P042F Exhaust Gas Recirculation “A” Controle Stuck Closed

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P042F Exhaust Gas Recirculation “A” Controle Stuck Closed

P042F Exhaust Gas Recirculation “A” Controle Stuck Closed

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Een controle Stuck Closed

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en geldt voor OBD-II voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Chevrolet / GM / Cummins, Dodge / Ram, Isuzu, Pontiac, Toyota, BMW, Mercedes, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.

Als de auto een code P042F is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een probleem met de uitlaatgasrecirculatie (EGR) klepsturingssysteem heeft gedetecteerd.

bij de P042F de klep weergegeven (de PCM) om vast in de gesloten positie. De aanduiding A geldt voor een bepaalde positie of stand van de omlaagschakelaar EGR-klep controlesysteem, zoals hieronder uiteengezet.

Het EGR systeem belast waardoor de motor een deel van de onverbrande brandstof verbruiken van het uitlaatsysteem. Het EGR systeem is noodzakelijk om schadelijke hoeveelheden stikstofoxide (NOx) gemaakt als een neveneffect van benzine en diesel operation.

Het zwaartepunt van het EGR-systeem is een elektronisch geregelde (EGR) klep die opent naar uitlaatgassen opnieuw de inlaat van de motor mogelijk maken. De PCM gebruikt ingangssignalen van de gasklepstandsensor (TPS), snelheidssensor (VSS) en de krukas positiesensor (CKP), om te bepalen wanneer de omstandigheden gunstig zijn voor openen / sluiten van de EGR klep.

Voertuigen die dergelijke code bezitten zijn voorzien van een naar beneden EGR klep. De omlaagschakelaar EGR klep werkt in fasen naar de mate waarin de gasklep wordt geopend, hoeveel belast wordt de motor en de snelheid waarmee het voertuig rijdt.

In sommige modellen is de positie van de EGR klep zuiger wordt eveneens gecontroleerd door de PCM. Indien de gewenste positie van de EGR klep (zoals voorgeschreven bij het PCM) verschilt van de daadwerkelijke positie, een code P042F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Andere voertuigen maken gebruik van de gegevens bedacht spruitstukluchtdruk (MAP) sensor en / of het drukverschil feedback EGR (DPFE) sensor om te bepalen of de EGR klep in de gewenste positie (of niet). De meeste voertuigen zullen er meerdere ontsteking cycli (met een falen) vereisen voordat MIL verlichting zal optreden

Foto van uitlaatgasrecirculatie EGR-klep.

Wat is de ernst van de DTC?

Aangezien de gesloten stand van de EGR klep stelt geen ernstige problemen, van een rijgedrag oogpunt, een code P042F kan worden op uw vroegste gemak aangepakt.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

de symptomen van een P042F EGR foutcode kunnen zijn:

  • Er zal waarschijnlijk geen symptomen vertoonden met deze code
  • licht verminderd brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P042F code kan zijn:?

  • Defecte EGR-klep
  • solenoïdeklep / klep is slecht
  • open of kortgesloten bedrading / stekkers in de EGR-circuit
  • Defecte sensor DPFE
  • Bad EGR klep positiesensor
  • PCM defect of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P042F het oplossen van problemen?

    Een diagnostische scanner, digitale volt / ohmmeter en een betrouwbare informatie bron in het voertuig behoren tot de hulpmiddelen nodig is om een ​​code P042F vast te stellen.

    Visuele inspectie van alle EGR systeem gerelateerde bedrading en connectors is een ideale voorloper van de diagnose van een code P042F. Repareren of vervangen gecorrodeerde of verbrand componenten vereist.

    Sluit vervolgens de scanner op de diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Schrijf dit alles neer als het nuttig zal blijken als de P042F is een intermitterende code. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de code wordt teruggezet, sluit u de scanner en observeer de datastroom. Controleer de EGR gewenste positie (meestal gemeten als percentage) en EGR actuele positie overdacht de datastroom weergegeven. Binnen enkele milliseconden, moeten ze identiek zijn.

    De DPFE en MAP sensoren moeten geven dat de EGR klep geopend en / of gesloten (indien gewenst). Als er MAP sensor of DPFE sensor codes aanwezig, kunnen ze worden gerelateerd aan de P042F en moeten worden behandeld.

    Als de gewenste EGR een afwijking van de werkelijke positie, aanbevelingen follow fabrikant voor het testen van de EGR actuator spoelen met DVOM. Stap omlaag EGR kleppen kunnen meerdere elektromagneten om het volledige spectrum van EGR systeemwerking beïnvloedt.

    Wanneer de EGR voor het desbetreffende voertuig gebruikt een DPFE sensor, de aanbevelingen van de fabrikant voor testen. Connector pinout grafieken en voertuig elektrische schema gevonden in uw voertuig informatiebron zal helpen bij het testen. Vervang defecte sensoren vereist en opnieuw testen van het systeem.

    De DVOM kan worden gebruikt om te testen afzonderlijke circuits tussen de PCM connector en de EGR-klep connector. Alle gerelateerde controllers moet worden losgekoppeld van het circuit voor het testen begint.

  • Nadat de reparaties zijn uitgevoerd, kan de PCM aan de bereidheid te activeren voordat de veronderstelling dat ze waren succesvol
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p042f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X