcentratie, een code P0433 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Other bank 2 katalysator efficiency foutcodes omvatten P0430, P0431, P0432, P0434, P0435, P0436, P0437, P0438 en P0439
Code Ernst & Symptomen
Een opgeslagen code P0433 zou erop kunnen wijzen dat de levering brandstof systeem niet goed functioneert. Het moet als ernstig worden behandeld
De symptomen van deze code kunnen zijn:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set worden :
Diagnostische en reparatieprocedures
een diagnostische scanner, digitale volt ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All data DIY) nodig zal zijn voor mij om een code P0433 vast te stellen.
Elke misfire codes , gaspedaal positiesensor codes, spruitstukluchtdruk codes of luchtmassameter codes moeten alvorens een opgeslagen code P0433 diagnose worden aangepakt. De motor moet ook efficiënt voor de diagnose van een P0433 worden uitgevoerd.
Ik zou beginnen meestal met een visuele inspectie van het systeem bedrading en stekkers. Ik zou concentreren op harnassen die worden geleid in de buurt van hete uitlaatpijpen en spruitstukken, evenals degenen die worden gerouteerd in de buurt van scherpe voorwerpen zoals uitlaat schilden.
Ik zou blijven door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle foutcodes en freeze frame data. Ik wil deze informatie naar beneden omdat het nuttig kan zijn brief als aan deze voorwaarden een intermitterende code. Intermitterende codes kan veel moeilijker te diagnosticeren.
Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto.
Moet de P0433 worden onmiddellijk opnieuw in, zou ik de motor te starten en laat hem tot de normale werktemperatuur te bereiken. Ik zou laten stationair draaien (met de versnellingsbak in neutraal of park) en het gebruik van de scanner gegevensstroom O2 sensor input data te observeren. Verkleinen van de datastroom daarvan alleen relevante gegevens uiteraard een nauwkeurigere gegevensmonster verkregen.
Zie ook: Wat zijn brandstof afwerking
Als de motor efficiënt functioneert, de upstream O2 sensor bekijken loopt regelmatig van de ene-millivolt (.100-volt) tot negen-millivolt ( 900 volt) en downstream O2 sensorgegevens zou een middellijn bereiken en bezinken daar, nadat de PCM binnenkomt closed loop. Als upstream en downstream O2 sensorsignalen te lijken, nadat de PCM closed loop heeft bereikt, vermoedt een defecte katalysator.
Raadpleeg voertuig informatiebron voor de aanbevolen voertuigspecificaties en gebruik DVOM om weerstand te controleren O2 desbetreffende sensor. Verwijder alle gerelateerde controller elektrische aansluitingen alvorens testsysteem circuitweerstand de DVOM
Verdere diagnostische informatie:.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0433 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0433 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0433 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
-klopsensoren,
-distributie timing,
-eerste lambda sensoren voor de catalysator,
-versnellingsbak,
-overboost, underboost
Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.