P040F Exhaust Gas Recirculation temperatuursensor “A” / “B” Correlatie
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation temperatuursensor A / B Correlatie
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen (Ford, Seat, Chevrolet, GMC, Ford Dodge, Sprinter, VW, Subaru, etc.). Hoewel generieke, specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als OBD-II uitgerust voertuig een opgeslagen code P040F is voorgesteld, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie ontdekt tussen de primaire en secundaire (A en B) uitlaatgasrecirculatie (EGR) temperatuursensoren. Een opgeslagen code P040F mogelijk het gevolg van een mechanische afgifte of elektrische storing zijn.
Het EGR systeem is ontworpen om een gedeelte van verbruikte uitlaatgassen terug te leveren aan het inlaatspruitstuk zodat het kan worden verbrand nogmaals. Dit proces is nodig om stikstofoxide (NOx) deeltjes die vrijkomen in de atmosfeer. NOx is een bijdragende component van ozon afbrekende uitlaatemissies en NOx worden geregeld door federale mandaat.
EGR temperatuursensoren (voor zover ik weet) gedegradeerd naar dieselmotor uitgeruste voertuigen. Meestal wordt koelvloeistof gebruikt om de temperatuur van de uitlaatgassen te verminderen voordat deze worden getrokken in de EGR klep. A en B EGR temperatuursensoren over PCM met variaties in uitlaatsystemen gastemperatuur nabij de EGR klep. De PCM vergelijkt de ingangssignalen van de twee EGR temperatuursensoren en een uitlaat temperatuursensor te bepalen of het EGR koelsysteem efficiënt werkt.
De EGR temperatuursensoren zijn gelegen nabij de EGR-klep en de uitlaat temperatuursensor gewoonlijk gepositioneerd in de valbuis. Als de EGR temperatuursensor ingangsspanning signalen niet binnen geprogrammeerd specificaties of de ingangssignalen van de EGR temperatuursensor / s niet significant lager dan de uitlaattemperatuur sensor een P040F worden opgeslagen en een storing controlelampje kan verlicht.
Andere EGR temperatuursensor foutcodes omvatten P040A, P040B, P040C, P040D, P041A, P041B, P041C, P041D, P041E en P041F
Code Ernst & Symptomen
Aangezien P040F heeft betrekking op het uitlaatgasrecirculatiesysteem, is het niet aangemerkt als een ernstig code
symptomen van deze code kunnen omvatten:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter, een betrouwbare informatie bron in het voertuig (All data DIY), en een infrarood thermometer (met een laser pointer) zijn enkele van de tools die ik zou gebruiken om een P040F diagnosticeren.
U kan beginnen met een visuele inspectie van de bedrading en aansluitingen verbonden met de A en B EGR temperatuursensoren en de uitlaattemperatuur sensor. Zorgvuldig onderzoeken harnassen die zich in de nabijheid van hete uitlaatpijpen en variëteiten.
Vervolgens sluit de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden omdat je het kan nodig zijn als aan deze voorwaarden een intermitterende code. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig te zien of het wordt gereset.
Als de P040F wordt gereset, dan zou ik de scanner datastroom gebruiken om te bepalen of er inderdaad een correlatie probleem tussen de twee EGR temperatuursensoren of wanneer er een PCM of programmeerfout. Door het verkleinen van de scanner datastroom alleen relevante informatie op te nemen, kunt u een snellere en meer accurate data reactie te krijgen. Als de scanner aangeeft dat de werkelijke temperatuuringangen binnen specificaties vermoedt een defect PCM of PCM programmeerfout.
Als EGR temperatuursensor onregelmatig zijn of niet binnen de gewenste parameters, testsensoren mbv aanbevelingen van de fabrikant. Vervang de sensoren die niet samen te vallen met de specificaties van de fabrikant. Als de sensoren naar behoren werken, beginnen met het testen EGR temperatuursensor schakeling. Wees voorzichtig om alle bijbehorende controllers verbreken voordat testen met de DVOM. Repareren of vervangen geopend of kortgesloten circuits nodig.
Wanneer de EGR temperatuursensor elektrische installaties normaal uitvoert, gebruikt de infrarode thermometer uitlaat- gastemperatuur controleren op het EGR koeler inlaat en de EGR-koeler uitlaat (met draaiende motor op bedrijfstemperatuur). Vergelijk je bevindingen met de specificaties van de fabrikant en defecte EGR koelsysteem onderdelen te vervangen als dat nodig is.
Verdere diagnostische informatie:
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p040f te vinden en de problemen op te lossen.