P0410 Secundaire Air Injection System Malfunction

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0410 Secundaire Air Injection System Malfunction

P0410 Secundaire Air Injection System Malfunction

Technische beschrijving

Secundaire lucht injectiesysteem Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen verschillen per merk / model.

De P0410 code verwijst naar de emissies systeem. De luchtpomp puts lucht naar de uitlaat lagere emissies. Het duurt van buitenlucht en pompt deze via twee eenweg-afsluiters in elk van het uitlaatsysteem.

Ongeveer 90% van de tijd dat deze code wordt ingesteld, de eenweg-kleppen versleten of mislukte en laat water (die van nature in het uitlaatgas) terug in de pomp. In elk een koud klimaat, met name in een klimaat met een hogere luchtvochtigheid, dit water kan meer worden overdreven. Het water gedeeltelijk luchtpomp vult, kan dan bevriezen. Wanneer de PCM commando de pomp, wanneer de pomp wordt ingevroren kan niet draaien, waardoor overbelasting van het circuit en ” popping ” de zekering.

Andere secundaire luchtinspuitsysteem foutcodes omvatten P0411, P0412, P0413, P0414, P0415, P0416, P0417, P0418, P0419, P041F, P044F, P0491 en P0492.

symptomen

Mogelijk symptomen zijn onder andere:

  • MIL verlichting uiteraard
  • Aarzeling op de versnelling
  • Lawaai van een slechte / vastgelopen AIR pomp
  • Oorzaken

    Een code P0410 kan dat een of meer van de volgende is gebeurd betekenen:

  • Water verzameld kan hebben in de luchtpomp of de vent elektromagnetische en bevroren of gecorrodeerde de pomp
  • Ringverwarming pomp zekering als gevolg van bevriezing
  • Mogelijke oplossingen

    Opmerking : Er is een technische dienst bulletin (TSB) met betrekking tot deze code voor een aantal modellen van GM. De TSB pleit voor de vervanging van de luchtpomp en de installatie van een nieuwe secundaire injectie slang. De TSB is te vinden op deze ACDelco website.

    Bovendien, als je gewoon de plaats van de luchtpomp kan het probleem opnieuw (en opnieuw) terug te keren. Als u de pomp te vervangen, ook schoon uit de slangen en vervang de one-way terugslagklep. Als dit op een GM-model dat de TSB van toepassing is op, volg dan deze instructies in de link hierboven. In enkele gevallen hebben mensen een klein gaatje te zetten in het rubber aan de pomp die het mogelijk maakt het water eruit lopen.

    Houd er ook rekening mee dat dit kan worden gedekt door de emissie garantie op het voertuig. Als uw voertuig is uit de bumper-to-bumper garantie, controleren of de emissies garantie nog geldig is!

  • Vervang de luchtpomp en one-way terugslagklep
  • Test en reinig de luchtpomp en testen en vervang de enkele air terugslagklep
  • Vervang de luchtpomp toevoerslang
  • Vervang de luchtpomp zekering (gevonden onder de motorkap)
  • Bron: GM-forum thread

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0410 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X