P0418 Secundaire lucht injectiesysteem Relay “A” Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0418 Secundaire lucht injectiesysteem Relay “A” Circuit Malfunction

P0418 Secundaire lucht injectiesysteem Relay “A” Circuit Malfunction

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secundaire lucht injectiesysteem Relay A Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik een opgeslagen code P0418 komen, ik weet dat de aandrijflijn (PCM) een storing in een secundaire luchtinjectie heeft ontdekt (SAI) systeemrelais circuit. De aanwijzing duidt ofwel alleen relais of een bepaald relais als er meerdere in een systeem.

De moderne automobielen gebruikt SAI systemen een werkwijze voor het verminderen van schadelijke uitlaatgassen met de introductie van lucht in het uitlaatsysteem. SAI ontwerpen omvatten hetzij een riem aangedreven pomp of een elektrische pomp op te stellen in de lucht, het verkleinen licht, en spuit de onder druk staande lucht in het uitlaatgas spruitstukken. De PCM elektronisch stuurt eenrichtingskleppen, schakelkleppen, anti-terugslag kleppen en bypassarmaturen te regelen en te verdelen luchtdruk en beschermen van de SAI pomp.

Fluctuaties in SAI systeemdruk bewaken door het PCM behulp spanning ingangssignalen van één of meer druksensoren. Wanneer SAI druk onder een zekere mate, de PCM opent elektronisch noodzakelijke kleppen en maakt secundaire lucht in het uitlaatsysteem te verpompen. Motortemperatuur, motortoerental en voertuigsnelheid Tevens wor SAI pomp activatie.

In voertuigen die zijn uitgerust met elektrische pompen, de PCM controleert SAI druksensoren en activeert de pomp indien nodig. Het systeemrelais dient voor overdracht accuspanning van de zekeringenpaneel of smeltzekering de SAI pomp.

Als de PCM een spanning ingangssignaal van de SAI relais detecteert (aangeduid als A) circuit dat er een storing aanwezig is plaatsgevonden, een code P0418 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Andere secundaire luchtinjectiesysteem foutcodes omvatten P0410, P0411, P0412, P0413, P0414, P0415, P0416, P0417, P0419, P041F, P044F, P0491 en P0492

Code Ernst & Symptomen

Er is geen noodzaak om een ​​opgeslagen code P0418 aan te pakken met grote urgentie. Het HCI wordt geassocieerd alleen uitlaatemissies reductie en is niet essentieel voor de motorwerking.

De symptomen van deze code kunnen zijn:

  • Vaak zijn er geen symptomen vertoonden met een opgeslagen code P0418
  • Geen SAI pomp activering
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte SAI pomprelais
  • kortgesloten bedrading, componenten en / of verbindingen in het SAI systeem
  • Defecte SAI pomp
  • Geblazen SAI systeem zekeringen
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    om nauwkeurig vast te stellen een code P0418, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron (zoals All data DIY) nodig zal zijn.

    Controleer systeembedrading , connectoren en de serpentineaandrijvingen waarbij de pomp (indien van toepassing) om de diagnose te beginnen drijft. Repareren of vervangen verbrand, gecorrodeerd, of beschadigd circuits zoals vereist, en opnieuw testen van het systeem. Controleer het systeem zekeringen en relais op dit moment als de SAI pomp wordt aangedreven door een elektromotor.

    Ga door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data, moet uw visuele inspectie geven geen duidelijke storingen. U wilt deze informatie op te schrijven, omdat het later goed van pas kunnen komen. Vervolgens wist u de codes en een proefrit met de auto om te zien of de P0418 wordt gereset.

    Zoek technische dienst bulletin (TSB) items die overeenkomt met de code / s en symptoom / s tentoongesteld door het betrokken voertuig gebruik van uw voertuig bron van informatie. De gegevens van honderden-of-duizenden reparaties wordt gebruikt voor het maken TSBs en de daarin vervatte informatie kan zeer nuttig zijn in het bereiken van een nauwkeurige diagnose. In extreme koude weersomstandigheden riemaandrijving SAI pompen zijn gevoelig voor aanval uit bevroren condensatie. Om condensvorming te voorkomen bereiken van de SAI pomp wordt één terugslagklep meestal geïntegreerd lob toevoerslang. Deze kleppen zijn bekend mislukken en vergunningen condensatie van het uitlaatgas naar de SAI pomp voeren. Het ijs (bevroren condensatie) ofwel veroorzaakt de HCI pomp te grijpen (riemaandrijving) of binden en blazen een zekering (elektrische pomp).

    U kunt de scanner om de elektrische SAI pomp te activeren. Nadat de pomp is geactiveerd, gebruik DVOM om testspanning en aarde. Vermoeden een gesprongen zekering of een slechte voeding relais wanneer geen spanning wordt gedetecteerd. Met de DVOM te controleren of er een onderbreking tussen de voedingsbron en de pomp als alle zekeringen en relais goed. Voordat u de DVOM om circuitweerstand controleren: ontkoppel alle bijbehorende controllers.

    Met behulp van de DVOM, controleer individuele circuit weerstand en continuïteit. Reparatie of circuits die verschijnen geopend of kortgesloten worden vervangen.

    Verdere diagnostische informatie:

  • smeltzekering gewoonlijk reageert op een kortgesloten schakeling en niet de oorzaak van de storing
  • bevroren pompen kunnen worden toegestaan om dooi voor gebruik om katastrofisch schade aan de pomp te voorkomen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0418 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X