P0411 Secundaire lucht injectiesysteem Onjuiste Flow gedetecteerd

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0411 Secundaire lucht injectiesysteem Onjuiste Flow gedetecteerd

P0411 Secundaire lucht injectiesysteem Onjuiste Flow gedetecteerd

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secundaire lucht injectiesysteem Onjuiste Flow gedetecteerd

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Secundaire lucht injectie is een emissie controle die een luchtpomp (hetzij elektrisch of gedraaid door de drijfriem) gebruikt om verse lucht te verplaatsen naar de uitlaatspruitstuk (en) of uitlaatpoorten wanneer de motor in open lus en prealytic converter wanneer in een gesloten lus. Hierdoor wordt de uitstoot van koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx). Dit frisse lucht helpt omzetten van koolmonoxide (CO) in kooldioxide (CO2) en koolwaterstoffen (HC) in waterdamp (H20).

Terugslagklep ligt in de luchttoevoerleiding naar uitlaatgassen te houden van stroomt in de pomp. Een afsluitklep die de luchtstroom bestuurt kan vacuümcontrolesystemen of elektrisch bediend worden. Wanneer de aandrijflijn (PCM) de afsluiter activeert vacuüm reist naar de afsluitklep te openen en frisse lucht stroomt. Sommige systemen kunnen slechts een terugslagklep zijn en kan de stroming worden geregeld door een elektromagnetische koppeling op de luchtpomp (vergelijkbaar met een A / C koppeling).

Onder harde versnelling, de luchtpomp wordt gedesactiveerd prevent terugslag in de uitlaat. Zelf-controle, wordt het luchtsysteem worden geactiveerd door de PCM en frisse lucht zou in het uitlaatsysteem worden geleid. Zuurstofsensoren Er frisse lucht voelen als arm mengsel en korte termijn brandstof afwerking zou beginnen te bewegen in de positieve richting te compenseren. De PCM verwacht om dit te zien gebeuren binnen enkele seconden tijdens de zelftest. Als het niet op korte termijn brandstof afwerking stijgen, niet ziet dan is de PCM interpreteert dit als een storing in de AIR-systeem en een code zal worden opgenomen.

Andere secundaire luchtinspuitsysteem foutcodes omvatten P0410, P0412, P0413, P0414, P0415, P0416, P0417, P0418, P0419, P041F, P044F, P0491 en P0492

Symptomen

De symptomen van een P0411 DTC kunnen zijn:.

  • MIL (storingsindicatielampje) verlichting
  • terugslaan in het uitlaatgas beneden harde versnelling
  • Motor draait rich (Dit is contra-intuïtief. Zie toelichting hieronder)
  • Snerpend belt
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0411 code omvatten:

  • Beschadigde of ontbrekende terugslagklep
  • luchtpomp inlaatpoort aangesloten / beschadigd
  • luchtpomp koppeling defect
  • Gaten of beschadiging uitlaatgasbestanddelen
  • Mogelijke oplossingen

    Als u toegang tot een scanner, met KOEO (toets aan de motor uit) hebben het bevel van de luchtpomp op. Het moet activeren. Als dit niet gebeurt, verwijderen en controleer de luchtpomp relais voor verkleuring / smelten door warmte. Reparatie nodig.

    Als het contact (motor uit) controle accuspanning aan de geschakelde batterij voeding naar het relais en het relais stuurschakeling. Als een van deze niet aanwezig is, controleer circuit opgeblazen zekering of open / kortsluiting in de bedrading. Reparatie oorzaak van de korte en hertest. Als ze beide aanwezig, jumper de batterijvoeding te luchtpomp voedingscircuit via een gefuseerde jumper. De pomp moet activeren. Zo niet, controleert voeding en aarde bij het luchtpomp bij doorverbonden. Indien er geen spanning / grond aanwezig pompreparatie geopend in bedrading. Als de spanning en de grond aanwezig is, maar de pomp nog steeds niet lopen, vermoedt dat er een slechte luchtpomp. Indien na jumpering de luchtpomp voedingsschakeling de pomp activeert dan het probleem waarschijnlijk de luchtpomp relais. Vervangen en opnieuw testen.

    Als de scanner activeert de luchtpomp met KOER (toets aan draaiende motor) activeert de luchtpomp magneetventiel en of er vacuüm op de afsluitklep. Moet aanwezige vacuüm om de klep te openen. Als er geen vacuüm, controleer vacuüm magneetventiel de luchtpomp voor vacuümbron uit het verdeelstuk. Als er dan aanwezige vacuüm het vacuüm solenoïde waarschijnlijk slecht. Vervang het. Als er geen vacuüm aanwezig in de toevoer naar de solenoïde vacuüm, cheque voor een versterkt of beschadigde of vacuumleiding aangesloten vacuümpoort. Maar als er vacuüm aanwezig is in de afsluitklep, zet de motor uit en toepassing van een vacuümpomp, gelden vacuüm de afsluitklep en kijken of zij een vacuüm en lucht door wanneer vacuüm wordt toegepast. Indien deze niet vacuüm aanhoudt of afsluiter niet vloeit wanneer vacuüm wordt toegepast, vervangen afsluitklep. Als de cut-off ventiel goed werkt, controleer dan de terugslagklep voor obstructie of om te zien of het ontbreekt. Vervangen indien nodig.

    Controleer de stalen leiding naar de uitlaatkatalysator en de uitlaatpoorten voor schade of gaten die foutief worden afgelezen kunnen geven.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0411 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X