P0416 Secundaire Air Injection System Switching Valve B Circuit Open

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0416 Secundaire Air Injection System Switching Valve B Circuit Open

P0416 Secundaire Air Injection System Switching Valve B Circuit Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secundaire lucht injectiesysteem Wisselventiel B Circuit Open

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik geconfronteerd met de diagnose van een code P0416 maar het is bedoeld dat de aandrijflijn (PCM) een storing in een heeft ontdekt secundaire luchtinjectie (SAI) systeem schakelklep circuit. Deze bijzondere schakelklep is de aanduiding B. Gewoonlijk B verwijst naar een bepaalde schakelklep in een systeem dat gebruik meerdere schakelkleppen.

Bij diagnostische bepalingen, het woord geopend kunnen vervangen verbroken, afgebroken, of gesneden. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron tot de configuratie van de SAI schakelklep circuits voor het betrokken voertuig en de identificatie van de schakelklep B. Als een werkwijze voor het verminderen van schadelijke uitlaatgassen bepalen de SAI pompt omgevingslucht in het uitlaatsysteem . De meeste automotive SAI gebruiken een riem aangedreven pomp op te stellen in de lucht, te comprimeren licht, en spuit de onder druk staande lucht in het uitlaatgas spruitstukken.

eenrichtingskleppen, schakelkleppen, anti-terugslag kleppen, en bypass-kleppen, geregeld door de PCM wordt gebruikt voor het regelen en verdelen luchtdruk en de SAI pomp te beschermen. De PCM spanning ontvangt invoersignalen van strategisch geplaatste druksensoren fluctuaties in SAI systeemdruk te bewaken. Wanneer de vereiste parameters bereikt, opent de PCM elektronisch noodzakelijke kleppen en maakt secundaire lucht in het uitlaatsysteem te verpompen.

Sommige voertuigen zijn uitgerust met SAI systemen die zijn ontworpen met een elektronische pomp. In dit type systeem de PCM controleert druksensoren en activeert de pomp indien nodig.

Als de PCM een spanning ingangssignaal van de SAI schakelklep (aangeduid als B) een te lage of niet- existent, een code P0416 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Andere secundaire luchtinjectiesysteem foutcodes omvatten P0410, P0411, P0412, P0413, P0414, P0415, P0417, P0418, P0419, P041F, P044F, P0491 en P0492

Code Ernst & Symptomen

Het SAI systeem is alleen betrekking op uitlaatgassen emissiereductie en is niet van vitaal belang voor de motor. Een opgeslagen code P0416 mag niet ernstig worden beschouwd

De symptomen van deze code kunnen zijn:.

  • Er zijn waarschijnlijk geen symptomen geassocieerd te worden met deze code
  • Een kraken of chugging lawaai van de HCI leidingen of pomp mogelijk
  • luide janken van SAI pomp
  • oorzaken

    mogelijke oorzaken hiervoor code set zijn:

  • Gebrande of gebroken bedrading en / of aansluitingen in het SAI systeem
  • bevroren SAI pomp (in gebieden van extreme koude klimaat)
  • Defecte SAI pomp
  • defect SAI pomprelais
  • Bad SAI druksensor
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron nodig zal zijn om een ​​code P0416 vast te stellen.

    ik zou mijn diagnose beginnen met het inspecteren systeem bedrading en connectoren en de serpentineaandrijvingen die drijft de pomp (indien van toepassing). Repareren of vervangen open circuits zoals vereist, en opnieuw testen van het systeem. Als de pomp riem aangedreven, en de band ontbreekt of anderszins defect is, vervangen alvorens verder te gaan. Zorg ervoor dat de pomp vrij zal draaien met de hand voor het vervangen van de riem. Pompstoring is relatief vaak voor bij hoge kilometerstand voertuigen. Als de SAI pomp wordt aangedreven door een elektromotor, ik systeem zekeringen en relais te controleren op dit moment.

    Visueel onderzoek leidt geen duidelijke storingen, sluit de scanner het voertuig diagnosepoort en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Deze informatie kan van pas komen in mijn diagnose, dus ik wil het op te schrijven. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P0416 wordt gereset.

    Raadpleeg uw voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB) te zoeken naar items die overeenkomt met de code / s en symptoom / s vertoond door de betrokken voertuig. Aangezien TSBs zijn samengesteld op basis van gegevens uit honderden-of-duizenden reparaties, de informatie die daarin kan zeer nuttig zijn in het bereiken van een succesvolle diagnose.

    In extreme koude weersomstandigheden, riem aangedreven SAI pompen zijn gevoelig voor lockup wijten aan bevroren condensatie. Typisch wordt één terugslagklep geïntegreerd lob toevoerslang om condensvorming te voorkomen bereiken van de SAI pomp. De eenweg-kleppen niet regelmatig en vergunningen condensatie van het uitlaatgas naar de SAI pomp voeren. Zodra de condensatie bevriest, het ijs ofwel grijpt de SAI pomp (riemaandrijving) of veroorzaakt dat het binden en blaas een zekering (elektrische pomp).

    Met de scanner om de elektrische pomp SAI bedienen. Zodra de pomp is geactiveerd, gebruik DVOM om testspanning en grond aan het SAI pomp. Als er geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt dat er een doorgebrande zekering of een slechte voeding relais. Als alle zekeringen en relais zijn goed Gebruik de DVOM te controleren of een open circuit tussen de voedingsbron en de pomp. Koppel alle bijbehorende controllers voordat u de DVOM om circuitweerstand controleren. Indien er geen reden gedetecteerd, gebruik voertuig informatiebron naar de juiste aardwarmte en test spanningsdaling in de keten te lokaliseren.

    Test de HCI druksensor met de DVOM en specificaties in de voertuiginformatie bron die u hebt gekozen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Defecte zekeringen zijn meestal een reactie op een kortgesloten circuit en niet de bron van de storing
  • Frozen pompen kan worden ontdooid voor gebruik om katastrofisch pompschade voorkomen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0416 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X